پژو پارس پلاس محصول جدید ایران خودرو ، مشخصات فنی و قیمت

میان خودروسازان داخلی رایج است که با اعمال تغییراتی جزئی در بخش ظاهری و فنی محصولات قدیمی خود، آن‌ها را با پسوندهایی همچون «پلاس» وارد بازار می‌کنند. به گزارش اول فارس، در روزهای اخیر  زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه ایران خودرو قصد دارد پژو پارس پلاس را به بازار معرفی کند. در ادامه […]

پژو پارس پلاس 1

میان خودروسازان داخلی رایج است که با اعمال تغییراتی جزئی در بخش ظاهری و فنی محصولات قدیمی خود، آن‌ها را با پسوندهایی همچون «پلاس» وارد بازار می‌کنند.

به گزارش اول فارس، در روزهای اخیر  زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه ایران خودرو قصد دارد پژو پارس پلاس را به بازار معرفی کند. در ادامه مشخصات احتمالی این محصول معرفی خواهند شد؛

پژو پارس از معروف‌ترین محصولات پژو در ایران است. فیس لیفتی از پژو ۴۰۵ به دست ایرانی‌ها که پای آن به موزه پژو در فرانسه هم باز شد. طی سال‌های اخیر افزون بر تغییرات ظاهری جزئی، ایران خودرویی‌ها موتورهای مختلفی را هم روی پارس نصب کرده و روانه بازار کرده‌اند. حالا نیز خبر می‌رسد که تازه‌ترین فیس‌لیفت این خودرو قرار است با برخی تغییرات ظاهری و با احتمالا با لوگوی ایران خودرو راهی بازار شود.

چهره پارس بعد از این همه مدت، دیگر تکراری شده و رنگ و بوی کهنگی به خود گرفته است. سال گذشته بود که زمزمه‌های تولید نسخه بهبود یافته پارس یا همان پارس پلاس شنیده شد. گویی امسال قرار است که این محصول جدید معرفی شود و سرانجام چهره پارس بعد از دو دهه عرضه به بازار، تغییر پیدا کند. اما سوال اصلی اینجاست که پارس پلاس چه ویژگی‌های جدیدی نسبت به نسخه فعلی پژو پارس‌ دارد؟

پژو پارس فیس لیفت شده است؟

در رندرهای دیجیتالی منتشرشده توسط خودرو بانک، پژو پارس پلاس در نمای جلو از جلوپنجره و چراغ‌های جدیدی بهره می‌برد که به جدیدترین محصولات پژو شباهت دارند. پژو پارس پلاس در این رندر از همان درهای قدیمی بهره می‌برد، با این تفاوت که در زیر درها یک شیار جانبی استفاده شده است. ضمن این که این خودرو با رینگ‌های ۱۸ اینچی ۱۰ پره مشکی رنگ بیش از پیش اسپرت و جذاب به نظر می‌رسد. در نمای عقب این خودرو نیز همان چراغ‌های عقب ال‌ای‌دی به هم پیوسته تارا به کار رفته‌اند.

پژو پارس پلاس 3

چندی پیش، تصویری از پژو پارس پلاس منتشر شد. از این تصاویر به نظر می‌رسد که نمای عقب این خودرو بیشترین تغییرات را داشته که نصب دیفیوزر جزوی از آن‌هاست. این دیفیوزر در بخش چپ سپر در محل خروجی لوله اگزوز دیده می‎شود. دوربین دید عقب هم به پژو پارس اضافه شده است. همچنین در بخش کناری این خودرو رینگ آلمینیومی چهار پیچ، خودنمایی می‌کند.

تصاویر منتشر شده از بخش کابین، حاکی از آن است که ایران خودرو پلاستیک‌های طرح چوب را حذف کرده و به جای آن از پلاستیک‌های کرومی استفاده کرده است. این محصول جدید ایران خودرو اکنون به مولتی مدیا و مانیتور لمسی به همراه قابلیت فشار بادهای داخلی تایر نیز مجهز شده است.

پژو پارس پلاس 2

ایران خودرو می‌خواهد که تغییراتی جزئی در ظاهر خارجی پارس به وجود آورد. البته طبیعی است که آنها نمی‌خواهند سازه کلی و پلت فرم خودرو را عوض کنند، بنابراین چهارچوب اصلی اتاق پارس ثابت می‌ماند. اما احتمالا در بخش چراغ‌ها، جلو پنجره، سپرها و رینگ‌ها، تغییراتی ایجاد شده‌است.

با توجه به استاندارد جدید ۸۵ گانه، پارس پلاس به چراغ‌های روشنایی روز مجهز می‌گردد. از طرفی، شنیده‌ها حاکی از آن هستند که ایران‌خودرو همچون سیاستی که در قبال تارا و پژو ۳۰۱ به کار بست، به احتمال زیاد می‌خواهد که پارس پلاس را هم بدون لوگوی اصلی پژو و با نشان خودش، راهی بازار کند.

با توجه به اینکه کابین پارس در سال‌های اخیر چند بار مورد بازنگری قرار گرفته، بعید است که در پروژه پارس پلاس شاهد ایجاد تغییرات گسترده در فضای داخلی باشد و احتمالا فقط بخش‌هایی همچون پنل سیستم مولتی مدیا، صفحه کیلومتر و غربیلک فرمان بهینه سازی می‌شوند.

