چاپ       کد خبر: 10044
25 تیر 1398

کارنامه ورزش شیراز از دیدگاه عضو شورای این شهر

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز عملکرد این شهر در زمینه میزبانی مسابقات ورزشی جهانی و آسیایی را غیرقابل قبول می‌داند.

به گزارش اول فارس احمد تنوری سه شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران اعلام کرد: میزبانی شهرها برای مسابقات ورزشی بین‌المللی باعث تبلیغ و شناخت بیشتر ظرفیت‌های گردشگری و در نتیجه رونق اقتصادی منطقه خواهد شد؛ در حالی که سایر کلانشهرهای کشور بطورمداوم میزبان مسابقات جهانی و آسیایی هستند، شیراز از این مساله بی‌بهره است.

وی عنوان کرد: شیراز هیچ نماینده‌ای در لیگ برتر فوتبال کشور ندارد و به همین دلیل استقبال چندانی از برگزاری مسابقات دیگر هم در این کلانشهر نمی‌شود.

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: وجود یک تیم فوتبال لیگ برتری باعث می‌شود بودجه‌های عمرانی حوزه ورزش برای تکمیل پروژه‌های ورزشی نیز سریع‌تر جذب شود و همچنین میزبانی شیراز از مسابقات جهانی و آسیایی نیز بهتر محقق شود.

تنوری با بیان اینکه رویدادهای فرهنگی شیراز کم فروغ است و دیده نمی‌شود، ادامه داد: نشانی از تجلیل‌های ادبی، فرهنگی و هنری در سطح شهر شیراز نیست و اگر رویدادی هم در این باره برگزار شود شهروندان در جریان آن قرار نمی‌گیرند.

وی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز برخلاف سایر کمیسیون‌های مشابه در کلانشهرهای دیگر کشور وظیفه‌ای در حوزه زیارت ندارد و این مورد به کمیسیون گردشگری و زیارت این شورا واگذار شده، گفت: یکی از توقعاتی که از طرف بخشی از جامعه وجود دارد این است که کمیسیون فرهنگی به مسائل مرتبط با زیارت نظیر موکب احمد ابن موسی (ع)،کاروانهای زیارتی و…بپردازد در صورتی که این موارد در شرح وظایف این کمیسیون نیست.

تنوری افزود: در یکسال اخیر نظارت دقیق‌تری بر وظایف و مأموریت‌های شهرداری در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز اظهار داشت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز حدود ۲۷۰ نفر نیرو انسانی در اختیار دارد که ظرفیت مناسبی برای برنامه ریزی و اجرای رویدادهای فرهنگی و ورزشی در سطح ملی و بین المللی است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار