چاپ کد خبر: 128628
24 آذر 1402

چگونه جرم دمپایی را از بین ببریم؟ + ۶روش راحت و کاربردی

دمپایی یکی از چیزهایی است که ما ایرانیا استفاده بسیاری از آن می بریم و می توان آن را در تمام سرویس بهداشتی هایمان پیدا کرد.حال آنکه برخی از نمونه های این محصول که طراحی و ساختار آن فانتزی دنبال شده است برای ساحل کنار دریا و باغ هم به کار گرفته می شود. دمپایی ها به شدت در معرض آلودگی ها و میکروب ها هستند از همین رو سرعت جذب این باکتری ها نیز بسیار بالا است.پس خوب است که روش های تمیز کردن آن را برای سلامتی پوست و پاهایمان بدانیم.

تمیزکردن دمپایی

از بین بردن جرم دمپایی 
همان‌طور که می‌دانید دمپایی ها به‌شدت در مواجه با باکتری‌های گروهی که باکتری‌های عاشق آب هستند قرار می‌گیرند. همین سرعت جذب بالای میکروب و باکتری سبب می‌شود تا پای شما در مواجه با آن دچار بیماری‌های پوستی و قارچی شود. در ادامه بخشی از ترفندهای که برای از بین بردن این جرم‌ها را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

۱-شستن دمپایی پلاستیکی با جوش شیرین
یکی از ساده ترین راه کارها و کم ضرر ترین شیوه های تمیز کردن دمپایی پلاستیکی شما استفاده از جوش شیرین است. ماده ای که به سادگی در تمام خانه ها یافت می شود و علاوه بر تمیز کردن لک ها سبب از بین بردن باکتری های موذی هم می شود. پودر جوش شیرین برای از بین بردن بوی بد دمپایی بسیار ایده ال است. کافی است مقداری جوش شیرین و آب را در کاسه ای ترکیب کنید تا خمیر نرمی به دست بیاید. حال با استفاده از یک مسواک کهنه تمام کف و رویه دمپایی را با مواد آماده شده مسواک بزنید. در نهایت بعد از یک ربع آن را با آب سرد بشوید و اجازه دهید تا در هوای آزاد خشک شود. شستشن دمپایی پلاستیکی با آب و جوش شیرین بوی بد ، باکتری و جرم را از روی دمپایی شما از بین می برد.

۲-استفاده از جوهر نمک برای دمپایی پلاستیکی سفید
یکی دیگر از راهکارهای که خانم ها عموما برای از بین بردن جرم دمپایی از آن یاری می گیرند مواد ضد عفونی کننده است. یعنی استفاده از جوهر نمک که تایم استفاده از آن نباید طولانی باشد. کافی است شما در یک ظرف مقداری جوهر نمک و آب را ترکیب کنید تا جواب این سوال که چگونه جرم دمپایی را از بین ببریم را به دست آورید. بهتر است این ظرف در فضای باز مثل تراس یا حیاط قرار داده شود تا بوی آن شما را اذیت نکند.بعد از یک ربع الی نیم ساعت می توانید به آب کشی دمپایی پلاستیکی خود بپردازید. نتیجه این کار شما را شگفت زده خواهد کرد. توصیه می شود حتما در زمان برداشتن دمپایی از ظرف آب از دستکش استفاده کنید تا به دست شما آسیب وارد نشود. البته بهتر است این کار برای دمپایی پلاستیکی سفید دنبال شود.

۳-مایع ظرف‌شویی همیشه در دسترس
مایع ظرف‌شویی همان‌طور که چربی مواد غذایی را از روی ظرف و ظروف شما برمی‌دارد. این مهم را برایتان فراهم می‌کند که جرم‌های دمپایی‌تان را نیز به دست فراموشی بسپارید. آقایان بیشتر از خانم‌ها بیرون از منزل از دمپایی استفاده می‌کنند. پس دمپایی مردانه اسپرت خود را کافی است شبیه مدلی که ظرف‌ها را می‌شوید، شسته و شاهد از بین رفتن سیاهی و جرم روی آن باشید. یا اینکه اگر زمان ندارید در یک ظرف بزرگ مقداری مایع ظرف‌شویی و آب گرم بریزید. سپس به دمپایی یک ربع استراحت بدهید و بعد با آبکشی و گذاشتن در فضای آزاد شاهد تمیزی آن از هرگونه لک و جرم باشید.

تمیزکردن جرم دمپایی

۴-ترکیب معجزه‌آسا سرکه و استون
دمپایی شما اگر روفرشی است و نمی‌خواهید تایم زیادی آن را در آب قرار دهید. به‌راحتی با این ترکیب معجزه‌آسا می‌توانید به رفع جرم و بوی بد دمپایی خود بپردازید. کافی است با مقداری استون و سرکه ترکیب‌شده و یک دستمال مرطوب به تمیزکاری دمپایی خود بپردازید. دمپایی شما اگر اکسسوری دارد می‌توانید از این ترکیب تنها برای کف دمپایی خود استفاده کنید. سپس با یک دستمال مرطوب تمیز حسابی مواد را از روی دمپایی پاک‌کنید و در فضای باز اجازه خشک شدن به آن را بدهید. این کار هیچ آسیبی به دمپایی شما نمی‌زند بلکه سبب می‌شود سیاهی روی آن از بین برود.

۵-استفاده از سرکه سفید با مایع ظرفشویی
شما می توانید از سرکه سفید با مایع ظرفشویی برای تمیز کردن دمپایی زنانه خود بهره بگیرید. برای این منظور بهتر است ترکیب غلیظی از مایع ظرفشویی و سرکه تهیه کنید. سپس با استفاده از یک حوله تمیز یا یک فرچه نرم مناسب که به دمپایی شما آسیبی وارد نکند بخش های میانی و روی دمپایی خود را تمیز کنید. این کار چند حسن برای شما در پی دارد. لکه های قدیمی و کهنه که به عمق کفش نفوذ کرده است با زمان دادن به آن به راحتی از بین می رود. شما می توانید شاهد از بین رفتن باکتری و جرم روی دمپایی هم باشید. در نهایت باید بگویم با خشک کردن در هوای آزاد به دور از تابش نور خورشید شاهد تمیز شدن متفاوت آن خواهید بود.

۶-ماشین لباسشویی و رهایی از شستشوی دستی
کسانی که شاغل هستند و تایم منتظر ماندن برای خیس خوردن دمپایی ها به‌منظور از بین رفتن جرم آن را ندارند. به‌راحتی با استفاده از ماشین لباسشویی می‌توانند به نظافت و از بین بردن جرم دمپایی خود بپردازند. کافی است در مخزن ماشین جایی که پودر ماشین ریخته می‌شود مقداری جوش‌شیرین ریخته شود. سپس در بخشی که مایع لباسشویی اضافه می‌شود قدری سرکه اضافه شود. این کار در زمان شستشوی به از بین رفتن بهتر جرم دمپایی شما کمک می‌کند. توصیه می‌شود برای از بین رفتن سروصدای اضافه ماشین حتماً یکپارچه ضخیم به همراه دمپایی در ماشین قرار داده شود.

نکاتی ریز اما مهم برای از بین بردن جرم دمپایی

  • در نظر داشته باشید که هر چقدر روند تمیز کردن دمپایی پلاستیکی زودتر انجام شود جرم کمتری به عمق آن وارد می شود.
  • اگر می خواهید دمپایی شما دیرتر کثیف شود سعی کنید خیلی پای خود را به آب نزنید یا اینکه دمپایی را با مواجه با آب قرار ندهید. خیس شدن دمپایی سبب جذب سریع تر میکروب ها می شود.
  • برای شستن دمپایی با استفاده از ماشین لباسشویی سعی شود شن و گل آن از قبل با فرچه به خوبی تمیز شودتا به ماشین شما آسیب وارد نشود.
  • برای اینکه دمپایی مردانه پلاستیکی شما زود خراب نشود برای خشک شدن آن از شعله مستقیم و نور خورشید با تابش مستقیم استفاده نکنید. اجازه بدهید دمپایی به آرامی در محیط خشک شود.
  • اگر دمپایی شما لا انگشتی است سعی کنید با استفاده از یک مسواک کهنه بخش بند های دمپایی را به خوبی تمیز کنید چون راه ورود میکروب ها عموما از این بخش است.
  • از مواد شوینده اسیدی برای دمپایی های که رنگ آن ها سفید نیست استفاده نکنید چون با این کار باید برای همیشه با دمپایی خود خداحافظی کنید.
  • توصیه می شود از دمپایی  های که سوراخ دار است برای حمام استفاده کنید که قرار است آب در کف آن جمع نشود چون استفاده از آن در سرویس دسشویی سبب می شود که جرم بیشتری در دمپایی شما جمع شود.

 کلام آخر پیرامون چگونه دمپایی پلاستیکی را تمیز کنیم
همان طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید برای تمیز کردن دمپایی پلاستیکی مردانه و زنانه شما راهکارهای وجود دارد. استفاده از جوش شیرین، مایع ظرفشویی، جوهر نمک، وایکتس، ترکیب سرکه و استون، ترکیب سرکه و مایع ظرفشویی و ماشین لباس شویی مواردی بود که به آن اشاره شد. در این راستا باید و نبایدها ی نیز در پیش رویتان قرار دارد که به حفظ سلامت بیشتر دمپایی و مراقبت بیشتر از سلامت پوست پای شما کمک می کند. امید است مطالب پیش رو در راستای از بین بردن جرم دمپایی ،تمیز کردن دمپایی و شستشن دمپایی پلاستیکی مورد توجه شما واقع شده باشد.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار