چاپ کد خبر: 146397
26 خرداد 1403

پیش‌بینی ۳ هزار و ۵۱۷ شعبه اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری در فارس

رئیس ستاد انتخابات فارس از پیش‌بینی ۳ هزار و ۵۱۷ شعبه اخذ رأی برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی در این استان خبر داد.

به گزارش اول فارس از شیراز، اسماعیل قزلسفلی رئیس ستاد انتخابات استان فارس با بیان پیش‌بینی ۳ هزار و ۵۱۷ شعبه اخذ رأی برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی گفت: این شعب اخذ رأی به صورت ثابت و سیار، روستایی و شهری در نظر گرفته شده‌اند.

وی از سازماندهی ۲ هزار و ۹۱۰ نفر در قالب معتمدان هیئت اجرایی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان فارس خبر داد و افزود: با کمک این افراد ۹۷ هیئت اجرایی انتخابات در استان فارس شکل گرفت.

قزلسفلی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات مجلسی که اخیراً برگزار شد، یک تفاوت دارد، افزود: پیش از این، برای چند شهرستان یک حوزه انتخابیه اصلی و مابقی حوزه انتخابیه فرعی بودند اما اکنون همه شهرستان‌ها حوزه‌های انتخابیه اصلی و بخشداری‌ها حوزه انتخابیه فرعی هستند.

رئیس ستاد انتخابات فارس اظهار کرد: برای انتخابات ریاست جمهوری ۳۷ حوزه انتخابیه و هیئت اجرایی اصلی و ۶۰ حوزه انتخابیه و هیئت اجرایی فرعی در سطح استان فارس شکل گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در این ایام بحث آموزش فرمانداران، بخشداران، کارشناسان سیاسی و فناوری انتخابات بخشداری‌ها و به طور کلی عوامل اجرایی انتخابات را دنبال می‌کنیم، گفت: علاوه بر این‌ها جلسات آموزشی مشترک بین هیئت نظارت و هیئت اجرایی به منظور ایجاد هماهنگی‌های بیشتر در سطح استان برگزار می‌کنیم.
قزلسفلی با تأکید بر اینکه در ستاد انتخابات فارس خود را نگهبان رأی مردم می‌دانیم، گفت: در ۴ راهبرد رقابت، مشارکت، امنیت و سلامت رهبر معظم انقلاب که برای انتخابات برای ما ترسیم کرده‌اند، بر روی سلامت فوق‌العاده متمرکز هستیم و این آموزش‌ها نیز برای آن است که سلامت انتخابات را تضمین کنیم تا هیچ‌کس هیچ نقطه ابهامی نداشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تأکید کرد: هیچکدام از اعضای هیئت اجرایی انتخابات حق فعالیت له یا علیه کاندیدایی ندارد و ما این فعالیت‌های انتخاباتی را به دقت رصد و نظارت می‌کنیم و اگر در جایی و در هر سطحی شاهد بروز تخلف باشیم، حتماً با آن برخورد خواهیم کرد.

 اسماعیل قزلسفلی با تأکید بر اینکه رأی مردم را یک امانت الهی دست خود می‌دانیم، گفت: دولت خود را ملزم به برگزاری انتخابات سالم و قانونمند می‌داند و این مسئله را با قوت و قدرت دنبال می‌کند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار