چاپ کد خبر: 103843
20 بهمن 1401

چند نفر از زندانیان استان فارس مشمول عفو مقام معظم رهبری می شوند؟

رئیس کل دادگستری استان فارس و دادستان مرکز استان فارس صبح امروز با حضور در زندان عادل آباد شیراز آخرین وضعیت اجرای عفو گسترده مقام معظم رهبری را بررسی کردند.

زنذان عادل آبا شیراز

به گزارش اول فارس ، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری و سید مصطفی بحرینی دادستان مرکز استان فارس از صبح امروز با حضور در زندان عادل آباد و بازداشتگاه مرکزی شیراز ضمن بررسی آخرین وضعیت آزادی زندانیان و برخورداری مددجویان از ارفاقات قانونی در نتیجه عفو گسترده مقام معظم رهبری بر فعالیت بی وقفه واحد های اجرای احکام سراسر استان در ایام تعطیل تأکید کردند.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با بیان اینکه کارگروه اجرای دستور عفو مقام معظم رهبری همزمان با چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی بلافاصله در استان فارس تشکیل شد گفت: تاکنون ۵ هزار و‌ ۸۰۰ نفر زندانی مشمول عفو در زندان های شیراز شناسایی شدند.
وی‌ با بیان اینکه از ساعات اولیه ابلاغ عفو مقام معظم رهبری با برنامه ریزی انجام شده زندانیان مرتبط با حوادث اخیر در اولویت آزادی قرار گرفتند از بازگشت یک هزار زندانی به آغوش گرم خانوده ها خبر داد و تصریح کرد: این روند بد‌ون وقفه حتی در ایام تعطیل ادامه دارد.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی در جمع قضات دادسرا و عضو کارگروه اجرای بخشنامه عفو گسترده رهبری با لغو‌ مرخصی کلیه همکاران قضایی و اداری شاغل در اجرای احکام به قضات تأکید کرد باید تا ۲۲ بهمن ماه طعم شیرین عفو پدرانه مقام معظم رهبری شامل همه محکومان واجد شرایط گردد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس نیز با تشریح روند اجرای عفو‌ رهبری گفت : کلیه همکاران تا پاسی از شب روند اداری اجرای احکام را بررسی و در سامانه اعلام نظر قضایی می کنند.
سید مصطفی بحرینی با بیان اینکه آمار ها به صورت روزانه رصد و به سلسه مراتب اعلام می شود گفت: روند تطبیق و شناسایی مشمولین‌ در اجرای احکام‌کیفری و‌ هچنین محکومان حوادث اخیر انجام و قرار های موقوفی تعقیب صادر شده است.
وی افزود: گستردگی عفو اخیر باعث ایجاد سوالاتی در روند اجرا شده بود که ضمن رفع کلیه ابهامات از طریق استعلام سریع از مسئولان ارشد قوه قضاییه اجازه ندادیم روند اجرای بخشنامه با کُندی مواجه شود.
مدیر کل اقدامات تأمینی و تربیتی استان فارس نیز با اشاره به اینکه عفو اخیر رهبر معظم انقلاب و در نتیجه آزادی جمع کثیری از زندانیان باعث خواهد شد اقدامات اصلاحی و تربیتی در خصوص سایر زندانیان با کیفیت بهتری انجام شود از همکاری شبانه روزی همکاران زندان های استان فارس با قضات اجرای احکام در راستای اجرای سریع بخشنامه عفو خبر داد.
اسحاق ابراهیمی افزود: یکی از ویژگی های خاص عفو اخیر مشمول شدن بخش عمده ای از زندانیان سایر جرائم غیر از محکومان حوادث اخیر است که همین امر باعث زمینه خروج و یا تخفیف مجازات بخش کثیری از زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان های استان را فراهم ساخته است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار