چاپ کد خبر: 101103
14 دی 1401

چطور کد بورسی بگیریم؟

کد بورسی
کدشناسایی هر فرد در بازار سرمایه کد بورسی نام دارد که مانند کد ملی برای هر شخص منحصر به فرد بوده و فقط یکبار صادر می‌شود که هر سرمایه‌گذاری برای اولین فعالیت خود نیازمند این کد بوده و می‌تواند این کد را  به صورت حضوری و غیرحضوری دریافت کند.

فعالیت در بورس نیازمند کد بورسی ۸ کاراکتری است تا فرد توانایی معامله داشته باشد، دریافت این کد  کاملا رایگان بوده ولی نیازمند طی کردن مراحلی به صورت حضوری با مراجعه به کارگزاری یا غیرحضوری به صورت اینترنتی است که کاماپرس در ادامه توضیح می‌دهد.

لازم به ذکر است دریافت کد بورسی برای افراد حقیقی نیازمند مدارکی همچون اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی، آخرین مدرک تحصیلی، مشخصات کامل حساب فرد، تکمیل فرم مشخصات فردی همچنین تکمیل فرم درخواست کد برای معاملات آنلاین است.

دریافت کد بورسی به صورت حضوری

افراد متقاضی دریافت کد بورسی به صورت حضوری می‌توانند با مدارک گفته شده به کارگزاری‌ها مراجعه کنند که با ارائه مدارک، کارگزاری اطلاعات متقاضی را به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بورس ارسال می‌کند و طی یک الی دو روز کد بورسی فرد صادر می‌شود.

چگونه می‌توان کد بورسی را غیرحضوری دریافت کرد؟

افراد برای دریافت کدبورسی به صورت غیرحضوری همچنین می‌توانند به سایت‌های کارگزاری معتبر مراجعه و در مرحله اول اطلاعات هویتی، شغلی، تحصیلی خود را ثبت کنند و سپس یک حساب بانکی معتبر را نیز به کارگزاری معرفی کنند که پس از طی کردن این مراحل فرد باید احراز هویت شود. افراد احراز هویت این روش را می‌توانند به صورت غیرحضوری در محل، مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت همچنین با حضور در شعب کارگزاری انجام دهند.

پس از دریافت کد بورسی، به درخواست کارگزار باید اطلاعات در سجام ثبت شود. این سامانه زیرساختی یکپارچه برای ارائه خدمات به مشتریان حقوقی و حقیقی است که افراد برای ثبت‌نام باید به سایت آن مراجعه کرده و پس از تکمیل اطلاعات یک کد رهیگری دریافت کنند. فرد باید کد دریافتی را به کارگزاری برای تکمیل ثبت‌نام ارائه دهد که پس از آن، رمزی جهت خرید و فروش آنلاین ارسال خواهد شد. متقاضی پس از طی کردن این مراحل نام کاربری و کلمه عبور خود را از طریق پیامک دریافت خواهد کرد و می‌تواند معاملات خود را آغاز کند.

گفتنی است در صورتی که ۹۰ روز حساب افراد غیرفعال باشد مسدود خواهد شد که برای راه‌اندازی مجدد باید مراحل مذکور طی شود.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار