چه کسانی مخالف افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هستند؟

چه کسانی مخالف افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هستند؟

به نظر می‌رسد بخشی از دولت مخالف جدی افزایش ۳۸ تا ۵۷ درصدی دستمزدهای سال ۱۴۰۱ باشد. در نتیجه این مخالفت‌ها، افزایش مستمری‌های تامین اجتماعی برای دو ماه معطل مانده است و حقوق بازنشستگان علی‌الحساب پرداخت می‌شود.  تجارت‌نیوز: سومین ماه از سال ۱۴۰۱ شروع شد اما سازمان تامین اجتماعی در دو ماه گذشته حقوق بازنشستگان را […]

بازنشستگان تامین اجتماعی

به نظر می‌رسد بخشی از دولت مخالف جدی افزایش ۳۸ تا ۵۷ درصدی دستمزدهای سال ۱۴۰۱ باشد. در نتیجه این مخالفت‌ها، افزایش مستمری‌های تامین اجتماعی برای دو ماه معطل مانده است و حقوق بازنشستگان علی‌الحساب پرداخت می‌شود.

 تجارت‌نیوز: سومین ماه از سال ۱۴۰۱ شروع شد اما سازمان تامین اجتماعی در دو ماه گذشته حقوق بازنشستگان را علی‌الحساب پرداخت کرده است. حقوق کارگران بازنشسته چرا زیاد نشد؟

در اخبار رسمی دلیل این تاخیر بوروکراسی اداری عنوان می‌شود. به ادغان خود سازمان تامین اجتماعی، هیات‌مدیره این سازمان افزایش مستمری سال ۱۴۰۱ را تصویب کرده و برای اجرا معطل تصویب در هیات دولت است. اما آیا علت واقعی همین است و پای مخالفتی از ناحیه دولت با این افزایش در میان نیست؟

تجربه تکراری تاخیر در افزایش حقوق بازنشستگان

این توجیه رسمی، یعنی کشدار شدن تشریفات اداری مربوط به تصویب افزایش حقوق بازنشستگان اتفاقی سابقه‌دار است. بازنشستگان قدیمی یادشان هست که برخی سال‌ها اعمال افزایش مستمری گاهی تا سه ماه هم طول می‌کشید.

با این حال، سال ۱۴۰۱ اتفاقاتی در حوزه افزایش دستمزد افتاد که باعث شد، این توجیه زیر سوال برود. به صورت مشخص حالا این فرضیه مطرح است که شاید تاخیر در افزایش مستمری تامین اجتماعی با انتقادها به افزایش دستمزد کارگران ارتباط دارد.

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری دراین باره به تجارت نیوز می‌گوید: دلیل عدم افزایش مستمری سال ۱۴۰۱ نه بحران صندوق‌های بازنشستگی است و نه مشکل تامین منابع مالی ربط دارد. موضوع اصلی، مخالفت بخشی از دولت با افزایش حداقل دستمزدهای امسال است.

وی ادامه می‌دهد: از آنجا که مبنای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، دستمزد جدید کارگران شاغل است، بدیهی است که تصویب افزایش حقوق در هیات دولت کشدار و طولانی شود. می‌دانیم غیر از وزیر کار، عمده اعضای دولت از مصوبه افزایش مزد شورای عالی کار دلخورند و تلاش دارند تا مزد به اندازه حقوق کارمندان افزایش یابد.

صادقی گفت: نتیجه این وضعیت از یک‌سو نقض مصوبه افزایش مزد شورای عالی کار در مورد کارگران بخش دولتی است و از سوی دیگر معطل شدن کارگران بازنشسته برای افزایش مستمری است.

ربط افزایش حقوق تامین اجتماعی به مزد کارگران

برای سال ۱۴۰۱ حداقل مزد کارگران از ۳۸ درصد برای سایر سطوح‌بگیران و تا ۵۷ درصد برای حداقل‌بگیران زیاد شد و همین میزان، مبنای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی شد. اما به موازات این افزایش، اتفاقات دیگری هم افتاد و موجی به راه افتاد از معترضان جدید افزایش دستمزد کارگران. باور این گروه نوظهور تاثیرات منفی افزایش بر امنیت شغلی خود کارگران بود.

در ادامه این تحولات، رئیس کمسیون اقتصادی مجلس هم به این موج پیوست و خواستار کاستن از افزایش دستمزد کارگران شد. هرچند پاسخ رسمی دولت به این درخواست منفی بود اما درست لحظه‌ای که گمان می‌رفت، همه چیز پایان یافته و ابطال مصوبه افزایش مزد کارگران منتفی است، اتفاق دیگری افتاد.

زمزمه‌های مخالفت از درون دولت

در واقع معلوم شد که این بار در خود دولت همنوایی چندانی با وزارت کار و بخشنامه افزایش مزد آن وجود ندارد. چرا که کارگران شاغل در دستگاه‌های مختلف دولتی به نرخی متفاوتی مزد دستمزد گرفتند.

در حالت طبیعی زیرپا گذاشتن مصوبه افزایش دستمزدهای وزارت کار تخلف از قانون است و قابلیت پیگری دارد، اما در وضع موجود مبنای این تخلف مصوبه خود هیات وزیران است.

پانزدهم اردیبهشت، هیات وزیران تصویب کرد که برای سال ۱۴۰۱، دستمزد کارگران شاغل در بخش دولتی به اندازه حقوق کارمندان افزایش یابد. به بیان دیگر مبنای پرداخت دستمزد این گروه از کارگران نه افزایش ۳۸ تا ۵۷ درصدی دستمزد که مصوبه ۱۰ درصدی افزایش حقوق کارکنان دولت است.

در چنین شرایطی دور از انتظار نیست که تصویب و ابلاغ افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تا بیش از دو ماه طول بکشد. با این حال مقامات سازمان تامین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صف طولانی موضوعات در دست بررسی هیات دولت را دلیل تاخیر معرفی می‌کنند.


تسریع صدور احکام حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پرداخت حقوق بازنشستگان باید همانند مصوبه سازمان تامین اجتماعی مبنی بر افزایش ۵۷ درصدی برای حداقل بگیر‌ها و افزایش ۳۸ درصدی به همراه ۵۱۵ هزار تومان برای سایرین باشد.

خانه ملت:نشست فوق العاده کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی صبح روز سه شنبه ۳ خرداد ماهبه منظور بررسی دلایل تاخیر در صدور احکام حقوقی بازنشستگان کشوری تامین اجتماعی و همچنین اجرای قانون تامین اجتماعی در همسان سازی حقوق بازنشستگان با حضور وزیر اقتصاد و دارایی و نمایندگان کانون بازنشستگان و نماینده سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

محمدرضا پورابراهیمی داورانی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح این نشست گفت: در ابتدا جلسه نمایندگان کانون بازنشستگان گزارشی از تاخیر در صدور احکام حقوقی بازنشستگان کشوری تامین اجتماعی ارائه کردند. با توجه به مصوبات موجود تاخیر مرتبط با این حوزه قابل قبول نیست؛ لذا در جلسه امروز پیرامون موضوع به صورت مفصل بحث و گفتگو شد و در نهایت جمع بندی به این صورت بود که بر اساس ضوابط و مقررات همانند سنوات گذشته که در ابتدای سال میزان پرداختی برای بازنشستگان براساس مصوبات هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، تایید هیات امنا و ارسال به هیات وزیران در دستور کار قرار می‌گرفت؛ امسال هم این کار انجام شود.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توضیحات وزیر امور اقتصاد و دارایی مربوط به تصمیماتی بود که اخیراً در ارتباط با کالا‌های اساسی انجام شده است و مجموعه دولت به دلیل اهمیت موضوع دو الی سه هفته اخیر درگیر بودند و بخشی از تاخیر به این دلیل بوده است.
وی با تاکید بر اینکه صدور احکام حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی باید تسریع شود، ادامه داد: جمع بندی این جلسه را طی نامه‌ای به رئیس جمهور ارسال کرده و با معاون اول رئیس جکمهور نیز مذاکراتی انجام می‌شود تا در نشست روز آینده هیات دولت مصوبه پرداخت حقوق بازنشستگان همانند مصوبه سازمان تامین اجتماعی اجرایی شود. بدین معنی که ۵۷ درصد برای حداقل بگیر‌ها و ۳۸ درصد به همراه ۵۱۵ هزارتومان برای سایرین مبنای تصمیم باشد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مصوبه سازمان تامین اجتماعی در خصوص احکام حقوقی بازنشستگان مبنای تصمیم کمیسیون اقتصادی بوده و مطالبه مجلس از دولت نیز اجرای مصوبه مذکور است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه منابع سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران و کارفرمایان بوده و یک ریال آن هم برای دولت نیست از این رو طبیعتا تصمیم گیری در خصوص این موضوع نیز باید با توجه به نظر شورا‌های کارگری، کارفرمایی و سندیکای بازنشستگی و نماینده دولت باشد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواریم ظرف بازه زمانی کوتاه مدت مصوبه دولت در خصوص حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی انجام و ابلاغ شود اظهار کرد: وزیر اقتصاد در جلسه امروز نیز قول داد در ارتباط با سهم دولت در قانون بودجه ۱۴۰۱ برای پرداخت دیون خود به مجموعه تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی از طریق خزانه داری و سایر روش‌هایی که در قانون دیده شده سریعاً اقدام کند تا با منابع سازمان تامین اجتماعی ترکیب شود و بتوانیم هرچه سریع‌تر تعهدات قانونی مرتبط با بازنشستگان را عملیاتی کنیم.
پور ابراهیمی در پایان تاکید کرد: مجلس و کمیسیون اقتصادی محکم پای مصوبات مربوطه با بازنشستگان ایستاده و تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد. ان‌شاءلله خروجی جلسه نیز بتواند پرداخت بازنشستگان را تسریع بخشد تا دغدغه بازنشستگان بر طرف شود.

