چاپ کد خبر: 42828
24 دی 1399

پیش‌بینی‌ وضعیت بارندگی استان فارس در بهمن و اسفند

هواشناسی فارس new

رییس مرکز پژوهش‌های جوی و اقیانوسی دانشگاه شیراز گفت: بررسی شواهد جوی و اقیانوسی بیانگر آن است که وضعیت استان فارس در بهمن‌ماه ۹۹ نیز مانند دی ماه کم باران است اما برای اسفند ماه وضعیت مناسب‌تر و متعادل‌تری پیش بینی می‌شود.

به گزارش اول فارس ،  سید محمد جعفر ناظم السادات با اعلام این مطلب به ایرنا گفت: جای امیدواری است که از نیمه اسفند ۹۹ با ورود توده‌های باران زا، استان فارس و دامنه‌های زاگرس وضعیت بارندگی بهتری داشته باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز، با بیان اینکه استان فارس نیازمند الگوی ویژه برای پیش‌بینی تغییرات جوی و بارندگی‌هاست، گفت: با پیگیری‌های فراوان در سال ۹۸ اعتبار ویژه‌ای از سوی سازمان برنامه و بودجه برای طراحی مدل پیش‌بینی‌های جوی در این استان اختصاص یافت ولی متاسفانه با عدم همکاری برخی مدیران سابق در این استان، این اعتبارات جذب نشد و به خزانه بازگشت.

کاهش‌ بارندگی در دی ماه ۹۹ نگرانی شهروندان و کشاورزان استان فارس را در پی داشته است و مقایسه بارندگی سال زراعی جاری فارس با پارسال نشانگر کاهش نزولات آسمانی است.

رییس اداره پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی فارس بیان کرد: میانگین بارش‌های سال زراعی جاری این استان تا پنجم دی ماه جاری، ۱۰۳ و یک دهم میلی متر بوده در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۱۶۰ میلی متر به ثبت رسیده است.

فرید اسماعیل‌زاده افزود: میزان بارندگی استان فارس در سال زراعی جاری تاکنون نسبت به میانگین بلند مدت مدت مشابه پارسال ۲۶ درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: میزان بارش در شهر شیراز نیز در سال زراعی جاری تاکنون ۱۴۳ و یک دهم میلی‌ متر بوده که این عدد در مدت مشابه پارسال ۱۴۴ و هشت دهم میلی متر ثبت شده است.

سال زراعی از ابتدای مهر هر سال آغاز می‌شود و تا پایان شهریور سال بعد ادامه دارد.

عضو گروه واتساپ اول فارس شوید

گروه واتساپ

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس جمعه , ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶

با سلام آمار قدیم از روی سایت
برداشته شود بروز شود

ناشناس دوشنبه , ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱:۱۴

ایا دراینجا گوشی برای شنیدن وچشمی برای دیدن مردم وکشاورزان ودامداران هست؟

ناشناس پنجشنبه , ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴

واقعااون‌مدیری‌که‌نمیتونه‌‌اعتبارتخصیص‌یافته‌‌رابگیربایدبرای‌بی‌لیاقتیش‌جوابگوباشه.چون‌فکرمردم.کشاورزودامداربدبخت‌نیست.

ناشناس پنجشنبه , ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰

چطور میتونن ابر بارور کنند .به موقعه …..
اما نمی‌توانند برای مردم و برای کشاورزی و دامداری بارور کنند ابرا رو.

ناشناس پنجشنبه , ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰

بازم خشکسالی، از هر طرف داره برامون نابودی شکست بدبختی میاد،از آسمون زمین هوا …، چه سال بی خیر و برکتی هست امسال،از اول سال تا حالا همش مشکلات مریضی دنیا گرفته،خدا خودش رحم کنه،ما که به رحم نمیکنیم،….،

بنده خدا پنجشنبه , ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴

خاک برسرکسی که اسم خودش رو میذاره مدیر وصندلی مقدس مدیریت رو اشغال میکنه ودر این وضعیت اقتصادی کشور بودجه ای روهم که دراختیارش میگذارن نمی تونه جذب کنه.این مدیر م…………..

. پنجشنبه , ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱

واییییی خوب برای یه چیزی هایی بارون میسازن ، حالا هم آلودگی تهران ، بارونم که تو استان فارس نمیاد. کلا میخوان مردم برشکست مریض کنن

محمود پنجشنبه , ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۲:۳۶

تمام باغات از بین رفت

آخرین اخبار