چرا غلامرضا نوری قزلجه برای وزارت جهاد کشاورزی باید رای بسیار بالایی از مجلس بگیرد؟

چرا غلامرضا نوری قزلجه برای وزارت جهاد کشاورزی باید رای بسیار بالایی از مجلس بگیرد؟

نوری قزلجه از معدود وزرای جهاد کشاورزی می شود که تمام سوابق تحصیلی، خدمتی و تجربی‌اش کاملا مرتبط با بخش کشاورزی است و به عنوان یک کشاورز زاده در درون این بخش سکاندار این حوزه می‌‎شود.

به گزارش اول فارس ، غلامرضا نوری قزلجه متولد ۱۳۴۹ در استان آذربایجان شرقی، شهرستان بستان‌آباد است و از حوزه انتخابیه بستان‌آباد به نمایندگی در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شده است.
وی هم اکنون عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی است. نوری قزلجه دارای فوق لیسانس مهندسی کشاورزی و دانشجوی دکترای سیاست و توسعه کشاورزی است.
نوری قزلجه در دوره‌های یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده حضور داشته است. وی در موضوعات مختلفی از جمله توسعه مناطق روستایی و حمایت از کشاورزی و حقوق شهروندی فعالیت کرده است. همچنین، او در کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس فعالیت می‌کند.


غلامرضا نوری قزلجه دارای سوابق مختلفی در حوزه‌های سیاسی و اجرایی از جمله معاونت پارلمانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،معاون اجرایی مجلس ، مشاور استاندار آذربایجان غربی و مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی است.
نوری قزلجه در این سمت نیز به توسعه اقتصادی استان آذربایجان شرقی کمک کرده و در بهبود وضعیت اقتصادی منطقه نقش‌آفرینی کرده است.

نوری از دهه هفتاد به استخدام وزارت جهاد کشاورزی درآمد و سابقه ۳۰ سال خدمت در این وزارتخانه را در مقاطع مدارج مختلف از کارشناسی تا مدیریت شهرستان را در کارنامه دارد، وی همچنین در دوره ای به عنوان قائم مقام و مشاور وزیر نیز سابقه خدمت در مجموعه جهاد کشاورزی را دارد.
وی طی سه دوره نمایندگی مجلس همواره در کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی عضویت داشت و همواره مداقع سرسخت بخش کشاورزی و منافع کشاورزان در مجلس بود، او همچنین در یک دوره مجلس به عنوان معاون اجرایی رییس مجلس منصوب شد.
نوری فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی مهندسی کشاورزی-دامپروری، کارشناسی ارشد مدیریت کشاورزی و دانشجوی دکترای سیاست و توسعه کشاورزی است.
جمعی از نخبگان، متخصصان و تشکل‌های حوزه کشاورزی، پرسنل وزارت جهاد کشاورزی و همچنین گروهی از نمایندگان از جمله حامیان نوری برای معرفی به عنوان وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی هستند.
نوری قزلجه از معدود وزرای جهاد کشاورزی می شود که تمام سوابق تحصیلی، خدمتی و تجربی‌اش کاملا مرتبط با بخش کشاورزی است و به عنوان یک کشاورز زاده در درون این بخش سکاندار این حوزه می‌‎شود.

نوری قزلجه به دلیل رویکرد معتدل و اصلاح‌طلبانه‌اش در بین همکاران و مردم منطقه خود محبوبیت دارد و به طور فعال در مسائل مرتبط با توسعه منطقه‌ای و حقوق اقشار مختلف جامعه نقش ایفا می‌کند

این سوابق نشان‌دهنده فعالیت‌های گسترده و متنوع نوری قزلجه در حوزه‌های سیاسی، اجرایی و توسعه‌ای است که او را به یکی از چهره‌های مهم در عرصه سیاست ایران تبدیل کرده است.

مطالب مرتبط

«وزیرِ در سایه» و همه کاره وزارت جهادکشاورزی/ جز وضع موجود چه کارنامه‌ موفقی داشتند؟

کشاورزان نمی‌دانند قیمت خرید تضمینی گندم، جو و کلزا امسال چنده ، روح وزیر خبر ندارد

پرداخت نشدن مطالبات کشاورزان یعنی ترک فعل / پرداختی جدیدی انجام نشد/موافقت اتاق اصناف کشاورزی با گندم ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومانی

نظرات