اما حتی یک اشتباه بزرگ میتواند تصحیح شود در این مقاله لیستی از انواع روش ها برای شما تهیه شده است، تا در هنگام انجام کار اشتباه استفاده کنید و از شرایط فرار نکنید.
۱-با رئیس خود صادق باشید:
تلاش برای پنهان کردن اشتباهات به ندرت کار می کند ، هنگامی که رئیس شما توسط شخص دیگری از موضوع با خبر میشود، شرایط برای شما بدتر خواهد شد در این نوع وضعیت، مهم است که شما اطلاع رسانی کنید. هر چند سخت باشد،اما شما باید با قدرت عمل کنید، نفس عمیقی بکشید و با رئیس خود صحبت کنید.
۲-در صورت امکان، برنامه ای برای حل مشکل ایجاد کنید:
خیلی راحت از کنار مشکلات رد نشوید ، درست است که ممکن است افراد دیگر در حل مشکل مشارکت داشته باشند. با این حال، اگر مشکلی ایجاد کردید، مسئولیت برنامه ریزی برای حل آن را بر عهده بگیرید.
این برنامه نیاز به اقدامات عملی دارد، افرادی که شامل آن می شوند، و زمانی که اقدامات طول میکشند. افرادی که درگیر آن هستند، احتمالا رئیس، همکاران و هر مشتری داخلی یا خارجی می باشند،که بر اثر اشتباه درگیر خواهند شد.
۳-به گروه های آسیب دیده شرایط را بگویید:
اجازه دهید کسانی که با اشتباه شما آسیب می بینند، باخبر شوند که چه اتفاقی افتاده است، اما فقط جزئیات فنی را به اشتراک بگذارید و در عوض بر اینکه چگونه وضعیت بر آنها تاثیر می گذارد ،تمرکز کنید:چه محدودیت هایی وجود دارد، چه کارهایی را نمی توان انجام داد، و چه مدت انتظار می رود که این محدودیت ها و عدم عملکرد به پایان برسد.
مهمتر از همه، هر کاری را که می توانید انجام دهید، ارائه کنید. از پیشنهادات دیگران نیز استفاده کنید. اگر این اشتباه شامل قطع شدن سیستم باشد، شاید برخی از تکنسین ها بتوانند کمک کنند.اگر شما مجبور هستید و می توانید این کار را انجام دهید،از نظر بازنشستگان استفاده کنید.
۴-اجازه دهید که رئیس در مورد برنامه شما بداند:
در این وضعیت، و در واقع در هر زمان دیگری، هرگز برای یک مشکل کوچک به رئیس خود مراجعه نکنید، بلکه راه حل هم ارائه دهید در این مورد، با برنامه ای که طراحی کرده اید،پیش رئیس بروید تا حداقل متوجه شود که شرایط تحت کنترل است.
۵-دیگران را سرزنش نکنید:
شما دیگر در مدرسه نیستید سعی کنید دیگران را سرزنش نکنید، شما را غیر حرفه ای جلوه میدهد، و دید دیگران نسبت به شما را عوض میکند. برعکس (و به طرز عجیب و غریب)، مسئولیت پذیری و پذیرش اشتباه شما می تواند برای شما احترام به همراه داشته باشد.
۶-به گذشته نگاه نکنید:
یادگیری از گذشته می تواند به جلوگیری از اشتباهات تکراری کمک کند. با این حال، یادگیری از گذشته را با ماندن در گذشته اشتباه نگیرید این امر مستلزم خودکفایی بی پایان و اغلب خودخواهانه است، که هیچ کدام از اینها به حل وضعیت کمک نمی کند.
۷-تعیین اینکه اشتباه در کجا رخ می دهد:
باید سایر بخش های کسب و کار یا سایر برنامه ها را در نظر بگیرید ، تا چه اندازه آنها شرایط مشابه، رویه ها یا افرادی را دارند که می توانند همین مشکل را تجربه کنند؟شما ممکن است بخواهید به این مناطق هشدار دهید و آنها را از بروز اشتباهات مشابه با خبر کنید.
۸-یک لیست از درس های آموزنده تهیه کنید :
“کسانی که گذشته را به یاد ندارند محکوم به تکرار آن هستند.” شاید این یا جمله های مشابه را شنیده باشید. نکته آنها روشن است:ما باید اشتباهی را که انجام دادیم را درک کنیم تا بتوانیم در آینده از آن جلوگیری کنیم. مستند سازی اشتباه و اقداماتی که برای حل آن انجام شده است، در این زمینه مهم هستند.
۹-از کسانی که آسیب دیده اند، عذرخواهی کنید:
اشتباهات اغلب به دیگران در زمان و بهره وری از دست رفته نیز آسیب میرساند در نتیجه، حتی اگر شما مشکل را حل کنید، افرادی که تحت تأثیر آن قرار گرفته اند ممکن است هنوز هم ناراحت باشند.
عذرخواهی کردن برای بار دوم شرایط را خیلی بهتر خواهد کرد. با این کار شما نشان می دهید که شرایط افراد را درک میکنید.
۱۰-به نقاط مثبت اشتباهات نگاه کنید:
معمولا افراد بر جنبه ی منفی مشکلات متمرکز میشوند. که یک روش عادی است. با این حال، آیا شما می توانید یک چیز خوب،هر چند کوچک را از دل این مشکل به وجود آمده، پیدا کنید؟ یکی از مفاهیم کلیدی ، این است که “وضعیت” را اصلاح کنیم، یعنی تغییر در نحوه نگاه یک فرد به مشکلات.
نظرات