چاپ       کد خبر: 145527
17 خرداد 1403

چند روش قشنگ برای ست کردن پیراهن هاوایی مردانه که خوش تیپ تر شوید

پیراهن هاوایی مردانه

پیراهن هاوایی مردانه آیتمی بسیار جذاب و پرطرف‌دار است که پیشینه‌اش به جزایر گرمسیری و زیبای هاوایی بازمی‌گردد؛ این پیراهن‌های رنگارنگ که حال و هوای ساحل و جنگل‌های گرمسیری را در ذهن زنده می‌کنند. همچنین این فرصت را برای آقایان فراهم کرده‌اند تا استایل‌هایی شاد و پر نقش‌ونگار داشته باشند بدون این‌که ظاهرشان نامتعارف جلوه کند. هر چند این پیراهن‌ها در اصل برای مسافرت‌های ساحلی و تعطیلات تابستانی طراحی شده‌اند با این وجود استایل پیراهن هاوایی مردانه تنها مختص به مسافرت نمی‌شود و برای فصل‌های تابستان و بهار می‌تواند در موقعیت‌های گوناگون مورد استفاده قرار بگیرد.

اما ست کردن پیرهن هاوایی مردانه چگونه است و چه آیتم‌هایی را می‌توانید همراه با این پیراهن‌های شاد و جذاب بپوشید؟ در این مطلب همراه ما باشید تا ضمن معرفی این نوع پیراهن، نحوه‌ی ست کردن مناسب پیراهن هاوایی مردانه را برایتان شرح دهیم و ۶ استایل جذاب و کاربردی با پیراهن هاوایی مردانه را برایتان معرفی کنیم.

پیراهن هاوایی چیست؟

پیراهن هاوایی چیست؟

پیراهن هاوایی که به آن پیراهن «آلوها» Aloha هم گفته می‌شود‌، پیراهنی آستین‌کوتاه با طرح‌های چاپی گرمسیری است که معمولاً نقوشی مانند گل، برگ‌های بزرگ گرمسیری، موج، ماهی، درختان نخل و میوه‌های گرمسیری بر روی آن چاپ شده است. ‌این پیراهن‌ها اغلب با الگویی گشاد دوخته می‌شوند؛ اما در سال‌های اخیر پیراهن‌هایی با الگوهایی ظریف و مدل‌دار هم روانه‌ی بازار شده‌اند. یقه‌ی پیراهن‌های هاوایی اغلب به صورت یقه‌های برگردان است که در اصلاح «یقه‌ی کوبایی» نامیده می‌شود.

بیشترین کاربرد پیراهن هاوایی در مسافرت‌های ساحلی و تعطیلات تابستانه است؛ اما به دلیل افزایش محبوبیت این آیتم‌ها بسیاری از پیراهن‌های هاوایی در استایل خیابانی و میهمانی‌های غیر رسمی هم استفاده می‌کنند. پیراهن هاوایی تنها مختص به آقایان نیست؛ بلکه پارچه‌ها مختلف با طرح‌های متنوع هاوایی برای دوخت پیراهن‌ها و شومیز‌های زنانه و پوشاک کودکان هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما به طور کلی دوخت پیراهن مردانه با پارچه‌ی هاوایی پرکاربردترین نوع استفاده از این پارچه‌هاست.

پیشینه‌ی پیراهن هاوایی

پیشینه‌ی پیراهن هاوایی به دهه‌های ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ بازمی‌گردد. در این دهه مهاجران چینی و ژاپنی که در جزایر هاوایی زندگی می‌کردند پیراهن‌های هاوایی را از پارچه‌ی کیمونوی ژاپنی می‌دوختند و مشتریان اولیه‌ی این نوع پیراهن نیز ساکنان و گردشگران جزایر هاوایی بودند. پس از جنگ جهانی دوم با توسعه‌ی حمل‌ونقل هوایی، توریست‌های بیشتر به هاوایی رفت‌وآمد پیدا کردند و فرهنگ پوشش پیراهن هاوایی به دیگر نقاط جهان هم انتقال داده شد.

در دهه‌ی ۱۹۵۰، فردی به نام «آلفرد شهین» (Alfred Shaheen) که از فعالان صنعت نساجی بود تجارت بومی تولید پیراهن هاوایی مردانه را به صنعتی بین‌المللی در فشن تبدیل کرد. «الویس پریسلی» در کاور یکی از معروف‌ترین آلبوم‌هایش پیراهن قرمزی را که توسط آلفرد شهین طراحی شده بود به تن کرد و این مسئله باعث شد پیراهن‌های هاوایی بیش‌ از پیش مورد توجه واقع شوند. به‌تدریج سلبریتی‌های بیشتری از این پیراهن استفاده کردند و برندهای مشهور شروع به تولید این پیراهن‌ها کردند.

پیشینه‌ی پیراهن هاوایی

در دهه‌های سی تا شصت میلادی بازدیدکنندگان هاوایی که اغلب افرادی ثروتمند بودند به طور گسترده از این لباس‌ها استفاده می‌کردند. استفاده از پیراهن‌های هاوایی توسط افراد ثروتمند و سلبریتی‌هایی که جامعه‌ی آمریکا سعی در تقلید از آن‌ها را داشت باعث شد این سبک خاص در میان عامه‌ی مردم به سبکی پرطرف‌دار و محبوب تبدیل شود. به همین دلیل هر چند در دیدگاه اول طرح این لباس‌ها زنانه و جلف به نظر می‌رسید اما پوشیده شدن آن‌ها توسط افراد مشهور و ثروتمند سبب شد این سبک از پیراهن مردانه طرف‌داران زیادی پیدا کند. این پیراهن‌ها نماد سرخوشی، خوشگذرانی و سفر بود و حتی قشرهای متوسط و فقیر جامعه هم دوست داشتند با پوشیدن این پیراهن‌ها حال و هوای سفرهای لوکس به جزایر هاوایی را برای خودشان زنده کنند.

در اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم این پیراهن‌ها تنها در مسافرت‌ها و تعطیلات مورد استفاده قرار نمی‌گرفتند؛ بلکه به‌مرور جای خود را در استایل خیابانی باز کردند و به یکی از طرح‌های اصلی و خاص استایل تابستانی مردانه تبدیل شدند. این پیراهن‌های شاد و پر جنب‌وجوش هر چند سال یک‌بار در میان آیتم‌های ترند تابستانه قرار می‌گیرند.

نکات مهم در انتخاب پیراهن هاوایی

همان‌طور که در بخش قبلی به آن اشاره شد امروزه پیراهن هاوایی نه فقط برای سفرهای ساحلی و تعطیلات تابستانه بلکه برای استایل خیابانی و کژوال هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. به ویژه در فصل تابستان پوشیدن این پیراهن‌های شاد و پر از طرح و رنگ می‌توانند بسیار جذاب و دوست‌داشتنی باشد. اما برای انتخاب و خرید پیراهن مردانه هاوایی چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟ در این بخش از مطلب این نکات را بررسی خواهیم کرد.

جنس پیراهن هاوایی

پیراهن‌های هاوایی با پارچه‌های مختلفی دوخته می‌شوند؛ اما ویژگی مشترک تمامی این پارچه‌ها این است که باید سبک باشند و قابلیت تهویه‌ی هوا و دفع گرما را داشته باشند. جنس این پارچه‌ها بهتر است نرم و رها باشد تا بر تن زیباتر به نظر برسد. پارچه‌های نخ پنبه، ریون، ابریشم، کتان، پلی-کتان و پلی‌استر-میکرو فیبر اغلب برای دوخت پیراهن‌های هاوایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سایز پیراهن هاوایی

برای این که استایل جذابی با پیراهن هاوایی داشته باشید باید سایز پیراهنتان را درست انتخاب کنید. به طور کلی پیراهن هاوایی معمولاً آزاد و راحت است؛ بنابراین بهتر است پیراهن‌هایی را انتخاب کنید که در بدنتان گشاد و راحت می‌ایستند و تنگ و چسبان نیستند. اگر دوست دارید پیراهن هاوایی‌تان بیش از حد گشاد و بلند باشد استایلی که با این نوع پیراهن خواهید داشت نوعی استایل اورسایز خواهد بود و برای این که استایل جذابی داشته باشید باید اصول استایل اورسایز را هم در استایلتان رعایت کنید.

