• 01 اسفند 1402
  • دسته‌بندی: حوادث
  • شناسه خبر : 134871

کارنامه تحصیلی یک پدر و پسر که ۳۰ سال تفاوت سنی دارند+عکس

کارنامه یک پدر و پسر با اختلاف سنی ۳۰ سال در فضای مجازی منتشر شده است که مروری بر ابعاد و جزئیات آن خالی از لطف نیست، کارنامه هایی که حکایت از تغییر و تحول جدی در نظام آموشی ز دارد. مدرسه آنلاین: کارنامه یک پدر و پسر با اختلاف سنی ۳۰ سال در فضای […]

مدرسه آنلاین: کارنامه یک پدر و پسر با اختلاف سنی ۳۰ سال در فضای مجازی منتشر شده است که مروری بر ابعاد و جزئیات آن خالی از لطف نیست، کارنامه هایی که حکایت از تغییر و تحول جدی در نظام آموز دارد.

این روزها وقتی پدر و مادرها، کتاب‌ها، نحوه آموزش فرزندانشان و فضای مدرسه را مشاهده می‌کنند، جمله مشترکی دارند و آن هم این است: همه چیز تغییر کرده است!

برخی والدین این تغییرات را مثبت و برخی منفی می‌دانند؛ بعضی‌ها معتقدند آموزش در دوران آنها دارای ثمرات بیشتری بوده است و بعضی‌ها هم تغییرات را متناسب با تحولات زندگی می‌دانند.

یکی از این تغییرات، کارنامه دانش‌آموزان است؛ کارنامه دانش‌آموزان در حدود ۳۰ سال پیش بسیار متفاوت از کارنامه فعلی است. برای ارزیابی این موضوع، کارنامه یک پدر و پسر را در یک پایه تحصیلی واحد، بررسی کردیم.

کارنامه پسر به پایه ششم در سال تحصیلی ۹۵ـ۹۴ و کارنامه پدر به پایه اول راهنمایی در سال تحصیلی ۶۴ـ۶۳ اختصاص دارد؛ در حدود ۳۰ سال پیش، دانش‌آموزان تا پایه پنجم تحصیل می‌کردند و پس از آن به پایه اول راهنمایی می‌رفتند و به همین دلیل ششم ابتدایی فعلی معادل اول راهنمایی در گذشته است.

درس‌هایی که در کارنامه دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی درج شده شامل «قرآن»، «هدیه‌های آسمانی»، «فارسی»، «ریاضی»، «علوم تجربی»، «تعلیمات اجتماعی»، «هنر»، «تربیت‌بدنی»، «تفکر و پژوهش»، «کار و فناوری» و «شایستگی‌های عمومی» است.

اما در کارنامه دانش‌آموزان پایه اول راهنمایی در حدود ۳۰ سال پیش، درس‌های «قرآن»، «تعلیمات دینی»، «تعلیمات اجتماعی»، «عربی»، «قرائت و دستور زبان فارسی»، «املاء فارسی»، «انشاء فارسی»، «علوم تجربی»، «ریاضیات»، «شناخت حرفه‌وفن»، «تاریخ و جغرافیا»، «قرائت و مکالمه زبان خارجی»، «نکات دستوری و درک مطلب و املاء و جمله نویسی زبان خارجی»، «تربیت بدنی»، «هنر» و «انضباط» است.

کارنامه ها

نکته جالب در تغییرات کارنامه باید به ارزشیابی دانش‌آموزان اشاره کرد، چراکه ارزشیابی دانش‌آموزان در حدود ۳۰ سال پیش به صورت نمره بود ولی در حال حاضر به صورت کیفی ـ توصیفی است که کلمات مورد استفاده برای توصیف عملکرد شامل خیلی خوب، خوب، قابل قبول و نیازمند به تلاش بیشتر است.

مدل کارنامه و درج عکس دانش‌آموز از دیگر تغییرات کارنامه در دوره فعلی است؛ به نظر شما کدام یک از کارنامه‌ها بهتر است، آیا نمره و آن درس‌ها در دهه ۶۰ بهتر است یا ارزشیابی توصیفی و این درس‌ها در حال حاضر؟

آنچه باید در گارد جاویدان پیاده نظام ویژه هخامنشیان بدانید

ناگفته های پیروزآباد پایتخت بزرگ ساسانیان و آخرین قلعه یزدگرد سوم در فارس

مطالب مرتبط

چه ژن‌هایی از پدر و مادر خود به ارث میبریم؟

کارنامه و رتبه داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ این هفته منتشر می‌شود

افزایش یک ماده شیمیایی در بدن مادران باردار عامل ابتلای نوزادان پسر به اوتیسم

نظرات

  • معلم دلسوز

    تاریخ : ۴ - اسفند - ۱۴۰۲

    من معلم میدونم موضوع و قضیه اصلی چیه
    این روش آموزشی کیفی توصیفی یکی از بدترین روشهای آموزشی هست ولی اونایی که بالا نشستن دوست دارن با این روش دانش آموزا بار بیان میگن کشور به نخبه نیاز نداره به کسی نیاز داره که اطاعت کنه و مرید باشه


  • ایرج

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    ای گاش معلومات لیسانس های بعد انقلاب خصوصاً ۲۰ سال اخیر را با زیردیپلم های قبل انقلاب مقایسه میکردین. ابتدایی زمان شاه بهتر و معلوماتش بیشتر از امروزیهاست. البته کشوری با رئیس جمهور ..نمیتونه و جرات مقایسه نداره


  • گیلانی

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    الان همه چیش مزخرفه.من اصلا نمیدونم بچم خیلی خوب گرفته یعنی معادل چقدر تلاش بوده.بچم کلاس چهارمه،باهوشه،زبان انگلیسی مسلطه اما کارنامش با همکلاسی که هیچی بلد نیست برابره!این ظلم به کودکان درسخوان هست.محتوای درسی در ایران کلا ناکارآمد هست ولی بازم قدیم خیلی بهتر بوده هرچند اونم محتوای درسی درستی نداشت ولی حداقل میزان تلاش دانش آموز مشخص بود!


  • M

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    من نمره هام تو سال های ابتدایی که باید ۱۹ یا ۲۰ می بود با یکی از نخاله های کلاس برابر در اومد
    این کجاش خوبه دارین حق بچه های درس خون رو ضایع میکنین


  • امید

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    سلام
    حداقل اگر میخواستین مقایسه درستی داشته باشین کارنامه ابتدایی پدر رو میگذاشتین نه راهنمایی پدر رو با ابتدایی پسر مقایسه کنید.!!!!!!


  • ناشناس

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    دوستان چاه باید خودش اب داشت باش، هر مقدار آب بریزید داخلش فایده نداره ،،امروز اینجوری شده به زور دارند نشان می‌دهند اموزش خوب


  • محمد

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    نه اون دوره خوب بود نه این دوره شما چقدر ریاضی زبان یا فیزیک خوندین چقدر از اون علم بدردتون خورده و چقدر یادتونه ما خوندیم واسه فراموش کردن علمی که به کار برده نشه بزودی فراموش میشه.پیامبر اسلام فرمودند پناه میبرم به خدا از علمی که به کار نیاد.الان بچه ها زبان یاد می گیرند تا بتونند مهاجرت کنند.این هم از فایده اون. باید از همون ابتدا مهارت ها در کنار علم آموزش داده بشه.و علم آموزی هدفمند بشه.به امید اون روز


  • ناشناس

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    این گوشی بچه ها رو تنبل کرده تازه این همه درس های بچه ها سخت شده برا هرچی ده تا روش دارن برا بچه ابتدایی تا ششم خیلی خوب و خوبه برا راهنمایی دبیرستان نمره ایه


  • ناشناس

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    چرا قضاوت میکنین شاید اونی که تمام نمراتش رو خیلی خوب شده واقعا همینه و اینکه نمرات از ابتدایی به بعد مثل دهه شصته واقعا درس ها رو الان پیچیده کردن چند نوع جمع و تفریق بچه ها یاد میدن میگن این راحت این راه رو برو


  • فاطمه

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    اصلا تا مدرسه درست نشه کشور درست نمیشه


  • ابراهیم

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    اصلا تا مدرسه درست نشه کشور درست نمیشه درسته نمره ملاک نیست ولی ما ده شصتی هستیم دهه هشتاد هارو داریم میبینم با ده نودی ها الان سواد نوشتن یه سری از کلمات رو ندارن با تقلب میان بالا واقعا برای این کشور با این توانایی علمی با این بچه های نابغه چه بلای به سرمون میارن یه سری آدم بی سواد


  • رن

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    البته که قدیم خیلی بهتر بود الان لقمه رو دور سرشون میچرخونن صدتا روش به کار میبرن خصوصا ریاضی ما پدر مادرا گیح میشیم چه برسع به بچه حروف الفبا هم که چندتا حرف اضافی داره کلا


  • ابراهیم

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    اصلا تا مدرسه درست نشه کشور درست نمیشه درسته نمره ملاک نیست ولی ما ده شصتی هستیم دهه هشتاد هارو داریم میبینم با ده نودی ها واقعا برای این کشور با این توانایی علمی با این بچه


  • ابراهیم

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    ارزشیابی میکنن که رتبه علمی دانشگاه صد پله سقوط میکنه


  • ♥️نیلیا♥️

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    جدید بهتره احساسات بچه خورد نمیشه


  • ناشناس

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    سلام در حال حاضر توی مدرسه های ما هر بچه ای که بیشتر به دل معلم بشینه و تو دل بروتر باشه برعکس سطح تلاشش نمره کارنامش بهتره
    که جای تاسف داره


  • دانش اموز هفتم

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    حرفم با بعضی از کامنت هاس که میگن نمرات قبلا واقعی بوده اولا درسته که پول دادن به معلم توی کشو ربرای کارنامه گلبلبلی وجود داره، نمیگم وجود نداره ولی اینجوری قضاوت نکنین شما چه میدونین که اون بچه اگه واقعا درس
    خونده باش بعد شما حرف مفت میزنین شماها چی میدونین چرا وقتی هیچی ندیدین مثل کدن ها قضاوت میکنین ???????? بعد میاین از موازی کاری حرف میزنین وقتی همچین چیزیو نمیدونین (قضاوت کردن بیجا)


  • جمالی

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    سراسر ایران موازی کاری است. موازی کاری یعنی عدم توانایی تصمیم گیری.. موازی کاری یعنی عدم وجود مدیریت.. یعنی اصراف هزینه ها.. یعنی اصراف هزینه ها.. قدرت های سیاسی به خاطر منافع و پست مقام خودشون نمی گزارند موازی کاری حذف شود. موازی کاری یعنی اصراف هزینه ها.. قدرت های سیاسی به خاطر منافع و پست مقام خودشون نمی گزارند موازی کاری حذف شود


  • جمالی

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    سراسر ایران موازی کاری است. موازی کاری یعنی عدم توانایی تصمیم گیری.. موازی کاری یعنی عدم وجود مدیریت.. یعنی اصراف هزینه ها.. یعنی اصراف هزینه ها.. قدرت های سیاسی به خاطر منافع و پست مقام خودشون نمی گزارند موازی کاری حذف شود. موازی کاری یعنی اصراف هزینه ها.. آموزش و پرورش استثنایی و آموزش و پرورش عشایر و نهضت سوادآموزی وارد خود بدنه ادارات استان ها و شهرستان ها و وزارت شود. ۳ معاون آموزشی یکی شوند.. معاونت پرورشی و تربیت بدنی ادغام شوند.. نوسازی مدارس مثل بقیه ارگان ها در قالب معاون عمرانی وارد بدنه آموزش شود


  • دلسوز مملکت

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    سراسر ایران موازی کاری است و قدرت های سیاسی به خاطر منافع و پست مقام خودشون نمی گزارند موازی کاری حذف شود تا به علت کمبود و بودجه این بلا سر آموزش و پرورش و مردم ایران بیاد. چرا نوسازی مدارس مثل بقیه ارگان ها در قالب معاون عمرانی وارد بدنه آموزش نباشه که یک سازمان باشه.. چرا آموزش و پرورش عشایر و آموزش و پرورش استثنایی و نهضت سوادآموزی آموزی وارد بدنه آموزش نشود که جلو اصراف هزینه ها گرفته شود. مدیریت بهتر می شه.. هزینه ها کمتر.. اصراف نیروی کار نیست. آموزش و پرورش ۳ تا معاون آموزشی می خواد چ کار یک نفر باشه با یک مدیریت و نظر ن ۳ باشن با ۳ مدیریت و نظر متفاوت. به نظر من موارد ذکر شده باید ادغام شوند.. معاون پرورشی و تربیت بدنی ادغام شوند


  • موسی

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    ببخشید یه سری مزاحم تبلیغاتی اجازه ندادن مطلبم کامل بشه.ادامه مطلب….ومدرسه فقط. محیطی برای جذب دانش آموز وتلیغات برای کلاس خصوصی استفاده میشه .وایی ازآتشی که ازبیت المال بلند شه .متاسفم برای چنین معلمایی


  • جلال

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    نمرات فرزند کاذب و دروغین و کیلوی خریداری شده ولی نمرات پدر واقعی واقعی


  • کمیلی

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    نمرات پدر واقعی است ولی نمرات فرزند کاذب… آموزش در ایران سال به سال ضعیف تر می شه.. چون به معلمان نمی رسند… موازی کاری باعث شد تا هزینه ها صرف دستگاه های موازی شود و خود بدنه آموزش و پرورش ضعیف.. به نظر من موازی کاری باید در کشور حذف شود.


  • موسی

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    باسلام خدمت همه ناظرین محترم ومحترمه، وقتی بعضی ازمعلم های سواستفاده گر،به دانش آموزمیگن توی کلاس مدرسه ازم انتظارتوضیح دادن نداشته باشیدومدرسه فقط


  • یک ایرانی

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    بنظرم اون زمان بیشتر روحیات بچه ها تضعیف میشد والان هم بعضی معلم های روانی وکودک آزار هستند اگر خانواده ها پیگیر نباشند تعدادشون افزوده می‌شود ومثل سابق تنبیه بدنی عادی می‌شود


  • گودرزی

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    سلام هموطنان عزیزهمه این بدبختیهاروبذاریت کنار.این همه خرج وصبحانه نهاربردن مدرسه هرزنگ یه مدل خوراکی بردن که اگه کسی نتونه برای بچش مهیاکنه کجای دلم بذارم دانش آموزوقتی سردرسه همش بفکراینه که زنگ اول کدوم خوراکی بخورم زنگ دوم کدوم .کجادرس یادمیگیرن خدابرای باعث وبانیش نسازه


  • فقط خدا

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    قطعا روش جدید بهتره
    بچه ها کمتر استرس دارن و تحقیر نمیشن
    دوره های قبل فقط تحقیر و سرکوب و تنبیه بدنی و گریه بود


  • دکتر

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    باعرض معذرت بنده دکتر هستم
    افرادی که سواد علمی و آگاهی بیشتری دارند متوجه میشن که این سیستم آموزشی داره کم کم به سمت سیستم آموزشی کشورهای اروپایی و مدرن حرکت میکنه
    اتفاقا بچه ها روحیات ضعیفی دارند و نمره دادن سبب ایجاد استرس و زدگی آنها از درس میشه و دانش آموز به خاط نیم نمره کم آوردن مورد تحقیر و عقاب والدین حساس قرار می داد
    ولی نمره کیفی دیگه این استرس ها را برای دانش آموز و والدین نداره
    و روی روحیات دانش آموزان بسیار موثره
    هرچند نباید سبب سو استفاده وسهل انگاری و کم کاری معلمین و دانش آموزان بشه که در آینده نتیجه عکس داره


  • مقداد

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    همه چیز به روزش خوبه . حتما یه عده رفتن تحقیق کردن دیدن این روش بهتره…


  • ناشناس

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    دوزه کارنامه دهه شصت ا الان بهتر است
    چون نمره به تک تک درس داده می شده


  • ehsan

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    من یه دانش آموزم، دوم راهنمایی یا همون هشتم اولا چرا باید دوره ابتدایی رو مقایسه کرد؟ اگر دوره متوسطه اول و راهنمایی رو مقایسه میکردن معلوم می‌بود که چقدر در طول سال نظام آموزشی تغییر کرده!!
    وضع تحصیلی ایران بشدت وخیمه طبق آماری که گرفته شده میانگین معدل اکثر استان های کشور بین ۱۰ تا ۱۴ نمرست این یعنی چی؟ یعنی این آموزش و پرورشی که به اصطلاح میگید خوب شده اصلا هم خوب نشده جدیدا مدرسه شده بد آموزی، به معلم و مدیر پول خوبی بدی معدلت بیست میکنن
    درضمن کتاب ادبیات هیچ ارزشی هم واسه تاریخ ایران قائل نیستن
    دبیر هام که معمولا درس نمیگن چون وقتی دانش آموزان یه مدرسه رتبه برتر میشن آموزش و پرورش از این دبیر ها و مدیر قدردانی نمیکنه!
    خیلی چیز هایی هست که ناگفته مونده، من توی این آموزش و پرورشم و مطمئنن ایران با این نظام آموزشی آینده ای نداره…


  • ناش

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    با این تفاوت زیاد که تاریخ وجغرافیا وفارسی رو از بچه ها مون گرفتید به جاش همش شده عربی مردمی که تاریخ خود را حفظ وگرامی نداند محکوم به نابودیست


  • سیروس

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    الان همه کتابها شدن دینی حتی مطالب کتاب فارسی همش دینی وعربی شده ولی درقدیم هرکتاب خودش بود وکتابها کم شده حرفه وفن ندارن زبان انگلیسی ندارند الان به نمره خوب وخیلی خوب زیادفرقی ندارن ودرنمره حتی۲۵صدم کی زرنگ هست کی ضعیف معلوم بود


  • حاج سعید طوسی

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    ما دانش آموزان چندین سال قبل و بحبوحه انقلاب ،هم چوپانی و هم کارهای خانه و هم درس می‌خواندیم.ما را ساعت پنج صبح بیدار می‌کردند که به گوسفندان کاه بدهم و طویله را تمیز کنم بعد از صرف صبحانه میرفتم مدرسه.گاهی همراه با گوسفندان درس و مشق را انجام می‌دادیم.بخدا باور کنید


  • ناشناس

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    الان پسر دوازده ساله در مقطع اول راهنمایی من اندازه یک دیپلم اطلاعات علمی داره .. من با دوره خودم قیاسش کنم حداقل ۵ پله از من بالاتر هست .. نظام جدید بد نیست اجرا و عوامل بجا و خوب نیست


  • ناشناس

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    اگه واقعا توصیفی بود بیشتر بچه ها نیاز به تلاش بودند معلمها برای بالا بردن عملکرد خودشون به همه خیلی خوب میدن


  • ناشناس

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    یه مغازه لباس فروشی سرکوچمون بودآقاهه آگهی زدنیروی خانم میخادچندوقت بعدیه دختر شهرستانی ازشهرهای جنوبی اومدفروشنده ش شد گاهی برای خریدلباس برای آقامون وبچّه هایه سر بهش میزدم یه دوسه ماهی که گذشت رفت وعمل زیبایی کردقیافش شدمثل دخترای تهرونی بعداز چندوقت مغازه جمع شدجاش فست فودزدنددختر رفت شدمنشی اونجاموهاش روهای لایت کرده بود وریخته بودروی صورتش وادااطواری که بیاوببین چون قبلاًگاهی باهاش صحبت کرده بودم وگفته بوددیپلم نداره ایندفعه که رفتم برای پسرم فست فودبگیرم ازش پرسیدم که آخرش ادامه تحصیل دادی یانه؟گفت:نه!درس به چه دردی میخوره فقط پول؟!بیراه هم نمیگفت،یه دوسالی اونورانرفتم تا اینکه هفته پیش رفتم درمانگاه برای دندونم دیدم شده دستیاردندون پزشکی!بهش گفتم:درس خوندی گفت:من الآن خودم خانم دکترم!عکس دندونم رودیدگفت:بروبکش!فایده نداره خرجش کنی!گفتم:خانم دکترببینه،نظربده،گفت:نظرایشون هم همینه!؟خلاصه بعدازکلی معطّلی خانم دکتر بین مریضاش یه نگاه به عکس دندون کردوگفت: همون نظری که همکارم داددرسته!حالافهمیدیدچی به دردمیخوره عرضه آدمابلدبودن زرنگ بودن رند بودن جلب بودن چندتاشاگردزرنگ منضبط میخاید براتون مثال بزنم توی خرج یومیه شون موندند….


  • سام

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    نمره بهتر هست خیلی بهتر هست بچه ها دهه ۷۰و۶۰و۸۰ اگر دیپلم یا سیکل داشتن سواد داشتن حساب کتاب متوجه میشدن و تلاش میکردن ادب واقعا داشتن نه به الان هیچ و پوچ


  • مسلم

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    فقط یه کلام عرض کنم فاتحه ی سیستم آموزش و پرورش را که در آن با این حقوق در پیت و کم اداره میشه را باید خوند ….معلم‌بدبخت معلم در به در
    فاتحه مع صلوات


  • مسلم

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    سلام و درود
    در گذشته ادب و معرفت در مدارس حاکم بود .و معلم و مدیر و معاون قداست خاصی داشت حالا کلا هر کسی با ننش قهر می‌کنه میاد پاچه معلم و مدیر و معاون را میگیره .دانش آموزان هم کلا برا علم و دانش درس نمیخونن فاتحه ی این سیستم آموزشی را باید خوند .فاتحه مع صلوات


  • ناشناس

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    قرائت زبان خارجه فک کن الان قرائت هدیه های آسمانی


  • قدرت

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    نمره بهتره البته اونم اگه کیلویی نباشه به اندازه زحمت و یادگیریشون باشه


  • زینب

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    باسواد اون کارنامه راهنمایی هسن کارنامه پسر ابتدایی قابل مقایسه اتفاقا روش توصیفی تو ابتدایی روش عالی میباشد دانش آموزان ابتدایی قبلا ترک تحصیلی زیاد بود الان نه بچه ها به خاطر یه نمره تو یه پایه نمیمونند بزرگ میشن عقلشون میرسه بیشتر تلاش میکنند شخصیتشون هم خدشه وارد نمیشه


  • حسین

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    ۱۰۰در۱۰۰قدیم بهتربود همه چی قدیمیش بهتره


  • ماهی

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    دلیلش این بوده که زمونه عوض شده
    بعضی والدین به بچه سخت میگیرند و طفلک ها استرس و اضطراب میگیرند بچه به بازی نیاز داره بعدهم نگران نباشید هفتم که بچه ها یه خورده عاقل تر شدند نمره ای میشه و میخونند من که راضی بودم خودم با بچم کار میکردم تا آخر هم خودم باهاشم
    خودتون باید دلسوز بچه ها باشید
    درس بخواهید ازشون از اونا درس بپرسید و الآن هم که نمره ای هست کلی بیست داره ششم خیلی خوب نبود ولی الان تموم اون نمراتی که توصیفی خوب داده شده ۱۹ و بیسته


  • لیلا

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    والا زمانی که ما درس میخوندیم درس و مدرسه از طرفی هیجان و از طرفی استرسِ خودشو داشت نمره گرفتن که نگو برای همه خانواده و اطرافیانمون مهم بود الان دیگه نه نمره و نه توصیف نه برای خانواد‌ها و نه برای دانش آموزان و نه برای معالم‌ها مهم نیست…دوره‌ی ما معلم ها از نظر بچه‌ها چیزی از خدا کمتر نبودن هعی…یاد باد آن روزگاران یاد باد….


  • علی

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    با سلام و درود
    دوستان عزیز امروزه مشاهده میکنیم که در پایه اول تا ششم ابتدایی نمره نمی‌دن که این اصلا خوب نیست..نمره باعث میشه که بچه ها با هم به رقابت بپردازند ولی خوب و خیلی خوب اصلا همش الکیه…تازه بعد از پایه ششم که بچه ها وارد عصر جدیدی از زندگی آموزشی خود میشوند این نمره ندادن ها مشکلات خودش رو نشون میده.بارها شاهد بودم که معلمان فقط برای از سر رفع کردن به تنبلهای کلاسشون هم خوب و خیلی خوب دادن..نتیجه اش ضعف کودکان ما در یادگیری و پاسخگویی به جوابها و آموزش هایی است که بهشون یاد دادن.امیدوارم روش آموزش عزیزان ما تغییر پیدا کند


  • ناشناس

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    چی میگید شماها برای خودتون یه نگاه به کتاب‌های بچه هاتون بیندازید بخدا اگر این کتاب‌ها رو اون موقع به شما میدادن همه مردود بودید


  • ناشناس

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    به نظر من هم نمره بهتر بود فضای رقابتی رو بین بچه ها بیشتر میکرد وبچه هابه درس خوندن اهمیت بیشتری میدادن.مثلا من خودم اگه ۱۹ میگرفتم وکناریم ۲۰ میشد حسادت میکرم وبرای املا بعدی بیشتر تلاش میکردم اما الان پسرم با اینکه درش خوبه املا آخریش رو با۲ غلط خیلی خوب با مهر گرفته کناریش بدون غلط خیلی خوب وقتی بهش میگم بیشتر تلاش کن مثل اون بگیری میگه نمی خواد نمره هامون یکی شده دیگه


  • ناشناس

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    به نظر من عمدا میخوان نسل جدید تنبل و از خود راضی بار بیارن تا بهتر حکومت کنن.وقتی سواد رییس جمهور ۶ کلاسه نباید انتظار داشت نظام آموزشی هم باسواد پرور باشه.چون اساسا از اول هم قرار نبود به به چیز دیگه ای بها بدن.