چاپ کد خبر: 3887
5 بهمن 1397
سکه‌ها مربوط به دوره اسلامی اموی و عصر خلفای عباسی باشد

کشف گنج تاریخی توسط دانش‌آموزان مُهری

دانش‌آموزان مُهری گنج یافتندبه گزارش اول فارس، رضا فرامرزنسب رئیس شورای اسلامی شهرستان مهر ضمن تایید خبر کشف سکه قدیمی توسط چند دانش‌آموز خوزی، گفت: سه دانش‌آموز اهل خوزی، ۹ سکه تاریخی طلا منقش به کلماتی عربی را حین بازی و درون یک کوزه پیدا کردند.

وی افزود: این دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند و در حین بازی کردن به صورت اتفاقی متوجه کوزه‌ای می‌شوند و پس از شکستن آن، تعدادی سکه طلایی رنگ پیدا می‌کنند.

فرامرزنسب ادامه داد: باتوجه به تصاویری که از این سکه‌ها در فضای مجازی منتشر شده، به نظر میرسد این سکه‌ها مربوط به دوره اسلامی اموی و عصر خلفای عباسی باشد، نقوش لا اله الا الله و آیات قرانی روی این سکه‌ها به وضوح مشخص است.

این عضو شورای شهر خوزی که دارای مدرک دکترای تاریخ و تمدن اسلامی و نویسنده کتاب خوزی در گذر زمان است، با بیان اینکه شهر خوزی از مناطق تاریخی شهرستان است، اضافه کر: محوطه‌ای که این سکه‌ها در آنجا پیدا شده، طی قرن‌های گذشته محل سکونت بوده و قبرستان دوره اسلامی در آنجا وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان مهر، افزود: برای اطلاع از جزئیات بیشتر باید بررسی دقیق تری توسط کارشناسان میراث فرهنگی و متخصصان انجام شود.

این پژوهشگر و محقق تاریخ گفت: از مسئولین مربوطه درخواست دارم که تلاش کنند تا از این محوطه و امثال آن محافظت گردد و در سریعترین زمان ممکن و قبل از تحرک سوداگران و قاچاقچیان عتیقه جات، گروهی برای باستان شناسی و بررسی بیشتر این محوطه از طرف میراث فرهنگی حضور پیدا کنند.

شهرستان مُهر در ۳۲۰ کیلومتری جنوب شیراز و ۳۰ کیلومتری عسلویه بوشهر واقع شده است./منبع:ایسنا

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار