مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت

پیش بینی هواشناسی از ورود موج بارشی جدید به کشور از روز جمعه

پیش بینی هواشناسی از ورود موج بارشی جدید به کشور از روز جمعه

از روز جمعه با ورود موج بارشی جدید به کشور شاهد کاهش نسبی دمای هوا و رگبار پراکنده باران خواهیم بود.

به گزارش اول فارس، صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور  با بیان اینکه امشب در نواحی شرق و شمال شرق کشور شاهد رگبار پراکنده باران هستیم گفت: فردا در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان شمالی، سواحل شمالی کشور، ارتفاعات البرز، مناطق جنوبی کشور در استان‌های فارس، هرمزگان و کرمان در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب، رگبار پراکنده و گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. شرایط  رگبار باران و وزش باد با شدت و ضعف تا آخر هفته تداوم دارد.

او اظهار کرد: روز  جمعه با عبور موجی از نوار شمالی کشور مجدداً در سواحل خزر، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های تهران، قزوین، البرز، سمنان و خراسان شمالی در ساعت‌های بعدازظهر، رگبارهای پراکنده پیش‌بینی شده است.

وی تاکید کرد: در پنج روز آینده مناطقی از نوار شرقی و مرکز در برخی از ساعت‌ها وزش باد شدید همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا دارند. همچنین، مناطق شرقی دریای عمان در پنج روز آینده مواج و متلاطم است.

ضیائیان همچنین  از هشدار هواشناسی در این بازه زمانی خبر داد و گفت: هشدار هواشناسی برای تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های موسمی در هفت استان، به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب برای روز سه‌شنبه (۲۳ مرداد) هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر کرد.

او یاد آور شد :بر اساس این هشدار، رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید در پی فعالیت این سامانه رخ خواهد داد.

وی تاکید کرد: این سامانه در روز سه‌شنبه جنوب غرب کرمان، شرق و شمال و غرب هرمزگان، شرق و جنوب شرق فارس، نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات و دامنه در نیمه جنوبی اردبیل را در بر خواهد گرفت.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی  توضیح داد: در پی فعالیت این سامانه احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، آب‌گرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، شکل‌گیری روان آب و سیلاب، وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی وجود دارد.

مطالب مرتبط

مردم این ۳ استان جنوبی منتظر رگبار باران و رعد و برق باشند

هواشناسی: هشدار نارنجی رگبار و رعدوبرق در جنوب کشور

هواشناسی ایران : هشدار فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های موسمی در ۱۲ استان

نظرات