چاپ کد خبر: 113388
12 خرداد 1402

کمبود آرد یا نبود مدیریت؟ تعطیلی تعداد زیادی از نانوایی های شیراز + پاسخ مدیر کل غله فارس

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی فارس گفت: مبنای تخصیص سهمیه آرد به واحدهای نانوایی عملکرد آنها است که سامانه «نانی نو» بر مبنای تراکنش‌های نانوا به صورت خودکار محاسبه و سهمیه نانوایی را شارژ می‌کند.

کمبود آرد یا نبود مدیریت؟ تعطیلی تعداد زیادی از نانوایی های در شیراز + پاسخ مدیر کل غله فارس
خبرگزاری فارس از شیراز گزارش داد: بررسی‌های میدانی حاکی از طولانی‌تر شدن صف‌های نان نسبت به دفعات قبل و تعطیلی تعدادی از واحدهای نانوایی در سطح شهر و محلات است؛ در حالی به گفته مسئولین هیچ تغییری در سهمیه آرد نانوایان اتفاق نیافتاده اما بررسی‌های میدانی از تعطیلی تعداد زیادی از واحدهای نانوایی در سطح شهر به دلیل کمبود آرد یا نبود مدیریت حکایت دارد.

یک شهروند در منطقه میانرود شیراز به تخلف برخی نانوایی‌ها اشاره و عنوان می‌کند: در حال حاضر برخی از نانوایی اقدام به فروش کنجد و سیاهدانه و یا سایر اقلام کرده و معادل هزینه آن را با قیمت نان محاسبه می‌کنند، همچنین آنها از طریق دستگاه کارتخوان نان، هزینه آن را دریافت می‌کنند که این خود یک تخلف محسوب می‌شود، چرا که می‌توانند معادل آرد آن را به صورت آزاد به فروش برسانند.

شهروندی دیگری گفت: از این که مجبوریم برای خرید نان با این کیفیت ساعت‌ها در صف انتظار بمانیم و نتوانیم درد خود را به مسئولان و متولیان بگوییم گلایه‌مندیم.

شهروند دیگری که در منطقه مهدی آباد زندگی میکند نیز+ می‌گوید: تعدادی از افرادی که فرصت کافی جهت در صف ایستادن را دارند، تعداد بیشتری نان تهیه می‌کنند و این سبب می‌شود تا به ما دیرتر برسد.

براساس عملکرد سهمیه نانوایی شارژ می‌شود

مهدی جمالی مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی فارس در خصوص شلوغی‌های اخیر نانوایی‌ها گفت: سهمیه آرد هر نانوایی را  از ۲۳ اسفند بر اساس عملکرد نانوا و تراکنش‌ها، سامانه به صورت خودکار محاسبه و سهمیه نانوایی را شارژ می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این طرح وزارت اقتصاد و دارایی است ابزار داشت: در سال گذشته بعد از هدفمندی یارانه ها، دولت در خصوص آرد و نان شیوه جدیدی را در پیش گرفت تا فاصله آرد یارانه ای و آرد با قیمت تمام شده کم شود لذا برای کنترل و جلوگیری از خروج غیرقانونی آرد از شبکه تعریف شده، سامانه نانی نو تعریف و طراحی شد و جهت اجرای آن طی چند گام پوزهای هوشمند در تمام نانوایی ها نصب شد.

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی فارس ادامه داد: در ۲۳ اسفند سال گذشته مبنای تخصیص سهمیه آرد به واحدهای نانوایی عملکرد آنها است که این سامانه بر مبنای تراکنش‌های نانوا، تراکنش‌های ناسالم را ممیزی کرده و اگر تراکنش ناسالم ممیزی شد از سامانه حذف خواهد شد که معادل آن نیز سهیمه نانوا کم خواهد شد.

جمالی، هر طرحی را دارای محاسن و معایب دانست و اظهار کرد: این طرح خالی از عیوب نیست و باید در ابتدای راه مراحل بلوغ را طی کند تا عیوب شناسایی و پایش و جهت رفع اعلام شود که قطعا نانواها باید براساس این سامانه رفتار خود را منطبق دهند تا مشکلی ایجاد نشود.

آرد امانی جهت پخت به نانوا داده می‌شود

مدیرکل  غله و خدمات بازرگانی فارس ابراز داشت: این طرح ملی است که باید اجرا شود اما تمهیداتی هم در استان فراهم دیده شده تا مشکلات برطرف شود لذا در این خصوص به شرکت حمل و نقل آرد اعلام کرده‌ایم که هر نانوایی که نیاز به آرد دارد، به صورت امانی آرد در اختیارشان قرار داده شود.