طرح پیراهن‌های هاوایی

طرح پیراهن‌های هاوایی

طرح پیراهن‌های هاوایی بسیار متنوع است. از الگوی تکرارشونده‌ی ساده یا شلوغ گل و برگ گرفته تا پیراهن‌هایی که یک منظره زیبایی ساحلی رویشان چاپ شده است. این طرح‌ها می‌توانند ریز یا درشت باشند و پالت رنگی ساده و خنثی یا پالت رنگی بسیار رنگارنگ و بولد داشته باشند. این که چه طرح و رنگی را انتخاب می‌کنید بستگی به استایل شخصی و جسارت شما دارد. بی شک طرح‌های ساده ریز و کوچک با پالت رنگی خنثی کمتر توجه دیگران را جلب می‌کنند و طرح‌های شلوغ  و پالت رنگی رنگارنگ بیشتر به چشم می‌آیند و جلب توجه می‌کنند؛ بنابراین در هنگام انتخاب طرح و رنگ پیراهن ساحلی باید روحیه و استایل شخصی‌تان را به‌خوبی بشناسید و به این نکته توجه کنید که آیا اعتمادبه‌نفس و جسارت پوشیدن طرح‌های بولد و چشمگیر را دارید یا نه.

اگر به طور کلی به استایل‌های جسورانه علاقه‌مندید انتخاب پیراهن‌های هاوایی با طرح‌های خاص یا شلوغ و رنگارنگ می‌تواند استایل‌هایی بسیار چشمگیر و خاص برایتان بسازد.

پیراهن هاوایی مردانه را چگونه ست کنیم؟

روش‌های مختلفی برای ست کردن پیرهن هاوایی مردانه وجود دارد. آیتم‌های متنوعی را می‌توانید با پیراهن‌های هاوایی ست کنید و در این میان رعایت مواردی مانند انتخاب درست اکسسوری، انتخاب کفش مناسب و پالت رنگی هماهنگ با طرح زمینه‌ی پیراهن می‌تواند استایل شما را جذاب‌تر کند.

پیراهن هاوایی یک نوع لباس شاد تابستانه است و برای این که استایل جذابی با پیراهن هاوایی داشته باشید بهتر است اکسسوری‌هایی را انتخاب کنید که حال و هوای تابستانه و هیجان‌انگیز به استایل شما می‌دهند. انتخاب یک عینک آفتابی جذاب و کلاه تابستانی مناسب می‌تواند استایل شما را تکمیل کند. کلاه‌های «بوتر»، «پاناما» و «باکت» ترکیب جذابی را با پیراهن‌های هاوایی ایجاد می‌کنند. ازآنجایی‌که یقه‌ی پیراهن‌های هاوایی معمولاً باز است، انتخاب یک گردنبند مردانه‌ی مناسب استایلتان را بسیار جذاب‌تر می‌کند و انتخاب دستبندهای مردانه جذاب و کژوال هم می‌تواند انتخاب مناسبی برای استایل با پیراهن هاوایی مردان باشد.

پیراهن هاوایی مردانه را چگونه ست کنیم؟

دستمال‌گردن هم می‌تواند اکسسوری جذابی برای تکمیل استایل تابستانه به پیراهن هاوایی مردانه باشد. به خاطر داشته باشید که چون پیراهن هاوایی نماد یک استایل بسیار راحت و کژوال است همراه با شلوارتان احتیاجی به بستن کمربند نخواهید داشت.

برای انتخاب کفش به سراغ کفش‌های رسمی نروید چرا که با توجه به ماهیت کژوال این نوع پیراهن‌ها کفش‌های رسمی معمولاً با پیراهن‌های هاوایی ست نمی‌شوند. انواع کفش‌های کژوال از جمله اسنیکرها، کفش‌های لوفر، کالج و انواع صندل‌های مردانه آیتم‌های مناسبی برای ترکیب با پیراهن‌های هاوایی مردانه خواهند بود.

