چگونه ریزش ، شکنندگی و خشکی مو را پس از ۴۰ سالگی کنترل کنیم؟

چگونه ریزش ، شکنندگی و خشکی مو را پس از ۴۰ سالگی کنترل کنیم؟

تغییرات هورمونی ممکن است به نازک شدن مو و افزاش ریزش آنها نیز منجر شود.

به گزارش اول فارس ، وب‌سایت «این‌استایل» (InStyle) در مقاله‌ای به جزئیات این برنامه مراقبتی پرداخته است که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانیم. افزایش سن به تغییرات فیزیکی اجتناب‌ناپذیری منجر می‌شود که ممکن است همیشه خوشایند نباشد، مخصوصا درمورد موها. با کاهش سطح هورمون‌هایی مانند استروژن و پروژسترون پس از ۴۰ سالگی، ممکن است با ریزش مو، شکنندگی و خشکی آنها مواجه شوید.

تغییرات هورمونی ممکن است به نازک شدن مو و افزاش ریزش آنها نیز منجر شود. برای مقابله با این مشکلات رعایت برنامه منظم مراقبت از مو و مناسب این سن اهمیت بسیار دارد.

تغییرات هورمونی پس از ۴۰ سالگی

با ورود به دهه چهلم زندگی، کاهش تدریجی استروژن و پروژسترون آغاز می‌شود که به تغییرات مختلفی، ازجمله نامنظم شدن قاعدگی و تغییر موها، منجر می‌شود. کاهش سطح استروژن ممکن است باعث نازک شدن موها و افزایش ریزش آنها شود.

راهکارها برای حفظ سلامت موها با افزایش سن

زندگی سالم و متعادل بیشترین تاثیر را در سالم نگه داشتن موها دارد. مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی کافی، به همراه مراقبت‌های مناسب از پوست سر و مو، به حفظ سلامت موها کمک می‌کند.

استفاده از ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل (با نام تجاری روگن، Rogaine) یکی از داروهای اصلی در درمان ریزش مو است که به افزایش تراکم مو و تحریک رشد موهای جدید کمک می‌کند.

درمان‌های پزشکی و مکمل‌های خوراکی

برخی داروها و مکمل‌های خوراکی به حفظ سلامت موها کمک می‌کنند، اما ضروری است با پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید که به مصرف آن‌ها نیاز دارید.

درمان‌های تخصصی در مطب پزشک

درمان‌هایی مانند تزریق «پی‌آر‌پی» (PRP، پلاسمای غنی از پلاکت) و نوردرمانی با اشعه مادون قرمز به تحریک رشد موها کمک می‌کنند.

مراقبت از مو و پوست سر

استفاده از محصولات ملایم برای مو و پوست سر و پرهیز از استفاده بیش از حد ابزارهای حرارتی و مواد شیمیایی به حفظ نرمی و سلامت موها کمک می‌کند.

بهترین روش‌های حالت‌دهی به موهای مسن‌

استفاده کمتر از نرم‌کننده و محصولات مراقبتی سنگین و تمرکز بر استفاده از اسپری‌ حجم‌دهنده و ضخیم‌کننده به حفظ حجم موها کمک می‌کند.

مطالب مرتبط

خطرات دئودورانت‌های اسپری و صابونی را جدی بگیرید

درمان های خانگی معجزه آسا برای از بین بردن فوری موخوره

جلوگیری از ریزش مو در مردان با بهترین روش ها

نظرات