چاپ کد خبر: 132070
29 دی 1402

پیامد تاخیر در پرداخت کرایه رانندگان کامیون به دلایل واهی و بهانه های عجیب و غریب

به دلایل واهی و بهانه های عجیب و غریب کرایه حمل کالا پرداخت  نمی شود و رانندگان نیز با وجود پیگیری حق و حقوق خود به جایی نمی رسند.

پرداخت کرایه رانندگان کامیون

گروهی از رانندگان کامیون با انتقاد از تاخیر در پرداخت کرایه های حمل بار که در صورت ادامه این روند، امکان فلج شدن سیستم حمل و نقل جاده ای وجود دارد.

رانندگان کامیون عنوان کردند در حالی که همه هزینه های حمل کالا از رانندگان کامیون به صورت نقدی و بالافاصله دریافت می شود  چرا پرداخت کرایه های معمولا با تاخیر یک تا چند ماهه صورت می گیرد؟

به گفته رانندگان، عدم پرداخت به موقع کرایه ها در حالی صورت می گیرد که نه تنها کمیسیون شرکت ها و انواع عوارض دولتی حمل کالا سریعا از رانندگان دریافت می شود بلکه پرداخت تمام هزینه های جانبی شامل هزینه های سوخت، روغن،  بیمه و … بدون حتی لحظه ای تاخیر صورت می گیرد و هرگز رانندگان این امکان را ندارند که پرداخت هزینه های فوق را به پس از دریافت کرایه و دستمزد خود موکول نمایند.

رانندگان کامیون همچنین می گویند حتی در مواردی به دلایل واهی و بهانه های عجیب و غریب کرایه حمل کالا پرداخت هم نمی شود و رانندگان نیز با وجود پیگیری حق و حقوق خود به جایی نمی رسند.

آنان با طرح این پرسش که چراتا وقتیکمیسیون شرکت های حمل و نقل و عوارض مختلف دولتی، نقدی پرداخت نشود، خبری از صدور بارنامه نیست، عنوان کردند: بارها اتفاق افتاده که صاحبان کالا پس از تخلیه بار با دریافت شماره کارت یا حساب راننده وعده پرداخت چند ساعته کرایه ها را داده اند اما نه تنها کرایه ها را پرداخت نکرده اند بلکه حتی تلفن آنان را نیز پاسخ نداده اند و در برخی موارد به راحتی عنوان کرده اند که کرایه را پرداخت نمی کنند.

این رانندگان تاکید کردند: پرداخت کرایه ها با این شیوه موجب کمبود نقدینگی رانندگان کامیون شده و آنها را به ناچار از انجام تعمیرات به موقع ناوگان خود باز می دارد که این امر در صورت تداوم موجب فلج شدن چرخه حمل و نقل می شود.منبع “تین نیوز”

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار