چاپ      کد خبر: 128973
27 آذر 1402

پیدا شدن راز جنایت مرد فسایی علیه حیوانات وحشی در گوشی اش

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فسا از شناسایی عکسهای پرندگان و گونه های حیات وحش شکار شده در گوشی یک متخلف محیط زیست خبر داد و گفت: پیرو گزارش مبنی بر دستگیری دو نفر متخلف و کشف یک قبضه سلاح ساچمه زنی پنج تیر پران مجاز ، برخی موارد اتهامی دیگر به این پرونده با شناسایی عکس ها افزوده شد.

به گزارش اول فارس، علیرضا محمدی فارسی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فسا روز دوشنبه در این رابطه گفت: دو قطعه کبک و دو قطعه تیهو و پروژکتور و مقداری اداوات شکار نیز از این متخلفان به دست آمده است.

محمدی فارسی افزود: بنا به درخواست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فسا و دستور قاضی پرونده ، گوشی متخلف بررسی گردید که عکس یک قبضه سلاح ساچمه زنی تک لول کوتاه غیرمجاز و عکس تعداد ۴۸ قطعه کبک و ۱۷ قطعه تیهو و ۲۱ سر خرگوش و ۱۰ قطعه کبوتر و ۹ قطعه کوکر و یک راس تشی و یک قطعه بلبل خرمایی که همگی شکار شده بودند نیز کشف شد.

وی ادامه داد: با همکاری نیروی انتظامی متخلف پس از دو روز مجبور به تحویل سلاح غیرمجاز خود شد و مراتب جهت سیر مراحل قانونی صورتجلسه شد و به امضای کاشفین رسید. بخش اعظمی از جریمه متعلقه نیز وصول و به حساب اداره کل حفاظت محیط زیست فارس واریز شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فسا با برشمردن آسیب هایی که شکار به طبیعت و محیط زیست می زند افزود: با حیات وحش که پناهی جز خداوند ندارند باید رفتاری مهربانانه و دلسوزانه داشت و انصاف نیست شکارچیان با شکار وحوش، زخم بر طبیعت بکر و زیبا بزنند.

محمدی فارسی اضافه کرد: حیات وحش به عنوان مخلوقات خداوند، قابل احترام هستند و نباید به خاطر سودجویی و منفعت طلبی، جان و زندگی طبیعی را از آنان گرفت و صیادان و شکارچیان خاطی باید بدانند که صید و شکار آنان در واقع نامهربانی و دست درازی به طبیعت و دیگر مخلوقات الهی است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار