دانش و تکنولوژی

چرا مردم اروپا از این ایموجی‌ها در پیام‌ها و کامنت‌هایشان استفاده نمی‌کنند؟

استفاده از برخی صورتک‌های موسوم به «ایموجی» توسط کاربران در جریان برقراری ارتباطات جهانی، بطور قابل توجهی رو به کاهش است. مطالعات نشان داده که برخی از آنها در معرض انقراض هستند که در ادامه شرح داده می‌شوند.

به گزارش اول فارس ، ایموجی های «دودو»، «بز کوهی» و «امید» از جمله ایموجی‌هایی هستند که استفاده از آنها تقریبا در جهان متوقف شده و به عبارت دیگر منقرض شده‌اند. اکنون بررسی‌های شرکت امریکایی Superside نشان داده که چند ایموجی دیگر نیز به‌زودی به این جمع می‌پیوندند.

در واقع در جریان تحقیقات این شرکت، میزان استفاده از ۱۰۰ ایموجی برتر در سراسر جهان به کمک نرم افزار Keyword Tool مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

این تحقیقات نشان داد که میزان استفاده از ۱۴ ایموجی در سراسر جهان رو به کاهش است و در صدر آنها نیز ایموجی «اوکی» (👌) وجود دارد. رتبه استفاده از این ایموجی از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون ۶۶ پله کاهش یافته است.

ایموجی «😳» که نماد شرمندگی و خجالت است، در جایگاه دوم قرار دارد و ایموجی «🙌» که در واقع شخصی هر دو دستش را به نشانه شادی بالا می‌برد، در جایگاه سوم کمترین میزان استفاده است.

ایموجی «😏» که برای پوزخند است در ایالات متحده، بریتانیا و اسلواکی کمتر از دیگر کشورها استفاده می‌شود و رتبه اول در معرض خطرترین ایموجی‌ها را در این کشورها به خود اختصاص داده است.

در سراسر اروپا بویژه در فرانسه و آلمان، کمترین استقبال از ایموجی جیغ (😱) شده و به آرامی در حال ناپدید شدن است. میزان استفاده از این ایموجی ۴۷ درصد کاهش یافته است.

در ایرلند، یونان، ایسلند و چک استفاده از ایموجی «اوکی» (👌) رو به افول است.

The Top 10 emojis losing popularitySuperside – Screengrab

دلیل کاهش استفاده از این ایموجی‌ها چیست؟

اولین دلیل، طراحی ایموجی‌های جدیدتر است و دیگر اینکه برخی از گروههایی که اقدام به نفرت‌پراکنی در شبکه‌های مجازی می‌کردند، برخی از ایموجی‌ها را نیز ضمیمه محتواهای خود می‌کردند و به این تریتب استفاده از آن ایموجی‌ها به‌تدریج کاهش یافت.

بطور مثال ایموجی‌های کیسه پول را با محتواهای یهودستیزی و ایموجی «اوکی» را با محتواهایی درباره برتری سفیدپوستان منتشر می‌کردند.

استفاده از نماد «اوکی» توسط گروه فاشیستی پسران مفتخر در آمریکاGetty Imagesپیش از این نظرسنجی موسسه آنلاین آلمانی Statista در سال ۲۰۲۳ میلادی نشان داده بود که از هر ۱۰ مرد یک نفر و از هر بیست زن یک نفر گفتند که هرگز از ایموجی‌ها استفاده نمی‌کنند.

نظرسنجی YouGov نیز نشان داده که با افزایش سن، استفاده از ایموجی‌ها کاهش می‌یابد؛ به طوری که ۱۵ درصد از افراد ۶۵ سال به بالا اعلام کردند هرگز از ایموجی‌ها استفاده نکردند. این رقم در میان پاسخ‌دهندگان در سنین ۱۸ تا ۴۴ سال تنها ۳ درصد بوده است.

نسل «زد» نیز برخی ایموجی‌ها را بسیار قدیمی می‌داند و یا عمدتا به سمت ایموجی‌های جدیدتر جذب می‌شود یا کلاً از آنها اجتناب می‌کند.منبع:یورونیوز

اشتراک گذاری