مجله زندگی

چگونه حشرات موذی را از تخت خواب دور کنیم؟

حشراتی تخت خواب ممکن است بسیار سخت از بین بروند.اما با این حال راهکارهایی وجود دارد که از ورود این حشرات به خانه و رخت خواب جلوگیری کرد.

۱-از یک کاور و ملحفه برای تشک خود استفاده کنید.

شما می توانید برای جلوگیری از آلوده شدن تخت خواب تان به حشرات تشک خود را با ملحفه روکش کنید که کاور های پلاستیکی ای که به همین منظور طراحی شدند موجود هستند که از ملحفه و روکش تشک بسیار مفیدتر می باشند.

وقتی از یک کاور برای تشک خود استفاده می کنید یکی به بهار خواب نیز اضافه کنید تا نقاط پنهان شدن را بپوشاند و پس اگر شما هم در خانه تان ساس دارید کاور و یا ملحفه ی حفاظتی تان باعث می شود که هرچه سریع تر حشرات را شناسایی کنید.

در ابتدا تمامی لباس هایتان را که با آن سفر کردید بشویید و سپس ملحفه را چک کنید و در نتیجه سریعا می توانید تشخیص می دهید که مشکل از کجاست. اگر حشرات موذی به تشک و بهار خواب راه پیدا کرده باشند بهتر است هرچه سریع تر برای از بین بردن آن ها اقدام کنید.

۲-تشک و بهار خواب را هر ۲ یا ۳ سال یک بار عوض کنید.

ممکن است این مدت کوتاهی برای داشتن یک تشک به نظر برسد اما در عوض اقدام هوشمندانه ای برای رفع مشکل از پایه و اساس می باشد. زمانی که حشرات موذی یکبار به تخت خواب شما راه پیدا کنند بسیار سخت است که بتوانید بگویید که چقدر حشره در تخت خواب وجود دارد و یا متوجه بشوید که دقیقا کجا هستند که آن ها را خارج کنید. معمولا این حشرات می توانند به نقاط دیگر خانه شما نیز دسترسی پیدا کنند اما به طور معمول به تخت خواب شما می آیند.

۳-در هم ریختگی‌های خانه را مرتب کنید.

شلوغی و درهم بودن وسایل خانه امکان خوبی به حشرات موذی می‌دهد تا بتوانند خود را مخفی کنند. این موضوع کار را برای آلوده ساختن آنها آسان می‌کند. اگر نشود وسایل خانه را به راحتی جابه‌جا کرد به راحتی هم نمی‌توان حشرات موذی را پیدا کرد. جاهایی را که حشرات موذی می‌توانند خود را مخفی کنند کم کنید تا بتوانید آنها را از محل زندگی‌تان دور نمایید.

۴-فرش ها و قالیچه ها را حداقل هفته ای یکبار جارو کنید.

اگر مظنون به وجود حشرات موذی هستید هرروز جارو کنید تا زمانی که اطمینان پیدا کنید که خانه تان تمیز است و محتویات جارو برقی را در یک پلاستیک بریزید و اطمینان حاصل کنید که درزی ندارد و سپس سریعا آن را از خانه خارج کنید.

خالی نکردن جارو برقی به حشرات موذی اجازه پخش شدن و پراکنده شدن را می دهد.

۵-از روغن های ضروری برای دفع این حشرات موذی استفاده کنید.

این روغن ها رایحه های متفاوتی برای دور نگه داشتن حشرات موذی دارند پس می توانیدهرکدام را که دوست دارید استفاده کنید.

۶ تا ۱۰ قطره از روغن را درون یک شیشه ی اسپری که با یک چهارم لیوان آب پر شده است بریزید و در خانه و بر روی وسایلی که در در مکان های عمومی استفاده می کنید مانند بالاپوش، کیف دستی؛ کوله پشتی ؛ چمدان و… اسپری کنید.

برخی روغن هایی که حشرات موذی را دفع می کنند شامل مواد زیر می باشند:

  • دارچین
  • گور گیاه
  • میخک
  • نعناع بیابانی
  • اسطوخودوس
  • آویشن
  • روغن درخت چای
  • اکالیپتوس

شما می توانید برای جلوگیری برای بدن خود نیز از روغن جوجوبا یا روغن هسته انگوراستفاده کنید.

۶-یک درب غیر قابل نفوذ نصب کنید

اگر شما درب آپارتمان و کنار خانه هایی دیگر زندگی می کنید، آپارتمان خود را به وسیله پوشاندن پایین درب درزگیری کنید و یا از یک درب غیر قابل نفوذ بدون فضای باز استفاده کنید که این امر موجب می شود ورود حشرات موزی به منزل شما بسیار دشوار شود.

اگر بر روی دیوار یا سقف خانه شما ترکی نیز هست آن را تعمیر کنید تا از ورد حشرات موذی به خانه تان جلوگیری شود.