به گزارش اول فارس، هنوز برای اظهارنظر کارشناسی و قضاوت درباره اظهارات مقیمی مدیرعامل ایران خودرو که مدعی شده کراس آوور یا همان نیم شاسی جدید این شرکت از جذابیت های زیادی برخوردار است، کمی زود به نظر می رسد چرا که تمام آنچه از این خودرو در دست داریم تصاویری است که این خودرو را در حال انجام برخی تست ها نشان می دهد.
توان طراحان داخلی در خدمت طراحی نیم شاسی جدید ایران خودرو
مقیمی داخلی بودن طراحی این نیم شاسی را نقطه قوت آن دانسته و گفته است: برای طراحی محصول جدید ایران خودرو، از تمام طراحان داخلی استفاده کردیم و فراخوان دادیم که هر کس توان طراحی خودرو دارد، طرح خود را برای ما بفرستد. به این ترتیب به نظر می رسد ایران خودرو این بار تلاش کرده است که با دعوت از تمام کسانی که دستی بر آتش طراحی دارند، خودرویی با ظاهر جذاب به بازار عرضه کند و مقیمی هم اظهار امیدواری کرده است که نیم شاسی جدید این شرکت رضایت مشتریان را فراهمکند.
آغاز رقابت ایران خودرو با سایپا در بازار شاسی ها
نکته دیگری که مدیرعامل ایران خودرو بر آن انگشت تاکید گذاشته رقابتی بودن نیم شاسی جدید این شرکت است به گونه ای که به ادعای مقیمی این خودرو کاملا رقابتی با خودرویی است که در داخل تولید میشود و هم نمونه خارجی دارد. به نظر می رسد اشاره مقیمی به محصول مشابه ای است که توسط سایپا در حال تولید است و ایران خودرو قصد دارد یا تولید نیم شاسی جدید خود در بازار این مدل خودروها نیز با سایپا رقابت کند.
استحکام و ایمنی؛ نقطه قوت محصول جدید ایران خودرو
نکته پایانی در مورد محصول جدید ایران خودرو استحکام آن است که مدیرعامل این شرکت به عنوان نقطه قوت و مزیت رقابتی این خودرو از آن سخن گفته است. مقیمی در این باره می گوید: در حوزه ایمنی و استحکام این محصول از هیچ تلاشی فروگذار نکردیم و خودرو را در گونهای طراحی کرده ایم که بسیار مستحکم است چرا که ایران خودرو برای سلامتی هم وطنان خود احترام قائل است.
در مورد موتور این خودرو اطلاعات جدیدی منتشر نشده و تنها این را می دانیم که مقیمی در فروردین ماه امسال با اشاره به تداوم طراحی این محصول بیان کرده بود: به موازات توسعه و طراحی محصولات جدید کار طراحی و تولید موتورهای جدید نیز برای محصولات ایران خودرو با قوت ادامه دارد.
شباهت ظاهری به لکسوس و دیگر شاسی بلندهای لوکس
نکته پایانی این که طبق تصاویری که تاکنون از خودرو نیم شاسی جدید ایران خودرو منتشر شده می توان گفت این خودرو از طراحی مدرن و امروزی برخوردار است. نمای ظاهری این خودرو بر اساس تصاویری که فعلا از آن در دست داریم بی شباهت به برخی مدلهای لکسوس نیست و از نمای بغل نیز می توان مدعی شد شباهت هایی با محصولات مشابه پورشه و بی ام و دارد.
مشخصات فنی K125 ایران خودرو
ایران خودرو هرچند از پلتفرم IKP1 خود برای کراس اور K125 استفاده کرده اما ظاهرا قرار نیست موتور تنفس طبیعی EC5 را روی آن نصب کند چراکه میگویند این خودروی جدید، فقط با موتور TC7 پلاس تولید میشود.
موتور TC7 پلاس را حتما میشناسید و میدانید که نسخه بهبودیافته EF7 توربوشارژ است که استاندارد آلایندگی یورو۵ دارد. این موتور که قدرتی معادل ۱۷۰ اسب بخار و گشتاوری برابر ۲۵۰ نیوتن متر دارد، برای اولینبار، روی دنا پلاس توربو اتومات نصب شده ولی ایران خودرو میخواهد از آن، برای سورن پلاس توربو و حتی نسخههای گرانتر سدان K132 هم استفاده کند.
حالا که از وجود موتور TC7 پلاس در کراس اور K125 ایران خودرو مطمئن شدیم، میتوانیم با اطمینان بگوییم که گیربکس اتومات این کراس اور، همان گیربکس جدید DAE است که از پاییز ۹۹ ابتدا روی رانا پلاس نصب شده و سپس برای سایر محصولات جدید ایران خودرو نیز قابل سفارش است.
قیمت K125 ایران خودرو
همانطور که گفتیم، کراس اور K125 برای جانشینی پژو ۲۰۰۸ فرانسوی، راهی بازار کشورمان میشود. ضمن اینکه ایران خودرو از همان ابتدا میخواهد موتور توربوشارژ با گیربکس اتومات، روی آن نصب کند.
ندا
تاریخ : ۳۰ - مرداد - ۱۴۰۰
وای خدا چقدر زشته
محمد
تاریخ : ۲۹ - مرداد - ۱۴۰۰
دوتا عکسه
بالاخره کدومشه