نکته دیگری که برای ست کردن مناسب پیراهن هاوایی در استایلتان باید به آن توجه کنید پالت رنگی است. ساده‌ترین راه برای ست کردن پیراهن هاوایی مردانه در استایلتان این است که سایر آیتم‌های استایل را با از میان رنگ‌های خنثی انتخاب کنید و با توجه به ماهیت تابستانه پیراهن هاوایی بهتر است به سراغ رنگ‌های روشن خنثی مثل کرم بروید. برای این که استایل جذابی با پیراهن هاوایی داشته باشید می‌توانید پالت رنگی را با توجه به طرح زمینه پیراهن انتخاب کنید. به‌ عنوان‌ مثال اگر پیراهن هاوایی با طرح زمینه سبز روشن و گل‌های صورتی انتخاب کرده‌اید می‌توانید یک شلوار کتان به رنگ سبز سیر انتخاب کنید.

پیراهن هاوایی مردانه

نکته دیگری که در هنگام ست کردن پیراهن هاوایی باید به خاطر داشته باشید به‌کاربردن آیتم‌های ساده و تک‌رنگ همراه با پیراهن هاوایی است؛ چرا که پیراهن هاوایی اغلب طرح‌های شلوغ و پر جنب‌وجوش دارد و انتخاب آیتم‌های ساده تک‌رنگ در کنار این آیتم‌ها می‌تواند استایلتان را متعادل کند. به‌ عنوان‌ مثال اگر زیر پیراهن هاوایی تی‌شرت می‌پوشید بهتر است یک تی‌شرت ساده‌ی تک‌رنگ با رنگ‌های خنثی را انتخاب کنید.

در بخش بعدی مطلب به آیتم‌هایی پرداخته‌ایم که می‌توانید در استایل با پیراهن هاوایی آنها را به‌سادگی ست کنید.

استایل پیراهن هاوایی مردانه و شلوارک

استایل پیراهن هاوایی مردانه و شلوارک

شلوارک در واقع رایج‌ترین آیتم برای ست کردن با پیراهن هاوایی است که برای مسافرت و تعطیلات تابستانه فوق‌العاده است. البته در ایران با توجه به محدودیت‌های پوششی و درس کد استایل خیابانی استایل با پیراهن هاوایی و شلوارک در خیابان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد؛ اما برای مناطق ساحلی، سفر و پیک‌نیک‌های خانوادگی و دوستانه  این استایل می‌تواند بسیار کاربردی و جذاب باشد. انواع شلوارک‌ها می‌توانند در این استایل مورد استفاده قرار بگیرند؛ از شلوارک‌های پارچه‌ای گرفته تا جین و کتان. اگر می‌خواهید پیراهن هاوایی را با شلوارک بپوشید کفش‌های کتانی و انواع صندل‌های مردانه برای شما عالی خواهند بود.

استایل با پیراهن هاوایی و شلوار کتان

استایل با پیراهن هاوایی و شلوار کتان

یکی از دیگر آیتم‌های رایج برای استایل با پیراهن هاوایی مردانه شلوار کتان است. شلوار کتان به عنوان یک آیتم کژوال پرکاربرد می‌تواند به‌آسانی با پیراهن مردانه هاوایی ست شود. برای این که استایل جذابی با شلوار کتان و پیراهن هاوایی مردانه داشته باشید بهتر است پیراهن هاوایی را در بیرون شلوار قرار دهید؛ با این حال این مسئله سلیقه‌ای است و قراردادن پیراهن هاوایی داخل شلوار هم مشکلی برای استایلتان ایجاد نمی‌کند. پیراهن هاوایی را در این استایل می‌توانید به تنهایی بپوشید یا این که یک تی شرت زیر پیراهن هاوایی‌تان استایل کنید. این استایل را می‌توانید با انواع کفش روزمره مردانه مانند اسنیکرها، کفش‌های لوفر و کالج و انواع صندل‌ها استایل کنید.

 پیراهن هاوایی مردانه و شلوار جین

 پیراهن هاوایی مردانه و شلوار جین

شلوار جین هم یکی از آیتم‌های رایجی است که در استایل با شلوار هاوایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع مدل شلوار جین مردانه را می‌توانید با پیراهن هاوایی استایل کنید؛ از جین اسلیم فیت و راسته گرفته تا جین‌های مام استایل و بگی. در استایل با پیراهن هاوایی مردانه و شلوار جین بهتر است پیراهن را بیرون شلوار قرار دهید. این ترکیب را هم می‌توانید همراه با تی‌شرت یا بدون تی‌شرت استایل کنید. برای این استایل اسنیکرهای مردانه و انواع صندل مردانه مناسب‌اند.

استایل با پیراهن هاوایی مردانه و شلوار پارچه‌ای

شلوارهای پارچه‌ای کژوال و خنک تابستانه آیتم‌های دیگری هستند که می‌توانند همراه با پیراهن هاوایی مردانه مورد استفاده قرار بگیرند البته باید این نکته را هم در نظر بگیرید که شلوارهای پارچه‌ای رسمی گزینه‌ی خوبی برای ست کردن با پیراهن هاوایی نیستند و بهتر است به سراغ شلوارهای کژوال تابستانی پارچه‌ای مانند شلوار لینن بروید. در این استایل صندل‌های مردانه تابستانی بهترین انتخاب محسوب می‌شوند؛ اما اسنیکرهای مردانه هم می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

استایل با پیراهن هاوایی مردانه و شلوار کارگو

استایل با پیراهن هاوایی مردانه و شلوار کارگو

شلوار کارگو هم یکی از آیتم‌های اسپرتی است که می‌تواند با پیراهن‌های هاوایی به خصوص پیراهن‌های هاوایی گشاد و اورسایز مورد استفاده قرار بگیرد. این استایل را می‌توانید با کتانی یا صندل اسپرت مردانه تکمیل کنید.

ست کردن پیراهن هاوایی و کت کژوال مردانه

ست کردن پیراهن هاوایی و کت کژوال مردانه

با توجه به این که پیراهن هاوایی مردانه را می‌توان جزو آیتم‌های کژوال در نظر گرفت این آیتم می‌تواند با دیگر آیتم‌های کژوال مانند کت‌های غیر رسمی و کژوال مردانه ست شود. کت و شلوارهای لینن تابستانی مردانه برای این استایل عالی خواهند بود. در این استایل بهتر است به سراغ رنگ‌های روشن بروید به‌عنوان‌مثال یک کت و شلوار کرم لینن همراه با پیراهن هاوایی یک ترکیب بسیار دوست‌داشتنی شاد و خنک تابستانی را ایجاد می‌کند. در این استایل بهتر است به سراغ کفش‌های لوفر و کالج مردانه بروید.

بیشتر بخوانید:

۷ راه‌حل برای پاک کردن چرک از یقه پیراهن مردانه

راهنمای خرید پیراهن مردانه : مدل، جزئیات و انتخاب سایز

در پایان

پیراهن‌های هاوایی لباس‌هایی راحت، شاد و خنک هستند که برای استایل مردانه در فصل‌های تابستان و بهار بسیار کاربردی خواهند بود. هر چند این پیراهن‌های جذاب بیشتر برای مسافرت‌های ساحلی و تعطیلات تابستانی رایج هستند با این وجود در استایل‌های خیابانی و میهمانی‌های غیر رسمی هم می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. در این مقاله ضمن معرفی پیراهن‌ هاوایی مردانه و روش‌های ست کردن آن، ۶ استایل کاربردی و جذاب با این پیراهن ها را برایتان معرفی کرده‌ایم؛ امیدواریم مطالب ارائه شده در این مطلب برایتان مفید باشد و بتوانید ست هایی جذاب و راحت با پیراهن هاوایی مردانه بسازید.منبع:دیجی کالامگ

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار