چگونه شارژ اضطراری رایتل «به‌جای من» را فعال کنیم؟

چگونه شارژ اضطراری رایتل «به‌جای من» را فعال کنیم؟

رایتل با ارائه سرویس «به‌جای من»، امکان برقراری تماس در مواقع ضروری حتی با شارژ صفر را هم فراهم کرده است.

به گزارش اول فارس ، قطع ارتباط در مواقع ضروری کابوسی است که برای بسیاری از ما اتفاق افتاده است. تصور کنید در شرایط اضطراری، شارژ تلفن همراهتان تمام شود و نتوانید با کسی تماس بگیرید. اینجاست که سرویس شارژ اضطراری رایتل به کمکتان می‌آید. رایتل با ارائه سرویس «به‌جای من»، امکان برقراری تماس در مواقع ضروری حتی با شارژ صفر را هم فراهم کرده است.

این سرویس چگونه کار می‌کند؟ هزینه‌اش چقدر است؟ چگونه می‌توان آن را فعال کنیم؟

شارژ اضطراری رایتل یا به‌جای من

تصور کنید در شرایط اضطراری و زمانی که به تماسی ضروری نیاز دارید، متوجه شوید شارژ سیم‌کارتتان تمام شده. این اتفاق ناخوشایند می‌تواند برای هرکسی پیش بیاید؛ چه هنگام بازگشت به خانه در تاریکی شب چه در اوج گفتگویی مهم.

اما نگران نباشید! اپراتورهای تلفن همراه کشورمان، ازجمله رایتل، راهکاری ساده و کاربردی برای این مشکل ارائه کرده‌اند. با استفاده از کد خاصی می‌توانید به‌صورت رایگان با یکی از مخاطبینتان تماس بگیرید و هزینه این تماس را برعهده او بگذارید. البته مخاطب شما قبل از برقراری تماس، از این درخواست مطلع شده و می‌تواند آن را قبول یا رد کند.

کد شارژ اضطراری رایتل

کد شارژ اضطراری رایتل

اگر سیم‌کارت رایتل دارید و شارژتان تمام شده، می‌توانید از سرویس «به‌جای من» استفاده کنید. این سرویس به شما اجازه می‌دهد در مواقع اضطراری، از طریق تماس با فرد دیگری، هزینه تماس را به او منتقل کنید. استفاده از رمز شارژ اضطراری رایتل بسیار ساده است. قبل از شماره رایتلی که می‌خواهید با آن تماس بگیرید، عدد ۴۴۴ را اضافه کنید؛ مثلاً به‌جای ۰۹۲۰۱۲۳۴۵۶۷، شماره #۰۹۲۰۱۲۳۴۵۶۷*۴۴۴* را بگیرید. وقتی طرف مقابل پاسخ داد، پیامی می‌شنود که از او می‌پرسد هزینه این تماس را می‌پردازد یا نه. او می‌تواند این درخواست را قبول یا رد کند.

این سرویس فقط برای تماس با مشترکان رایتل قابل‌استفاده است. توجه کنید که مکالمه رایگان رایتل برای تماس‌های درون‌شبکه‌ای فعال بوده و درصورت استفاده از سرویس به‌جای من، هزینه تماس یک‌طرفه محاسبه می‌شود؛ یعنی اگر دوستتان همراه اول یا ایرانسل باشد، نمی‌توانید از این سرویس برای تماس با او استفاده کنید.

انتقال شارژ اضطراری رایتل

برای استفاده از سرویس انتقال اعتبار رایتل و کمک به دوستان و آشنایانتان در مواقع ضروری، ابتدا کد دستوری #۱۳۳* را در گوشی خود وارد کنید و دکمه‌ تماس را بزنید. با این کار، سرویس انتقال اعتبار برایتان فعال می‌شود. در اولین استفاده از سرویس، از شما خواسته می‌شود رمزی چهاررقمی انتخاب کنید. این رمز در هرگونه انتقال اعتبار ضروری است. البته رمز انتخابی نباید ارقام تکراری یا متوالی داشته باشد (مثلاً ۱۱۱ یا ۱۲۳۴).

چگونه شارژ اضطراری رایتل «به‌جای من» را فعال کنیم؟

محدودیت‌های انتقال اعتبار:

  • حداقل و حداکثر مبلغ قابل‌انتقال در هر تراکنش: می‌توانید مبلغی بین ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار تومان در هر بار انتقال دهید.
  • حداکثر مبلغ قابل‌انتقال در روز: در یک روز، حداکثر می‌توانید یک‌میلیون تومان اعتبار به دیگران انتقال دهید.
  • اعتبار باقی‌مانده: پس از هر انتقال، حداقل ۵ هزار تومان باید در حساب شما باقی بماند تا بتوانید همچنان از سیم‌کارت خود استفاده کنید.

شارژ مستقیم سیم‌کارت اعتباری رایتل

اگر پس از گرفتن شارژ اضطراری رایتل خواستید سیم‌کارت اعتباری رایتل خود را شارژ کنید، می‌توانید از چندین روش متنوع برای این کار استفاده کنید. استفاده از اپلیکیشن رایتل من و سایت رسمی، امکان خرید شارژ از هر مکان و در هر زمانی را فراهم می‌کند، درحالی‌که استفاده از کدهای USSD ممکن است سریع‌تر و آسان‌تر باشد. شما می‌توانید از طریق کد دستوری #۲۰۰* سیم‌کارت رایتل خود را شارژ کنید.

جمع‌بندی

رایتل با ارائه سرویس به‌جای من، گامی مهم در راه رفع نیاز کاربران سیم‌کارت‌های اعتباری برداشته است. با استفاده از این سرویس، اگر شارژ سیم‌کارت شما تمام شد، می‌توانید از فرد دیگری بخواهید به‌جای شما تماس بگیرد. در این صورت، هزینه تماس به عهده‌ فردی خواهد بود که تماس را برقرار کرده. البته قبل از برقراری تماس، تماس‌گیرنده از این موضوع آگاه می‌شود.

چگونه می‌توان از موجودی سیم‌کارت اعتباری رایتل مطلع شد؟

برای اطلاع از باقی‌مانده شارژ رایتل می‌توانید کد دستوری #۱۴۱* را شماره‌گیری کنید.

کد شارژ اضطراری رایتل چیست؟

برای استفاده از سرویس به‌جای من،‌ باید شماره ۴۴۴ را پیش از شماره‌ای که می‌خواهید، قرار دهید.منبع:دیجیاتو

مطالب مرتبط

رایتل به مشترکان در ۵ شهر بسته جبرانی رایگان رایگان می دهد

چگونه دریافت پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم را لغو کنیم؟

نرخ مکالمه کدام اپراتور ارزانتر است؟مقایسه تعرفه مکالمه همراه اول ، ایرانسل و رایتل

نظرات