چاپ کد خبر: 143806
31 اردیبهشت 1403

کلان شهر شیراز چه بر سر منطقه داریون آورده است؟

عضو شورای اسلامی شهرستان شیراز از منطقه داریون شیراز، بیکاری، ترافیک سنگین جاده‌ای و بدون سند بودن املاک را بزرگترین مشکلات منطقه عنوان کرده و می‌گوید از کلان‌شهری مثل شیراز، فقط یک قبرستان بزرگ سهم این بخش محروم شده است.

به گزارش اول فارس ، جعفر بذرافشان یکی از مشکلات اصلی منطقه داریون را ترافیک بسیار سنگین در جاده منتهی به این منطقه عنوان کرد و گفت: متاسفانه به خاطر احداث باغ شهری‌های بسیار در این منطقه، ترافیک بسیار سنگینی در محور شیراز داریون ایجاد می‌شود که تصادفات زیادی را منجر شده است.

وی گفت: از ۲۸ اسفند تا پایان تعطیلات نوروز، ۸ نفر در این جاده از بین رفتند و چند نفر هم در بیمارستان بستری شدند.

بذرافشان، مشکل بزرگ دیگر این منطقه را مربوط به مسئله وقف اراضی دانست و گفت: متاسفانه بعد از این همه سال، هنوز مناطق مسکونی و زمین‌ها به صورت کاغذ قولنامه‌ای اداره می‌شود و هیچگونه سندی ندارند.

عضو شورای اسلامی شهرستان شیراز، احداث بزرگترین قبرستان خاورمیانه در نزدیکی منطقه داریون را یکی دیگر از مشکلات منطقه عنوان کرد و گفت: متاسفانه این تنها عایدی داریون از مجاورت با شهر بزرگی مثل شیراز بود. چیزی که فقط به افزایش ترافیک و تصادف دامن زد، اما کوچکترین کارگاهی که ۵ یا ۱۰ جوان در آن مشغول کار شوند، اینجا احداث نشد.

بذرافشان بر ضرورت رسیدگی به رفع مشکلات بیکاری جوانان با توجه به خشک شدن چاه‌های کشاورزی تأکید کرد و گفت: البته در شورای شهر داریون تلاش کردیم تا اقدامات و مصوباتی برای کاهش مشکلات مردم این منطقه داشته باشیم.

این عضو شورای اسلامی شهرستان شیراز در خصوص مصوبات این شورا برای بهبود وضعیت منطقه داریون نیز گفت: پیگیری زمین چمن ورزشی بزرگ، پیگیری و شروع به کار طرح مسکن ملی در شهر داریون، پیگیری و خرید یک دستگاه لودر، سه دستگاه خودرو جهت حمل و نقل عمومی، یک دستگاه کامیون ایسوزو، پیگیری احداث شهربازی کودکان،  پیگیری اجرای پروژه پیاده راه سلامت بلوار ۷۶ متری امام خمینی به طول ۳ کیلومتر، پیگیری و به روز رسانی طرح جامع شهر داریون، احداث بازارچه فصلی جهت رفاه حال شهروندان، پیگیری برای ساخت ساختمان شورای حل اختلاف، پیگیری احداث مرکز معاینه فنی که در مرحله ساخت و تجهیز است، پیگیری احداث شهرک صنعتی برای اشتغال جوانان، پیگیری و حفر چاه شماره چهار، لوله گذاری و برق رسانی جهت رفع مشکل کمبود آب و پیگیری جهت احداث کتابخانه عمومی در شهر داریون از جمله اهم مصوباتی است که بعضی به نتیجه رسیده و بعضی نیز در آینده نزدیک به نتیجه خواهد رسید.

بر اساس این گزارش ، داریان یا داریون، منطقه‌ای در بخش مرکزی شهرستان شیراز است. این شهر در ۳۶ کیلومتری شمال شرق شهر شیراز قرار دارد و جمعیت آن  طبق آخرین سرشماری بیش از ۱۰ هزار نفر بوده است. شغل اکثر مردم این منطقه از قدیم، کشاورزی و دامپروری بوده است. منبع:ایسنا

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

باهر دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۶

احترام امامزاده از متولی ان هست.
مسیولین شایسته و بایسته در داریون و در شورای شهر و شهرداری و ….وجود ندارد و بهمین خاطر این شهر عقب مانده می باشد.
اگر مسیولین لایق و شایسته ای در آنجا در مصادر امور قرار گیرند مسلما وضعیت آنجا خیلی سریع ساماندهی خواهد شد.
ولی چون قوم و خویش بازی و ایل و تبار سالاری حاکم هست،جلو شایسته سالاری گرفته شده و منافع گروهی و باندی حاکمیت می کند نه منافع توده مردم و ان منطقه.

باهر دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵

ابن روستا که به اشتباه به ان شهر می گویند و از روستاهای اطراف هم بصورت مکرر برای دوا و درمان و خرید به ان می ایند متاسفانه یک مرکز خرید ایمن و بی سرو صدا و بزرگ ندارد و همچنین یک پارک و یا باغ بزرگ حدودا پنجاه هکتاری برای تفریح مردم ندارد و بیمارستان ان فاقد دستگاه های ضروری پزشکی ونیز متخصص پزشکی در رشته های مختلف می باشد و بهمین علل مردم مکرر به شیراز رفت و امد در این جاده خطرناک دارند و نیز دهها امکانات اداری و شهری دیگر ندارد که مردم برای انجام کارشان به شیراز نیایند.
در واقع نام شهر یدک می کشد و یک شیر بی یال و دم و اشکم که دید؟!!

آخرین اخبار