چاپ کد خبر: 34915
17 شهریور 1399

کلیات لایحه ساماندهی نیرو‌های شهرداری‌ها تصویب شد

تصویب کلیات لایحه ساماندهی نیرو‌های شهرداری‌ها
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از تصویب کلیات لایحه ساماندهی نیرو‌های شهرداری‌های کل کشور در این کمیسیون خبر داد.
به گزارش اول فارس، علی بابایی کارنامی در تشریح دستور کار نشست روز یکشنبه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز در ابتدا جلسه هیات رییسه کمیسیون اجتماعی برگزار شد، بعد از آن در نشست عمومی این کمیسیون، لایحه ساماندهی نیرو‌های شهرداری‌های کل کشور مورد بررسی قرار گرفت.
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، افزود: هم‌اکنون آئین‌نامه استخدامی نیرو‌های شهرداری بدون برنامه و ضوابط بوده به همین دلیل این لایحه از طرف دولت به مجلس گذشته تقدیم شده بود، اما مفاد آن محل اختلاف‌نظر بود در نتیجه در این دوره از مجلس در دستورکار کمیسیون اجتماعی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: در این نشست کلیات لایحه ۸ ماده‌ای ساماندهی نیرو‌های شهرداری‌های کل کشور با اکثریت آراء به تصویب رسید که در پی آن حدود ۳۵۰ هزار نفر از نیرو‌های فعال در شهرداری‌های کل کشور ساماندهی خواهند شد.
آقای بابایی کارنامی با اشاره به اهدافی که از طریق ارائه این لایحه دنبال می‌شود، اظهار کرد: عدالت مزدی، امنیت شغلی، اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق و دستمزد در شهرداری، توجه به تخصص افراد، جلوگیری از استخدام بدون ضوابط از جمله اهدافی بود که درپی پیشنهاد این لایحه در نظر گرفته شده بود.

بررسی طرح تشکیل کمیته (ستاد) جذب سرمایه‌های داخلی و صدور مجوز ایجاد واحد‌های تولیدی

وی افزود: در گذشته در شهرداری به دلیل اینکه شورا‌های اسلامی شهر تقریبا نسبت به جذب نیرو بدون ضوابط در شهرداری‌ها اقدام می‌کردند، بنابراین ایجاد این قانون به نظام‌مند کردن استخدام نیرو‌ها در شهرداری‌ها منتهی می‌شود و برای اولین بار شهرداری‌ها دارای قانون استخدامی مجزای از خدمات کشوری خواهند بود.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: بررسی طرح تشکیل کمیته (ستاد) جذب سرمایه‌های داخلی و صدور مجوز ایجاد واحد‌های تولیدی از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه جذب سرمایه، صدور و زمان مجوز‌ها در شرایط کنونی از اهمیت بسزایی برخوردار است، این طرح از سوی ۳۰ نفر از نمایندگان مجلس ارائه داده شده است که تصویب آن به رونق کسب و کار در کشور منتهی خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، گفت: در این نشست نمایندگانی از مرکز پژوهش‎های مجلس شورای اسلامی، دیوان محاسبات، شورای نگهبان، وزارت کشور، سازمان امور اداری و استخدامی کشور، سرپرست وزارت صنعت، معدن، تجارت و معاونانش، معاون منابع انسانی شهرداری تهران، معاون عمرانی و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور حضور داشتند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار