چاپ کد خبر: 144574
8 خرداد 1403

کلاهبرداری ۲ خانم رمال از زنان شیرازی که بخت شان هم باز نشد

مدتی پیش مدیران این کانال خود را فالگیر و رمال معرفی و با وعده‌های مختلف و باز کردن گره‌ها و مشکلاتش در زندگی، مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده‌اند.

کلاهبرداری 2 خانم رمال از زنان شیرازی که بخت شان هم باز نشد

به گزارش اول فارس از شیراز ، سرهنگ امیر حسین سلیمانی بیان کرد: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر کلاهبرداری ۳۰۰ میلیون ریالی از وی با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی تلگرام، ضمن تشکیل پرونده رسیدگی به موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی تکمیلی مشخص شد که مدتی پیش شاکیه با کانالی در شبکه اجتماعی تلگرام آشنا می‌گردد و سپس مدیران این کانال خود را فالگیر و رمال معرفی و با وعده‌های مختلف و باز کردن گره‌ها و مشکلاتش در زندگی، مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به اینکه متهمین ۲ خانم میانسال و جوان بودند، گفت: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی در کمترین زمان آنان شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی به پلیس فتا احضار شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این دو خانم تا کنون مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال با همین شگرد از  ۵ شهروند شیرازی دیگر کلاهبرداری کرده بودند، گفت: در بازجویی‌های اولیه، متهمین پس از مواجهه با دلایل و مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان به بزه ارتکابی خود اعتراف و بیان داشتند با تبلیغات در فضای مجازی، خود را به عنوان فالگیر و رمال معرفی و پس از جلب اعتماد شکات و سوء استفاده از سادگی آنها و با دادن امید‌های واهی در خصوص موضوعات مختلف و وعده‌های دروغین، با دریافت مبالغی اقدام به کلاهبرداری از آنها می‌کردیم.

بیشتر بخوانید:

نکات مهمی که برای نگهداری تراریوم کاکتوس باید بدانید

رئیس پلیس فتا فارس تاکید کرد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند؛ تمام این شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغوا کننده و دروغین که از طریق فضای مجازی به ‌خصوص شبکه‌های اجتماعی انتشار پیدا می‌کند اعتماد نکرده و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

این مقام سایبری از هموطنان خواست: در خصوص در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک یا مجرمانه آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.gov.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار