چاپ کد خبر: 111524
23 اردیبهشت 1402

چه کسانی مانع ساخت و بهره برداری جاده قره پیری (شیراز-صدرا) شده اند !

جاده قره پیری شهر جدید صدرا تا کنون ۳۳ درصدپیشرفت فیزیکی داشته است که انتظار می رود با توجه به ضرورت احداث این جاده و اهمیت مراکز مستقر در این شهر، مسؤولان و دستگاه های مختلف در استان هر چه سریعتر این پروژه را به بهره برداری برسانند.

به گزارش اول فارس ،  شهر صدرا دارای مشکلات زیرساختی است. مراکز مهم درمانی و آموزشی مهمی در شهر صدرا مستقر هستند که ظرفیت فرا منطقه‌ای دارد، مردم شهر صدرا باید برای امور اداری و شخصی به شهر شیراز تردد کنند که وقت زیادی تلف و هزینه زیادی متحمل می‌شود، امنیت پایینی دارند.

پیشرفت فیزیکی جاده قره پیری فقط ۳۳ درصد 

در همین راستا محمود جمشیدی مدیر روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید صدرا به خبرنگار فارس گفت: جاده قره پیری از بلوار شهید محلاتی (شهرک آرین) تا بلوار حافظ شهر صدرا ۱۰ و نیم کیلومتر مسافت دارد که ۴.۳کیلومتر آن در محدوده حریم قانونی شهر شیراز و مابقی در حریم قانونی شهر صدرا قرار دارد که علیرغم وجود مشکلات بیش از ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جمشیدی به آماری از خاکبرداری و خاکریزی مسیر اشاره کرد و افزود: سه میلیون متر مکعب خاکبرداری کل مسیر است که تا کنون یک و نیم متر مکعب خاکبرداری انجام شده است، همچنین یک میلیون متر مکعب باید خاکریزی شود که تا کنون ۵۰۰ متر مکعب انجام شده است همچنین تا کنون ۱۹ عدد انفجار در این مسیر انجام شده است.

مشخصات و اطلاعات فنی کامل پروژه

عملیاتی نشدن وعده‌های شهرداری شیراز

وی به مستقر شدن یک کارگاه ابنیه در آن منطقه خبر داد و ابراز داشت: ۲۵ دستگاه ابنیه فنی در مسیر وجود دارد که تاکنون علیرغم عدم آزادسازی محدوده شیراز ۱۲ دستگاه آن که شامل دو پل بزرگ، دو دهانه‌ ۴ متری به طول‌های ۱۳۷ و ۹۷ متر که از مهمترین و بزرگترین ابنیه مسیر بوده به اتمام رسیده است و باتوجه به هماهنگی های صورت گرفته مقرر شده است آزادسازی ۴.۳ کیلومتر حریم قانونی شیراز و تقاطع غیرهمسطح شهید محلاتی توسط شهرداری شیراز انجام شود که تاکنون عملیاتی نشده است.

نیازمند همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی جهت بهره‌برداری هستیم 

مدیر روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید صدرا با اشاره به اینکه حدود ۱۳۵ نیروی انسانی و حدود ۸۰ دستگاه مختلف راه سازی مشغول فعالیت هستند، ابزار داشت: مطالعات تقاطع های بلوار حافظ و خط راه آهن در مراحل پایانی است که منتظر اعلام نظر اداره کل راه آهن فارس و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران هستیم که جهت تسریع در بهره‌برداری از پروژه‌ها همکاری سایر دستگاه های اجرایی از قبیل شهرداری شیراز، آب منطقه ای، شرکت توزیع و انتقال نیروی برق، محیط زیست، اداره کل راه آهن، شهرداری صدرا لازم است.

بر اساس گزارش اول فارس ،در حال حاضر شهروندان صدرا، فقط از طریق محور گلستان – بلوار دکتر حسابی به بلوار چمران  و مناطق دیگر در غرب شیراز دسترسی دارند که آن محور هم شلوغ و پر ترافیک می‌باشد و علاوه بر صرف وقت بسیار، مصرف سوخت زیاد و آلودگی هوای این منطقه را در پی دارد. لذا در صورت اتصال شهر صدرا از بزرگراه قره پیری شیراز، شهروندان صدرا و شیراز از طریق محور صدرا به جوادیه و چمران، از دسترسی سریع و آسان و بدون ترافیک بهره خواهند برد.

همچنین قابل ذکر است که مراکزی همانند بیمارستان پیوند اعضا شیراز، بیمارستان سوانح سوختگی، دانشگاه آزاد و دانشگاه صنعتی و ده‌ها مرکز علمی و گردشگری موجود در شهر صدرا که کارکرد منطقه‌ای و کشوری دارند نیز به راحتی مورد دسترسی قرار خواهند گرفت.

محور قره‌پیری قرار است بلوار حافظ صدرا را به بزرگراه محلاتی (شهرک آرین که یکی از شهرک‌های شیراز می‌باشد) متصل کند.مردم خواستار این هستند که مدیران شهری شیراز همت کنند با تلاش جهادی جاده قره پیری و تقاطع مربوطه را پیگیری کنند که هر چه زودتر افتتاح شودو در این راستا آستین همت را جهادی بالا بزنند تا ساخت این جاده  از حالت حرف و شعار خارج شود.

بر کسی پوشیده نیست استاندار فارس می تواند با نگاه ویژه‌ به رفع مشکلات شهر صدرا  از ساخت جاده قره پیری حمایت جدی کند.

فال حافظ|فال حافظ امروز ۲۶ اردیبهشت /جانم بسوختی و به دل دوست دارمت

تا حالا درخت « کره بادام زمینی » دیدید یا میوه آن را خوردید؟ (+ عکس)

کانال اول فارس در واتساپ

 کانال اول فارس در  تلگرام

 کانال اول فارس در  ایتا 

 کانال اول فارس در سروش

کانال اول فارس در روبیکا

 کانال اول فارس در  بله 

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

احسان دوشنبه , ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱

در خانه اگر کس است یکبار بس است.
حجم تردد روزانه ۲۱۰۰۰ دستگاه.
اگر با احتساب ترافیک هر دستگاه ۱۰ کیلومتر بیشتر در شرایط فعلی سوخت با هر ۱۰۰ کیلومتر ده لیتر بنزین بسوزاند .یعنی۲۱۰۰۰×۱۰×۰.۱=۲۱۰۰۰ لیتر بنزین اضافی مصرف میشود.
با فرض هر لیتر بنزین یک دلار و هر دلار ۵۰۰۰۰ تومان
۲۱۰۰۰*۵۰۰۰۰ =۱۰۵۰۰۰۰۰۰۰ تومان
یعنی روزانه یک میلیارد تومان سوخت اضافی که تصادفات جاده ای و وقت مردم هم اضافه کنید.

Nm پنجشنبه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹

برای اینکه زمین های اطراف صدرا برای مردم هست و راه و شهرسازی میخواد هر طور شده مفت و مجانی زمین های مردم رو بکشه بالا هزینه هم نکنه مردم بیچاره هم بگن بفرما قابل نداره زمین های ما برای شما خب پول بدید بخرید دیگه انقدر دنبال مال مفت نباشین. بدبخت هرکس که صدرا زمین داره از نصف بیشترش یا منابع یا راه و شهرسازی کشیدن بالا مال حروم بهشون ساخته

کاظم سه شنبه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷

سلام بنده یکی از ساکنان شهر صدرا هستم در صمن بازنشسته هستم ممنون از اصحاب رسانه که بدرستی مشکلات مردم شهر صدرا راگفتن امیدوا هستم از مسولین همه بخواهند که مشکلات این شهر به طاهر امروزی را مرتفع کنند ممنونم

عبدالله دوشنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۳۱

شهر صدرا با میلیارد ها در آمد شرکت عمران و شهرداری صدرا میخواهد راه دسترسیش به شیراز را تکمیل کند تا ترافیکش را سرازیر شیراز نماید با کدام عقلی شهرداری شیراز پیش قدم مهمان ناخوانده اش شود و جالب است که که قسمتی از راه را هم هزینه کند و شرکت عمران صدرا میلیارد ها تومان سالیانه به حساب تهران واریز کند تا از در آمد فروش زمین شیراز در تهران بهره ببرند و مدیران استانی هم نفهمند چه می گویند

محمد دوشنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۶:۰۵

تاانجاییکه مشخصه شهرداری شیرازکارشکنی می کند جادارد استاندار محترم ورودکنپ

ناشناس یکشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

من ساکن صدرا نیستم ولی هرچه خرابکاری میشه زیر سر عمران صدرا و شهرداری صدراست که فقط و فقط فکر منافع خودشان و ضبط زمین های مردم واخاذی از مردم است

ناشناس شنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲

انشاالله که انجام بشه تا مردم صدرا براحتی تردد کنند

شهرونددردمند شنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲

برای هرکاراداری وسایرامور اگربخواهیم بیاییم شیراز یک روزمون کامل گرفته میشه واقای استاندار ودیگرمسولین که شعارخدمتگزاری سرمیدهید به درد مردم برسید ودست ازسیاسی بازی وتبلیغات وشعاربردارید واگرراست میگید پای کارباشید ومرد عمل ومردم ازشعار ونمایش ودوربین خسته شده اندواگربادردومشکلات مردم اشناییدپس چاره ساز درد مردم باشیدومسلمانی وخدمت وانسانیت فقط به گفتاروشعاردادن نیست.

آشنا شنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱

از ما که گذشت بهتر همون که اصلا افتتاح نشود. به شانس بد مردم همه چیز سیاسی شده ، آسایش و راحتی مردم اصلا ملاک نیست متاسفانه مسامحه و تعلل در حل مشکلات مردم عامل اصلی نابودی اعتقادات و روی گردانی افراد است

علی شنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴

هیچی سوداگران ملک و مسکن مشخصه دیگه

ناشناس شنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳

هیچی سوداگران ملک و مسکن مشخصه دیگه

همشهری شنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷

ما الان ۱۸ سال هست که ساکن صدرا هستیم همان سال اولی که آمدیم صدرا گفتند دو سه سال دیگر افتتاح میشود ما تا حالا صبر کردیم ولی عملی نشد .من اولین باری است که نوشتم الکی میگویید

همشهری شنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶

ما الان ۱۸ سال هست که ساکن صدرا هستیم همان سال اولی که آمدیم صدرا گفتند دو سه سال دیگر افتتاح میشود ما تا حالا صبر کردیم ولی عملی نشد

آخرین اخبار