ژلی که خونریزی را بلافاصله بند می‌آورد مجوز گرفت

ژلی که خونریزی را بلافاصله بند می‌آورد مجوز گرفت

به محض اینکه «تروماژل» روی بریدگی قرار می‌گیرد، خودبه‌خود سدی تشکیل می‌دهد که بلافاصله خونریزی را بند می‌آورد

اول فارس: برخی از تاثیرگذارترین شرکت‌ها مانند «فیسبوک»، «مایکروسافت» و «دل» را دانشجویان رویاپرداز در دوران تحصیلشان خلق کرده‌اند. با آنکه شرکت «کرسیلون» (Cresilon)، مستقر در بروکلین، در قد و اندازه این غول‌های فناوری و به اندازه آن‌ها تاثیرگذار نیست، اما از سال ۲۰۱۰ که جو لاندولینا، دانشجوی سال اول دانشگاه، این شرکت نوآفرین را تاسیس کرد تاکنون بسیار پیش رفته است.

شرکت کرسیلون، که حدود ۱۳۰ میلیون دلار سرمایه به دست آورده و کارمندانش به بیش از ۸۰ نفر افزایش یافته است، هفته گذشته توانست از شرکت غذا و داروی ایالات متحده تاییدیه عرضه محصول جدیدش را دریافت کند؛ «تروماژل» (Traumagel) نام ژلی است که مصرف خارجی دارد و در چند ثانیه خونریزی متوسط تا شدید را بند می‌آورد.

این شرکت حدود یک دهه پیش شروع به کار کرد. در آن زمان لاندولینا ۱۷ ساله پلیمرهایی را از دیواره سلولی جلبک استخراج و ماتریسی (معادلات ریاضی) را کشف کرد که بلافاصله به بافت زنده متصل می‌‌شد. او می‌خواست این کشف را برای زخم‌های ناشی از صدمات به کار گیرد و راهی برای تزریق آن به محل خونریزی پیدا کند تا نوعی مهر و موم موقتی برای زخم‌ها باشد.

تا ژوئن سال گذشته تنها دام‌پزشکان از «کریسلون» استفاده می‌کردند، پس از آن شرکت غذا و دارو ایالات متحده ژل «هم‌ایستایی» (هموستاتیک) این شرکت را، که برای جلوگیری از خونریزی ناشی از بریدگی‌ها و خراش‌های جزئی تولید شده است، برای مصرف انسانی تایید کرد.

به محض اینکه «تروماژل» روی بریدگی قرار می‌گیرد خودبه‌خود سدی تشکیل می‌شود که بلافاصله خونریزی را بند می‌آورد. به گفته لاندولینا، این سد سبب می‌شود تا خون به‌سرعت لخته شود، اما با «تروماژل» ترکیب نشود. بنابراین می‌توان تروماژل را بی آنکه در لخته اختلالی ایجاد شود برداشت. او تاکید کرد که این محصول برای خونریزی متوسط ​​تا شدید ازجمله زخم‌های گلوله، جراحات چاقو و پارگی مفید است. به گفته لندولینا، این محصول عمدتا به بیمارستان‌های آسیب‌ها و جراحات، ارتش، مراکز اضطراری و کسانی که به آن نیاز ضروری دارند عرضه خواهد شد.

او می‌گوید: «ماموریت کرسیلون نجات جان افراد است. امید ما این است که با ارائه روش‌های سریع‌تر و مطمئن‌تر برای جلوگیری از خونریزی جهانی بدون خطر خونریزی خلق کنیم.»منبع:مدسیتی‌نیوز

مطالب مرتبط

چرا بدن برخی افراد به راحتی کبود می‌شود؟ کبودی بی دلیل خطرناک است؟

علائم ، علل و نحوه درمان خونریزی داخلی

خونریزی بینی و بهترین روش درمان آن

نظرات