مطالب مرتبط

آقای پزشکیان! به جای بازنشستگان، معلمان جوانِ باسابقه را به کار بگیرید

زمان‌بندی پرداخت حقوق مرداد بازنشستگان اعلام شد

خبری از واریز ۱ میلیون تومان متناسب‌سازی بازنشستگان نیست

نظرات

  • ناصر امره ای

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    بله دوستان دورست میکن تا کی دورغ ازیه طرف میکن فرزنداوری ازیه طرف دست پای مردم را میبدن من چهار سر عاعه هستم هنوز نتونستم چه پسر چه دخترم را خانه بخت بفرستم با ۳۹۰۰ حقوق چطوری میتونم یا بتونم تامین مالی کنم خودم هم شمیعی درما نی میشم هم دیابت دارم به کجا بکی کو کوش شنوا فقط فقط به فکر خودشان هستن…. مشگلات همه حل میشود ولی… که توی هر زمینه که بکی دارو همه چیز با این اقتصاد فلچ که برای ما دورست کردن هر موقع به حقوق کار کران میرسن هر کدام که خودشون تو رفا هستند فری صدا بلن میشود تورم ایجاد میشود با حقوق خودت تون تورم ایجاد نمیشه فقط با حقوق کارکر تورم ایجاد میشود خدا ازتون نکذرت فقط خدا جواب این همه ..را بدهد


  • ناشناس

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    اصن حقوق این قشرواقعا جای بحث داره که باافزایش مخالفت بشه ؟؟؟ایناهزاربدبدبختی دارن،بچه هاشون بزرگ درصف ازدواج،بیکارن،۳۵/۳۰سال برامملکت زحمت کشیدن ،واقعا این مسلمونی هست،تمومش کنید


  • قلی

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    خدا بخواد هیچکی نخواد
    مگر از ارث باباشون که مخالفن


  • ناشناس

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    این خبر گزاریها که این همه تیتر میز نید میدن نمیدن میدن نمیدن یه بار هم بنویسید چقد حق بیمه پردازی ازاد زیاد شده از اول فروردین دوبرابر داره سازمان میگیره برای فرزند بیکار حق بیمهازاد میپردازم دو برابر شده ای دزدان کاش میشد هیشکی دیگه بیمه ازاد پرداخت نکنه


  • هاشم کلهر

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    من خودم شخصاً سپردمشون دست خداوند متعال خودش میدونه چجور سرشون بیاره


  • ناشناس

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    ما خودمون ۳ نفریم حقوق ینففر قطع کردن ۲ میلیون


  • ناشناس

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    ما خودمون ۳ نفریم حقوق ینففر قطع کردن ۲ میلیون
    اخه ۲ میلیون پوله به دونفر که روغن شده ۱۰۰ هزار تومن پول اجاره خونه و پول اب برق


  • ناشناس

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    حسبی الله ونعم الوکیل بر کسانی که مخالف افزایش حقوق هستن


  • بدارفشان

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    از وضعیت بد بازنشسته ها خبر خبر ندارید


  • ناصری

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    انشاالله بزودی حکم ها صادر و بازنشسته ها هم بحق خود میرسند….


  • حبیب

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    باید حکم حکومتی صادر شود؟


  • علی محمد . بازنشسته

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    سلام
    شما را به خدا به این دولتی ها بگوئید حقوق بازنشسته ها و …. پنجاه میلیون تومان نیست یا بیشتر مثل خودتون با تمام امکانات رفاهی . این دریافت حقوقشان پنج میلیون و در بعضی سطوح یه نقدار زیاد تر . مرد هستید جلوی دارو را بگیرید که تا ۴۰۰ درصد هم افزایش داشته . مرد هستید جلوی ماکارونی را بگیرید که ۳۰۰ درصد افزایش داشته . مرد هستید جلوی مرغ و تخم مرغ و…. بگیرید . مردی اون نیست که جلوی افزایش حقوق بازنشسته ها گرفته بشه


  • ناشناس

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    اولأ دولت لطف بکند و بدهی خودش را که متعلق به زحمتکشان جامعه است به تأمین اجتماعی بپردازد تا تأمین اجتماعی بهانه ای برای همسان سازی بازنشستگان کارگری نداشته باشد . ثانیأ حقوق بازنشستگان کارگری را تأمین اجتماعی پرداخت میکند نه دولت که بعضی از اعضای آن ساز مخالف بزنند .ثالثأ کسانی که با درصد افزایش حقوق بیچارگان جامعه مخالفند خودشان از نجومی بگیران جامعه هستند و درد دردمندان را نمی فهمند و خواستار فاصله طبقاتی زیاد خود با حداقل بگیران هستند .شرم آوره که بعد از گذشت سه ماه حالا چوب لای چرخ گذاشتن بعضی مسئولین در حال آشکار شدن است در حالیکه وزیر رفاه میگفت دولت هنوز فرصت بررسی و تصویب افزایش حقوق مستضعفین جامعه را که حقوقشان به مراتب کمتر از بازنشستگان دولتی ست پیدا نکرده ؟! واقعأ باعث تأسفه که چه کسانی دم از حمایت از مستضعفین میکنند


  • ناشناس

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    مگر این نمانماینده جان مجلس آز جیبشان میدن که مخالف هستند با این طرح با این قدر معطلی


  • اکبر

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    من بازنشسته تآمین اجتماعی با ما هی سه ملیون هفتصد هزار تومان آز آن کسانی خدا لعنتشان کند آنها خودشان چقدر حقوق دارند خدا لعنت کند اینها نان گدآی خوردند باآین حقوق کهبایکه باید کرایه منژل خرج یک مآ ه ودرخانه وآزی بآزمی گیم خدا آستان نگذرد


  • ناشناس

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    خیر نبینه اون کسی ک سنگ اندازی میکنه


  • علی

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    چون ماها پول زیادی میگیریم چشم دولت به آن است یکی نیست به اونا بگه میشه با این حقوق زندگی کرد


  • ناشناس

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    الهی خیرنبینید۳ماه ازسال جدیدگذشت اماپولی دست مانرسیدخداحق ماروبگیره از تک تکتون عزیزانتان گایی کنن الهی سفرمان بااین تورم خالیست خداازروی زمین محوتان کنه


  • فریدون دالوندی

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    بازهم فیلم بازی کنید آخر آه مو سفیدان دامن خود و بچه هایتان می کیرم دیکه چی دارید بکوید


  • بهمن زارع

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    بنده بعنوان یک جانباز شیمیایی و مجروح جنگی از ایثارگران و جهادگر فی‌سبیل‌الله بصورت داوطلب هستم متأهل و داری ۵ فرزند باز نشسته تامین اجتماعی با حقوق ۳۷۰۰ با ۲۶ سال سابقه پرداخت بیمه داشتم و مدت ۷ سال سختی زیان آور و مبلغ ۳۸ میلیون تومان هم دادم تامین اجتماعی شعبه سه شیراز و اکنون ۳۷۰۰ حقوق میگرم با توجه به اینکه بنده در سال ۱۳۹۷ بازنشسته شدم الان با ۵ تا بچه با حقوق ۳۷۰۰ چیکار کنم..
    … من الان دارم تمام اجناس را ده برابر قیمت میخرم.. بعدا شما چطوری میخواید اینو جبران کنید واقعآ تکلیف من با ۵ تا بچه با حقوق ۳۷۰۰ چیه


  • حسین

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    خدا ازًتون نگذرد مگه حقوقمان چقدر سه ملیون ن هفضد هزآر تومان هژارو پآنضدهزار تومآن کرایه منژل من با مابقئ ان چکآر کنم رآ این همه در خآنه وآزی خدا از کسانی که نمئ گراند آلهی خودشان هم روزی مثل ما شوند الهی


  • رضا

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    شما خوب هستید


  • رضا

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    دقیقا قانون جنگل اجرا میشه
    جماعتی همراه حقوق بالا جمعی افزایش مختصر اکثریتی حقوق کم جماعتی بدون حقوق روزها و ماهها میگذرد میخورند و حرافی میکنند سیر از گرسنه خبر نداره
    میگن ‌ راه خدا را میرند


  • علی

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    بیخود کرده هر کی مخالفه


  • محمد ابراهیم زاهد روزگار

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی.چه ربطی به هیعت وزیران دارد آیا افزایش بیمه کارگران مشاغل که ۹۰ درصدد امسال افزایش داده شده در جلسه‌ای امراه سازمان تامین اجتماعی هیعت وزیران تایید کردند پس چه نیازی است که افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دولت باید نظر بدهد در ثانی سازمان تامین اجتماعی یک سازمان مستقل است فقط دولت دستش در صندوق این سازمان است و تا بحال ۴۰۰ هزار میلیارد تومان دولت به این صندوق بدهکاراست که این پول می‌بایست در رفاه بازنشستگان تامین اجتماعی مصرف میشد…


  • منتقد

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    وقتی که حقوق کارکنان بالای ۵۰ درصد افزایش داشته چرا حقوق بازنشسته ها به این ارقام هم باید مخالف داشته باشه زودتر مصوبه را تایید کنید صبر ما هم بسرآمده


  • کورد

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    خدا از ر…ودارو دستش و… بخر ودارودسته ا… نگذره


  • مهدی

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    همه آحاد جامعه باید به قانون و قوانین و مقررات پایبند باشند . علی الخصوص ریاست‌جمهوری باید به قانون احترام بگذارد و اجرای آنرا تایید کند . ???????


  • ناشناس

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    همه آحاد جامعه باید به قانون و قوانین و مقررات پایبند باشند . علی الخصوص ریاست‌جمهوری باید به قانون احترام بگذارد و اجرای آنرا تایید کند . ???????


  • اسماعیل

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    سلام با این ۱۰ دز صدی که دولت به کارکنان داد فکر می کنند رضایت انها را جلب کردن خیر بخشی از نمایندگان مخلف وجدانن فیش حقوق خودتان را با فیش حقوق باز نشستگان اشتباح نمیگیرید کارگران وبازنشستگان فقط بدرذ روز انتخابات شما میخورند حقوق کزاف شما تورم زا نیس


  • صدیقه

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    خداازتون نگذره اگرازحق مستمری بگیران حمایت نکنین به گدایی افتادیم


  • علی

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    آقای پور ابراهیمی نماینده کرمان کار را خراب گردن که انشااله در آینده به اورای نحواهیم داد وباعث خواهد شد که بداند کارگر هم میتواند در جای از خود چیزی نشان دهد مک اینکه اقای پور ابراهیمی از گفته خود پس بکشد


  • Aliakbar

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    با سه میلیون می تونید زندگی کنید . دست از سر ما بردارید تا کی باید شرمنده زن و بچه باشیم.


  • Ali

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    اصلا صندوق تامین چه ارتباطی به دولت دارد . حق بیمه ها نجومی شده . حالا نوبت حقوق میشود دولت باید تصویب کند . خدا لعنت کند باعث و بانی را


  • محمد

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    خدا مرگ بده کسی که بازنشسته را اذیت کند از حقوق


  • Aliakbar

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    خدا …کنه هر کسی رو که مخالفت میکنه . بچه هاشون جلو چشمشون پر پر بشن. آخه … مگه بازنشسته تامین اجتماعی چقدر حقوق میگیره که حتی اگر ۵۷ درصد هم افزایش پیدا کنه بازم نمی‌توانند زندگی کنند.


  • ناشناس

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    حتمن پولی که مستمری بگیر خیلی زیاده ب همان خاطر مخالف هستن اما یک معلم ۱۵ میلیون میگیره فقط سه ساعت کار میکنه الان چهار ماه هم تعلیله مستمری بگیران بیچاره سی سال زخمت کشیدن فقط سو نیم میلیون میگیره با همان هم مخالفت میکنند یک معلم ابتدایی فقط سه ساعت در طول سال هم ۶ ماه تعطیل ۱۵ میلیون میگیره انصاف اینه واقعا


  • ممم

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    خداازتون نگذره منکه سرپرست خانوارم صاحبخانه جوابم کرده باماهی سه میلیون چکارکنم خودفروشی ه دارید رواج میدید


  • ناشناس

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    خدا ازتون نگذره تکلیف بازنشسته‌ها رامشخص کنید شما خودتان بااین حقوق میتونید زندگی کنید واقعا عدالت کجاهست


  • ناشناس

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    اخه کسی نیست بگه به دولت چه ربطی داره مگه صندوق بازنشستگی به دولت ربط داره تا براش تایین و تکلیف کنه . اقای دولت شما جیب صندوق رد نزن بقیه پیش کش
    برو واسه بازنشستگان خودت تعیین و تکلیف کن
    این صندوق تامین اجتماعی شخصیه
    دولتی نیست .اینو بهمید


  • سعید

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    هرکس در نظام با حقوق کارگر مخالفت کنه شکی نیست که آنها کارخانه دار هستند وبرای کمتر هزینه کردن چوب لای چرخ میگذارند شک نکنید حتما از حقوق زیاد کارگر لطمه میخورند


  • ناشناس

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    خدا ازشون نگذره که همش کار سکنی میکنن


  • ناشناس

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    بازنشستگان تابع قانونمند نه بی قانونی


  • محمدرضاملکی

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    حقوق خود آقایون که نجومی است ولی ۵۷درصدو۳۸درصد برای یک بازنشسته بیچاره وبدبخت زیاد است


  • مصطفی

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    هرکس که مخالف بیخود کرده زندگی ما را ازمان گرفتی شرمنده که شدیمفقط اقا امام زمان بیاد که عدالت اجرا بشه کار شما بندهگناهکارنیست


  • محمد

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    انجا که بحث هسان سازی بود ، بجای ان برای مستمری بگیران متناسب سازی جایگزین شد! اما اینجا میگویند مثل کارمندان دولت باشد!؟ تامین اجتماعی یک سازمان مستقل از دولت بوده و اموالش را دولتی ها بالا کشیدند! کافیست کمتر اختلاس کنند ! دولت یک شبه قیمتها را چند برابر میکند ! تورمزا نیست؟! حقوق بخور و نمیر مستمری بگیر تورم زاست؟!!


  • زهرا بازنشسته کشوری

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    الهی هرکس مخالف افزایش حقوق بازنشسته بدبخت به گدایی افتاده هست خودش و خانواده اش از روی زمین محو شوند ظلم به مظلوم چقدر خودتان نجومی بخورید حد اقل بگیر از فقر بمیرد


  • ناشناس

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    انهایی که مخالف افزایش حقوق بازنشستگان هستن بگویید خدا وکیل خودتون با ای حقوق میتونین زندگی کنین خدا لعنت کن ان کسی که ساز چپ میزنه


  • بازنشسته

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    چرا حقوق های نجومی مسئولین باعث تورم نمیشه اما دوزار اضافه حقوق بازنشستگان باعث ایجاد تورم میشه ؟؟؟؟؟؟واقعا چرا ؟؟؟؟؟


  • ناشناس

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    پول گرفتن خیر نبیننه