سلامتخبر اول

کاهش میانگین زمان پاسخگویی به شکایات در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به ۱۰ روز

شیراز-مدیر دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با تلاش همکاران دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد دانشگاه، میانگین زمان رسیدگی به شکایات مردمی در سال جاری به ۱۰ روز کاهش یافته و فرایند پاسخگویی با سرعت، دقت و شفافیت بیشتری در حال انجام است

به گزارش اول فارس، «، از ارتقای جایگاه این مجموعه به دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد خبر داد و گفت: این تغییر ساختار، نشانه توجه ویژه وزارت بهداشت به تقویت نقش نظارتی و ارزیابی عملکرد دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

وی با بیان اینکه دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد وظایف متعددی در حوزه نظارت، ارزیابی و پاسخگویی دارد، افزود: تهیه و تدوین شاخص‌های ارزیابی عملکرد مدیران، شناسایی نقاط قوت و ضعف واحدها، نظارت موردی و ادواری، اصلاح فرآیندهای جاری و تدوین شیوه‌های نوین ارزیابی از جمله مهم‌ترین وظایف این دفتر است.

افزایش سرعت رسیدگی به شکایات مردمی

عسکری با اشاره به عملکرد این دفتر در نیمه نخست سال جاری اظهار کرد: در شش‌ماهه نخست امسال، یک هزار و ۲۴۵ مورد شکایت و گزارش مردمی در دفتر بازرسی ثبت شد که از این تعداد، ۸۳۰ مورد رسیدگی و پاسخ داده شده است.

مدیر دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد دانشگاه افزود: طبق قانون باید ظرف ۲۰ روز کاری به شکایات پاسخ داده شود اما اکنون میانگین زمان پاسخگویی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به ۱۰ روز کاهش یافته است.

بیشترین شکایات در حوزه درمان و دارو

عسکری درباره بیشترین موضوعات شکایات مردمی گفت: در میان عموم شهروندان، بیشترین شکایات از حوزه درمان و غذا و دارو است.

تغییر عنوان و ارتقای جایگاه نظارتی

به گفته وی، تغییر عنوان این مجموعه از «مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات» به «دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد»، حاصل تصمیم وزارت بهداشت در راستای ارتقای ساختار و جایگاه نظارتی دانشگاه‌هاست که در ساختار جدید، این دفتر استقلال بیشتری یافته و نقش نظارتی آن تقویت شده است.

برنامه‌های جدید برای ارتقای رضایتمندی مردم

مدیر دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایان از برنامه‌های دفتر بازرسی برای سال جدید خبر داد و گفت: ارتقای سایت بازرسی، طراحی نرم‌افزار اختصاصی برای ثبت و پیگیری شکایات مردمی، فعال‌سازی نمایندگان دفتر در واحدهای محیطی و کاهش زمان پاسخگویی از جمله برنامه‌های امسال است.

عسکری ضمن تبریک روز بازرس به تمامی همکاران و شاغلین این عرصه، یادآور شد: هدف ما ارتقای کیفیت خدمات و افزایش اعتماد عمومی از طریق شفافیت، سرعت و دقت در پاسخگویی است؛مردم و کارکنان می‌توانند شکایات و گزارش‌های خود را از طریق مراجعه حضوری به دفتر بازرسی در ستاد مرکزی دانشگاه، نمایندگان این دفتر در واحدهای محیطی، سامانه ۱۹۰، میز خدمت، سامد ریاست‌جمهوری، سامانه سجام قوه قضاییه و سایت دفتر بازرسی ثبت و پیگیری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا