چاپ کد خبر: 107042
1 فروردین 1402

چند فرمول ساده برای شاد زیستن و شاد بودن در زندگی

داشتن یک زندگی شاد و پرنشاط به خودمان بستگی دارد پس هر فردی باید برای شاد بودن در زندگی خود فرمول شادی را در نظر بگیرد تا از روزهای عمرش لذت ببرد.

شاد بودن

فرمولی شگفت انگیز برای شاد بودن در زندگی

خوشبختی یک انتخاب است در هر لحظه از روز، شما هستید که تصمیم می گیرید، چه این را می دانید و چه نمیدانید ؛ این نتیجه نگرش شما نسبت به زندگی است و هر چه باشد مثبت یا منفی, همه رویدادها, افراد, روابط و اساساً هر چیزی که در زندگی خود با آن روبرو می شوید را تحت تاثیر قرار می دهد بنابراین اگر شما زندگی با بسیاری از مسائل پیچیده دارید و برای خودتان وقت نمی گذارید, تقصیر شما است.

هنر شاد بودن در زندگی را با راهکارهایی ساده بیاموزید و در زندگی به کار ببندید تا از روزهای عمرتان لذت ببرید . اگر به دنبال فرمول شادی هستید، این بخش از نمناک را حتما با دقت خاصی بخوانید.

اگر دقیقاً همان چیزی را که می خواهید دارید و هر روز به خاطرش ممنون هستید, باید خودتان را تحسین کنید ؛ اگر توسط افراد منفی محاصره شده اید, شغلی دارید که از آن نفرت دارید و حتی ممکن است شب ها به خاطر افکار بسیاری که به طور مداوم در ذهنتان ظاهر می شوند, سخت بخوابید, هیچ کس دیگری مسئول نیست.

اگر ” آنچه را که دوست دارید انجام می دهید, سخت کار می کنید, اما هنوز وقتی را برای خود و آن هایی که دوست دارید پیدا نکرده اید, این به خاطر یک انتخاب است که در برخی نقاط زندگیتان ساخته شده است.

اما خبرهای خوبی وجود دارد ؛ موقعیت شما هرچه هست, می توانید آن را تغییر دهید. خوشبختی در هر زمانی کاملاً امکان پذیر است, به سن, ظاهر, شغل و درآمد بستگی ندارد و هر کسی سزاوار آن است و نیازی به کشف, ایجاد, یا هر چیز دیگری که نیازمند تلاش است, ندارد.

برای شاد بودن در زندگی چه باید کرد؟

شاد بودن در زندگی
این فرمول شاد بودن در زندگی است:

رها کردن + پذیرش + سپاسگزاری

اینها واقعاً نیازی به تعریف ندارند.اما اینها سه مورد از بهترین کارهایی هستند که می توانید برای زندگی خود انجام دهید. باعث می شود شما خوشحال و راضی باشید. آرامش را خواهید یافت, خود را از بار گذشته و اضطراب آینده آزاد خواهید کرد و در حال حاضر زندگی خود را آغاز خواهید کرد و با تمرکز بر آنچه که دارید, تمام زیبایی و فراوانی را در زندگی خود خواهید دید.

حال بیایید در مورد هر عنصر فرمول شادی به صورت جداگانه ای بحث کنیم.

*رها کردن:

این جادو محض است، چون ما را آزاد و راضی می کند که متوجه می شویم قبلاً زندگی نکرده بودیم.

مشکل این است که ما همه چیز را نگه می داریم – تمام روابط گذشته مان, خاطرات دردناک, اشیا مادی که به ما یادآوری می کنند, ” همچنین وقت زیادی را صرف فکر کردن درباره آینده می کنیم, و نگران آن هستیم که با کنترل و برنامه ریزی آن را تغییر دهیم و وقتی اوضاع عوض می شود,” مایوس و ویران ” می شویم.

همه اینها ما را ضعیف, غمگین و ناامید می کنند. ما چیزهای اضافی زیادی در سرمان داریم که نمی توانیم آنها را نگه داریم و در نتیجه می تواند ما را از لذت زندگی دور کند اما چنانچه در نمناک میخوانید اگر آنها را رها کنیم و اجازه دهیم که اوضاع پیش برود, آزاد, صلح آمیز و قادر خواهیم بود که زمان حال را بدون مقایسه تجربه کنیم, بدون اینکه انتظار داشته باشیم که در مورد آینده نگران باشیم.

رها کردن افکار منفی برای شاد بودن در زندگی

رها کردن افکار منفی برای شاد بودن در زندگی
شاد بودن در زندگی با این فرمول جالب
پذیرش:

پذیرش این است که با چیزها, مردم, رویدادها و خودتان خوب باشید. این، به این معنی نیست که سعی نکنید به چیزی که می خواهید برسید, بلکه یعنی به جریان طبیعی اعتماد کنید و مداخله نکنید. این نشان می دهد که شما در آرامش هستید و به کنترل و تغییر علاقه ای ندارید.

به شما این امکان را می دهد که زندگی راحتی داشته باشید تا شادی و رضایت را ببینید و حس کنید. شما باید درک کنید که هر اتفاقی که در حال حاضر رخ می دهد، بهترین و مناسب ترین لحظه برای آن است.سپس از اضطراب رهایی پیدا می کنید, نیاز به انجام کاری دارید.

سپاسگزاری:

چیز دیگری که می تواند شما را خوشحال کند. بر روی چیزهای خوب در زندگی خودتان تمرکز کنید, روی چیزهایی که خودتان دارید, مثبت باشید, از چیزهایی که دارید ممنون باشید (حتی چیزهای بد) هر روز, از آنها ممنون باشید, نشان دهید که مراقب هستید, قدردانی و عشق خود را بیان کنید.

باید تمام وفور زندگی را ببینید. همه چیز برای شما زیباتر خواهد شد.  شما افرادی را خواهید دید که شما را به عنوان هدایای ارزشمندی دوست می دارند و احساس خوشبختی خواهند کرد.

آنچه ساده و آسان است.آن طرف دیگر زندگی را به شما نشان می دهد. به شما اجازه می دهد که زندگی را بدون تغییر چیزی داشته باشید.

شاد بودن در زندگی با فرمولی جالب
۱۰ فرمول برای شاد بودن در زندگی:
۱. به دنبال تئوری “آزادی بیان” باشید:نظریه ” زندگی و رها کردن دیگران ” گامی شگفت انگیز در جهت دستیابی به سعادت در زندگی است. این بدان معناست که باید محافظ شخصی خود باشید, زندگی خود را طوری زندگی کنید که دوست دارید و در کسب وکار دیگران مداخله نکنید.شما باید زندگی خود را بدون مزاحمت عامل بیرونی در آن زندگی کنید.

۲. توقع زیادی نداشته باشید:دلیل اصلی ایجاد غم و اندوه در زندگی این است که انسان انتظار فراوانی از خود, دیگران و موقعیت ها را دارد. باید درسی باشد که توسط افراد در سراسر جهان یاد گرفته شود، تا هر اتفاقی که رخ می دهد را به خدای متعال واگذار کنید.

هر چه انتظار بیشتری داشته باشید, قبول واقعیت سخت تر می شود, که کاملاً متفاوت از چیزی است که انتظار داشتیم. پس انتظار کمی داشته باشید و بیشتر به دست آورید.

شاد بودن و لذت بردن از زندگی
راهکارهای شاد بودن در زندگی
۳.راحت باشید، اما نه بی احتیاط:گاهی زندگی انتخاب های ناشیانه ای ارائه می دهد – ما دوست داریم که کارها را خیلی جدی یا خیلی کم انجام دهیم. سهل انگاری به صورت اتفاقی رخ نمی دهد, اما با انتخاب, اغلب توصیه می شود که به جای به تعویق انجام کارها, آنها را آهسته انجام داد.

این بدین معنی نیست که در زندگی خود بیش از حد دوستانه شوید و اجازه دهید زندگیتان به هر سمتی که می خواهد برود، خودتان را کمی خشن کنید و خیلی دوستانه هم نباشید.

۴. با کسانی که سخاوتمند هستند، بیشتر معاشرت کنید:زمانی که با افرادی هستید که به شما اهمیت می دهند و حس تعلق دارند, می توانید همان عشقی که به آن ها می دهید, عشق یکسانی را نیز دریافت کنید. چنین برخوردهایی می تواند به شما در ایجاد دوستی کمک کند که می توانند منبع شادی در زندگی شما باشند. شادی از درون می آید که افراد را با چشمان درخشان و لبخند خوش آمد گویی می بینید.

ایجاد دوستی برای شاد بودن در زندگی

قلب شاد
راز شاد بودن در زندگی چیست؟
۵. به راه فساد و غلط پیش نروید:برای داشتن یک زندگی سالم و درست, باید مسیر درستی را انتخاب کنید. صداقت بهترین سیاستی است که امروزه وجود دارد،

۶. زندگی ساده:آیا تا به حال شنیده اید:” زندگی ساده, تفکر بالا “؟ این گفته، این حقیقت را روشن می کند که شما باید بدون هیچ تعهد و پشیمانی زندگی کنید. سادگی شما باید در شخصیت شما منعکس شود. سعی نکنید زندگی خود را فصلی از ریاضیات کنید که حل آن دشوار است. فقط آن را ساده نگاه دارید و اجازه دهید بدون نیاز و شکایت جریان یابد.

۷. برای خانواده, دوستان و خیرخواهانتان کارهای خوبی انجام دهید:سخاوت نشان دهنده شخصیت شما در زمانی است که بی وقفه برای عزیزان خود کار می کنید.شما باید بی گناه و منصف باشید.راضی باشید و بیش از اندازه خود سوال نکنید. عزیزان شما به عنوان سیستم حمایتی می ایستند که می تواند تصویر شما را خراب کند و باعث شود پیوند عاطفی قوی تر از قبل شود.

تاثیر ارتباط با دوستان و خوانواده در شاد بودن در زندگی
برای شاد بودن در زندگی چه کنیم؟
۸. حریص نباشید:این نیازهای بی وقفه انسان ها است که انسان را در زندگی حریص می کند. انگیزه پشت سر زندگی نباید تبدیل شدن به یک میلیاردر باشد، بلکه برای جلب قلوب مردم و در آغوش گرفتن عشق باشد و چنانچه در نمناک می خوانید عشق دارویی است که درد طمع را درمان می کند. خرید نکنید و یا هیچ یک از این جاذبه های مجلل، دلیل زندگی تان نباشد، بلکه برای لذت بردن زندگی کنید.

۹. در سلامت سبز باشید:راز یک زندگی شاد در حفظ سلامتی شما نهفته است، زیرا تا زمانی که لوبیای زیادی نخورید، نیروی کافی برای انجام کارها را نخواهید داشت. شما باید قوی و با نشاط باشید تا خوب فکر کنید و هم چنین مسیری را دنبال کنید که سرشار از هیجان است. باید مراقب خود باشید زیرا احساسات منفی شما بر حالتتان تاثیر می گذارد و اگر حالت روحی خوبی داشته باشید، تنها می توانید پر از انرژی و برعکس باشید.

۱۰. قلب شاد به معنای زندگی شاد است:زمانی که قلب و عواطف شما سر جای خود هستند، می توانید زندگی کنید که از درام عصبی شدن دور باشید. اجازه ندهید قلب شما تکه تکه شود و از سرگرمی های کمی لذت ببرد.

شاد بودن در زندگی با داشتن قلبی شاد
کارهایی که ممکن است از انجام آن لذت ببرید:

رفتن به سینما
غذا خوردن در رستوران مورد علاقه تان (یا رستوران جدیدی که همیشه می خواستید امتحان کنید)
شنا کردن
بیدار شدن از خواب و خوردن صبحانه خوش مزه
تبدیل شدن به یک توریست در شهر خودتان و یا یک جای دیگر:بازدید از مکان های تاریخی ملی یا پارک ها، نشانه های تاریخی، چیزهای جالب)
بسکتبال بازی کردن یا هر نوع ورزش کردن:بسکتبال، توپ بسکتبال، کیک بال، هاکی خیابانی، گلف بازان حرفه ای، گلف.
پیوستن به یک گروه ورزشی.
ثبت نام در درس های ورزشی:تنیس، گلف، کاراته یا مجلس عمل متحده
انجام کار در فضای باز:پیاده روی، دوچرخه سواری، کایاک سواری یا دویدن،همچنین می توانید برنامه ای برای پیک نیک برنامه ریزی کنید.
بازی های تخته ای
پخش بازی های ویدیویی
تماشای ورزش
یاد گرفتن نحوه بازی کردن یک وسیله،
تجدید حیات کردن با یک عشق گذشته به یک:گیتار، پیانو، ساکسیفون، بوق، ویولن، صدای شما.
پیدا کردن یک سرگرمی جدید یا یک سرگرمی قدیمی را که قبلاً از آن لذت می بردید را انتخاب کنید:نقاشی، نوشتن، ایجاد چیزها، و یا تقریباً هر چیزی که در بالا ذکر شد.

رفتن به سینما راهی ساده برای شاد بودن در زندگی

رفتن به سینما
چیزهایی که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید:

کارهای غیر ضروری:لباس شستن، رفتن به ساحل، مالیات، درو کردن چمن ها، انجام دادن ظرف ها (بسیاری از اینها و برخی دیگر که شما می توانید تا بعد از آن رها کنید) و یا می توانید به شخص دیگری محول کنید.

جلسات غیر ضروری:هر نوع ملاقاتی که شما در مورد آن هیجان زده نیستید و یا به آن نیاز ندارید به مشتریان دردسر ندهید و یا “ارزش این دردسر را ندارد”

شغل روزانه تان:همانطور که قبلاً گفتم، فرد ممکن است کمی وقت برای برنامه ریزی بگزارد، اما اگر ناراضی هستید باید به طور فعال روی یک راه کار کنید.

راهکارهای شاد بودن در کار و زندگی 
زمان بیشتری را با روحیه بالا خرج کنید:برنامه ای را با دوستان خود طرح ریزی کنید:بازی در ظهر یا عصر، برنامه ریزی برای دربی اسکیت، یک مکالمه معنی دار یا داشتن یک دوست نزدیک برای قهوه یا چای داشته باشید.
از روابط سمی و به درد نخور دور شوید
تعطیلات آخر هفته را با دوستان نزدیک خود پایه ریزی کنید
برای سفر یا شام با برخی از اعضای خانواده مورد علاقه خود برنامه ریزی کنید
یک بلیط برای یک سمینار یا کارگاه بخرید که بر روی سرگرمی لذت بخش شما متمرکز است و با دیگران مانند افراد برجسته ملاقات کنید.
از دیگران برای کوچکترین کارها نیز قدردانی کنید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار