پیش بینی هواشناسی از کاهش دما ، بارش برف و باران در کشور

پیش بینی هواشناسی از کاهش دما ، بارش برف و باران در کشور

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی، طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید و کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما و بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود. به گزارش اول فارس ، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز در شمال غرب، غرب، پاره‌ای از مناطق جنوب غرب، شمال […]

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی، طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید و کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما و بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش اول فارس ، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز در شمال غرب، غرب، پاره‌ای از مناطق جنوب غرب، شمال خلیج فارس و دامنه جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بارندگی در شمال غرب و جنوب غرب

کارشناس هواشناسی: امروز علاوه بر شمال غرب در برخی از مناطق جنوب غربی کشورمان هم شاهد باران خواهیم بود.
محسن ضرابی افزود: پیش بینی می‌شود امروز در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، بخش‌های شمالی خلیج فارس و لرستان بارندگی داشته باشیم که بارش در برخی مناطق به صورت رگبار و رعد و برق است.
وی گفت: در استان‌های ساحلی خزر نیز انتظار بارندگی داریم و دمای هوا امروز در این مناطق ۴ تا ۶ درجه کاهش خواهد یافت و این کاهش دما در یکشنبه و دوشنبه در شمال کشور تا ۸ درجه هم خواهد بود.
بارش برف و باران در برخی شهرهای آذربایجان غربی
بارش نخستین برف پاییزی در دومین ماه فصل پاییز، ارتفاعات شهرستان های مرزی چالدران و اشنویه در آذربایجان‌غربی را سفیدپوش کرد.

در پی بارش باران و کاهش دمای هوا ،بارش برف ارتفاعات مشرف به روستاهای “عیسی قولیک” و “سجریک” در شهرستان مرزی چالدران را فرا گرفت و چهره ای زمستانی به این کوهستانها بخشید.

 در شهرستان مرزی اشنویه هم به دنبال بارش باران رحمت الهی و برودت هوا رخت زمستانی کوهستانهای”رندوله” “کلا‌شین”، “سپی‌ریز” ،”زردکوه ” و “سیاه‌کوه” را پوشاند.
بارش برف پاییزی در ارتفاعات این شهرستان ها  علاوه بر خوشحالی کشاورزان موجب کاهش محسوس دمای هوای این مناطق به میزان چهار درجه و غافلگیری اهالی شده و مردم را مجبور به استفاده از وسایل گرمازا و پوشاک زمستانی کرده است.

طراوت باران پاییزی در مهاباد
بارش رحمت الهی که از شب گذشته در مهاباد آغاز شده طراوت و زیبایی خاصی به هوای این شهر بخشیده و موجب خوشحالی شهروندان به ویژه کشاورزان این شهرستان شده است.
مطالب مرتبط

هشدار : دمای ۱۰ استان کشور به بیش از ۴۵ درجه رسید

نظر متفاوت رئیس مرکز ملی پیش بینی هواشناسی درباره رکورد دمایی و تعطیلی تهران

سامانه بارشی مونسون با تاخیر به جنوب ایران رسید

نظرات