تغییر دکوراتیو فرمان نیز در پژو پارس پلاس به چشم می‌آید. این خودرو در نسخه پلاس به سیستم کروز کنترل و روکش‌های صندلی چرمی نیز مجهز شده است. طراحان برای دسته راهنما و برف پاک‌کن نیز تغییراتی را در نظر گرفتند و این خودرو اکنون از سنسور نور و سنسور باران بهره می‌برد.

مشخصات فنی پژو پارس پلاس

در خصوص مشخصات فنی به گوش می‌رسد، پژو پارس پلاس در اولین سری به پیشرانه TU5 پلاس مجهز می‌شود؛ پیشرانه‌ای که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتن‌متر را تولید کند. قدرت تولیدی از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۵ سرعت دستی BE4 به چرخ‌ها خواهد رسید. ضمن این که انتظار می‌رود ایران خودرو مدتی بعد برای این خودرو پیشرانه XU7 پلاس را ارائه کند؛ حداکثر قدرت این پیشرانه ۱۰۰ اسب بخار و گشتاور آن ۱۵۳ نیوتن‌متر خواهد بود.

احتمال می‌رود این پژو پارس تازه نفس از امکاناتی چون مولتی مدیا و مانیتور لمسی، تنظیم زوایای صندلی به صورت برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک و بالابرهای برقی هر چهار در و دو ایربگ نیز بهره ببرد.

با توجه به اینکه پارس پلاس قرار است به عنوان نسخه جدید پارس، در جایگاه قیمتی بالاتری قرار بگیرد، قطعا باید امکانات رفاهی بیشتری هم داشته باشد. بنابراین می‌توان پیش بینی کرد که مواردی چون فرمان‌برقی، کروز کنترل، سان روف الکتریکی، تریم داخلی چرم و پارچه، نمایشگر لمسی همراه با رهیاب ماهواره‌ای، دوربین عقب، چراغ‌های روزتاب، صندلی‌های برقی جلو و سنسور باد لاستیک به این خودرو اضافه خواهند شد.

مطالب مرتبط

شرایط طرح فروش خودروی های برقی ایران خودرو آبان ۱۴۰۳

شرایط طرح فروش ون وانا و کمپرسی محصول خودرو دیزل + قیمت

آغاز فروش فوق‌العاده و پیش فروش ۲ محصول ایران خودرو تا ۴ مهر ۱۴۰۳

نظرات

  • ناصر

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۰

    مثل یک گنجشک که هر رنگی به زنی بازهم یه گنجشکه همه ماشینها ایران خودرو وسایپادست مردم از پشت بستن هرچی بخوردندنه زبان داریم نه دست


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۰

    تا زمانی که …هست … هم هست


  • پرویز

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۰

    خدا وکیلی من بودم جای ایران خودرو …تولید می کردم می فروختم… مردم به خدا سف می کشن


  • شاهین

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۰

    حیف پول… بدی به این ماشینه اونم پژو چپی


  • بنیامین

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۰

    ماشا الله، به مهنسدهای ایران خودرو وطراحان واللخصوص مدیرعامل عزیز خودروسازی مملکتم، انصافا چه جوری وبا چه رویی میخواید پژوای که تقریبا ۵۰ سال پیش، فرانسه ساخت، رو دوباره باعنوان پژو پارس پلاس تولید کنید و به ما با این قیمت که توی تمام کشورهای شرقر وغربی


  • Homayoun

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۰

    ما میخواهیم پارس LX فروش فوق العاده ثبت نام کنیم کردیم بار۳۳است برنده نمیشینم بخشکی شانس!


  • مصطفی

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۰

    چه فایده ای داره وقتی نمیتونیم ماشین بخریم بدرده چی من میخوره


  • امین

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۰

    بابا پارس ای ال ایکس رو دوباره مونتاژ کنید بخدا پارس موتور زانتیا چیز دیگه ایه


  • م.ج

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۰

    چشم نخورین جمع کنید بابا این ماشینارا


  • جامعه شناس اقتصادوتوسعه

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۰

    هوالخالق قادرمتعال؛ سلام، خداقوت
    فنی_موتوری TU5خوبه
    امااطاق بایدمانند اپتیماوطرح های نظایرآن بروزومدرن
    بشه تامردم راغب خرید ماشین های تولیدداخل شوندو شرکت های تولیدی نیزپایداربمانند.


  • معلم

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۰

    مدیر عامل کارخانه خودروسازی،،که با آنهمه بودجه … هم نمیتوانید بسازی،،در برنامه سرعت و شتاب ،،متخصص و کارشناس این حرفه وقتی پژو ۳۰۷ را سوار میشه و میاد پایین،،برای سه بار تکرار می‌کنه که ماشین ،،….


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۰

    را نا پلاس شد …تومن شد،۲۰۷سقف شیشه ای شد …تومن شدووووووووحالا نوبت پار س شد بالای۲۰۰تومن در نظر بگیرید،خداااااااااااااااااا


  • محسن

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۰

    اره واقعا…


  • سعید

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۰

    تنها امتیازش همون اتاقشه جانم.


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۰

    … زنگ زده شرکت‌های خودرو سازی ایران چقد به خودشون فشار آوردن آخه هنرمندان یه حرکتی از خودتون نشون بدین که یکی بشنوه بهتون نخنده خدایا یه اینا یه عقلی بده به ماهم یه پولی


  • کوروش

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۰

    لااقل یک اطاق جددید بزنید خیلی قدیمی شده خسته نشدین از این اطاق


  • رضا

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۰

    پارس بخدا ماشین خوبی است


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۰

    پارس ال ایکس رو دوباره دارن به اسم پلاس میدن خیلی هنر مندید به خدا????


  • Ara

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۰

    خدا