وی در پایان از شهروندان درخواست کرد چنان‌چه با تعطیلی زودهنگام نانوایی مواجه شدند، مشاهده و مستندات خود را به اداره غله انعکاس دهند تا مورد بررسی قرار گیرد.

طرح هوشمندسازی فروش نان که به منظور هدفمند کردن عرضه آرد و نان در کشور اجرا شده وارد گام دوم خود شده است و در این مرحله بعضا شاهد شکل‌گیری صف‌های نسبتا طولانی در مقابل برخی نانوایی‌ها هستیم که نیازمند تدبیر بیشتر مسئولان برای رفع این مسئله هستیم.

توضیح :بر اساس این گزارش مدیرکل غله و خدمات بازرگانی فارس نوع مستندات مورد نیاز و کانال ارتباطی شهروندان برای گزار تعطیلی نانوایی ها را اعلام نکردند.

نظر بدهید

عکس قدیمی یک کاروانسرا در استان فارس ۱۲۰ سال پیش

برداشت کدو های غول پیکر در چین+عکس

 سریعا از مطالب و اخبار اول فارس آگاه شوید

اشاره 1

 ورود به کانال تلگرام 

 ورود به کانال واتساپ 

 ورود به کانال ایتا

 ورود به کانال سروش 

ورود به کانال روبیکا

 ورود به کانال بله 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس دوشنبه , ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴

نانوایان باید تاکی چوب بی کفایتی مسولین نا کار آمد را بخورند؟

ﻣﺠﺘﺒﻲ دوشنبه , ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

ﺩﻭﺳﺎﻋﺖ ﺗﻮ ﺻﻒ ﺑﻮﺩﻡ اﺧﺮﺵ ﭘﻨﺞ ﺗﺎ ﻧﺎﻥ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﮔﻴﺮﻡ ﻧﻴﺎﻣﺪ ﻫﻤﺶ ﻣﻬﺎﺟﺮﻳﻦ اﻓﻐﺎﻧﻲ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺟﻨﻮﺏ ﺷﻬﺮ ﺷﻴﺮاﺯﺷﺪﻩ اﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ اﺻﻼ ﺑﻪ ﻓﻜﺮ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ ﻣﺴﻌﻮﻻﻥ اﻳﻦ ﭼﻪ ﻭﺿﻌﻴﺘﻲ ﻫﺴﺖ

صف شکن دوشنبه , ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲:۰۰

صدرا دوساعت توصف نونوایی هستیم چقدربدبختیم ما

ناشناس یکشنبه , ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵

خرید زیاد نان توسط افغانها و احتمالا بقیه آرد ها هم صادرات قاچاق به کشور دوست عراق و کشور دشمن و برادر طالبان

سید عارف یکشنبه , ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱

مستحق هستیم. کشاورز ناامیدی از کشت گندم. دولت میگه گران‌تر از گندم وارداتی میخرم ازتون و صد البته که دروغ میگه. نانوا میگه سودی ندارم. پس سود گندم و آرد کجا میره. گندم رو که به نصف قیمت واقعی اش از کشاورز بدبخت و فقیر داخلی می‌خرن. ۱۵ تومان نرخ زدن تازه اگه پولش رو بدن. گندم جهانی ۶۰۰ دلاره یعنی ۳۰ تومان. گندم وارداتی اسفند گذشته همین دولت ۵۰۰ دلار بوده در هر تن بگفته خودشون. تازه کرایه حمل و کشتی هم بهش اضافه کنید

امیر یکشنبه , ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

نداشتن آرد کافی ندادن نرخ به نان در طی ۳ سال بانرخ ۳ سال پیش الان هیچکس کار نمیکنه .مدیریت ضعیف

پیمان یکشنبه , ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰:۵۹

بیجا میکنید همه طرح های کوفتی تون رو توی فارس اول اجرا میکنید. مگه ما شیرازیا موش آزمایشگاهیتون هستیم. بی خردی تا کجا. بی عقلی تا کجا. اصلا شما عقل هم دارید که بخواید فکر کنید؟ خب نادان مگه نون مردم بازیچه دست شما هست؟ یکی دیگه تخلف میکنه بعد شما به جای برخورد با متخلف نون مردم رو کم میکنید؟ خب جریمش کن. شما که بلدین…. بندازش زندان متخلف رو

محمدی یکشنبه , ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰:۱۳

کمبود آردی نیست، اختلاف فاحش قیمت آرد یارانه ای و آزاد فساد انگیز است ،تنها راه عبور از این کلاف پیچیده و قانون غیر قابل اجرا که همه را از جمله مردم،نانوا،دستگاههای نظارتی را ناراضی کرده، عرضه آزاد نان در نانوایی است، البته کسانی که مایل باشند نان یارانه ای بگیرند ما تفاوت آن از مبلغ نقدی یارانه آنها کسر گردد .

علی شنبه , ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷

نانوایی محله ما درساعت کاری مداوم دستگاه پوچ رو میبره داخل محل خمیر گیری احتمالا درآن محل کارت بانکی دارد وثبت دستگاه میکنه بهرحال مسعولین برای برطرف کردن معایب یک برنامه پروژه احتیاج به گذشت زمان دارند ومردم هم باید آنچه درمسیر تولید خلاف می‌بینند گزارش کنند تااصلاح شود وحق را به حقدار برسد یاعلی نظرتکراری نیست

علی شنبه , ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶

نانوایی محله ما درساعت کاری مداوم دستگاه پوچ رو میبره داخل محل خمیر گیری احتمالا درآن محل کارت بانکی دارد وثبت دستگاه میکنه بهرحال مسعولین برای برطرف کردن معایب یک برنامه پروژه احتیاج به گذشت زمان دارند ومردم هم باید آنچه درمسیر تولید خلاف می‌بینند گزارش کنند تااصلاح شود وحق را به حقدار برسد یاعلی

مرتضی شنبه , ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰

تو محله ما سه تا نانوایی بود . الان شده یکی . که اونم همیشه خدا ارد کم داره .

محمد شنبه , ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۷:۲۵

کمتر اارد‌هاشونو‌بفروشن‌‌به‌کامیون‌های‌حمل‌ارد‌

سید شنبه , ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱:۲۳

گاهی وقتی متخلفان دستگیر میشوند ! نظم طبیعی آن کاری که مسولان در آن نقش داشته اند را به هم میزنند تا بگویند بله اوضاع خرابه ! چرا قیمت گندم امسال این همه طولانی شد و انتظار قیمت بالاتر داشتند؟ در حوزه گندم از تولید تا آرد و نان شدن تخلف هایی صورت میگیرد که با دستگیری آنها بخش دیگری را به چالش می کشانند تا وضع جانعه را از بین ببرند و بگویند نان گران شد یا سف های طولانی تشکیل شد یا نان زود تمام شد و یا ….

ناشناس جمعه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰

دزد نانوانیست مسولین هستند

ناشناس جمعه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۹

متاسفاته از نانوا حمایت اقتصادی نشد خیلیا مجبورن تعطیل کنن دیکه براشون نمیصرفه

سهراب محمدی جمعه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹

بنده خودم رفتم کربلا تمام نانوایان کربلا نجف بغداد کیسه آرد های صادرات شیراز نان می پختن مسئولین بی کفایت چرا نانوا را متهم می کنید هرماه از سهمیه نانوایان کم می کنید جواب مردم را پاسخ بدهید خودتون نمیفمید مردم یانانوا را نفهم حساب نکنید

غریب جمعه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳

امروز صبح ۶ رفتم کارگری تا ۵ بعداز ظهر .بعد رفتم تو صف نان تا ۸ ..فقط یه چی میتونم بگم الهی خیر نبینه باعث و بانیش

مهدی جمعه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲

نانوایهای شیراز همیشه بد کیفیت ترین نان را تحویل مردم میدهند و همیشه هم مردم باید در صف طولانی باشند

ناشناس جمعه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲

این نانواها مگه درروز چند کیسه آرد میگیرن با ۳کارگر برید جای دیگه دنبال دزد بگردید ‌‌ متاسفم براتون

ناشناس جمعه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳

از رئیس سازمان جهاد بپرسید چرا؟
فارس که یکی از استانهای برتر در تولید گندم است چرا باید مردمانش غم نداشتن و کمبود آرد داشته باشند؟

ناشناس جمعه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸

آرد ندارن خجالت می کشن مسولین بیان کنن برای همین نانوارو دزد و قاچاق فروش آر دبیان میکنن

محمد شیرازی جمعه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵

باعث تأسف هست که مسئولین در شیراز از پس یه نان بر نیان
من نمی‌دونم تو مغز این آقایون چی میگذره ولی باید همشون خجالت بکشن
سه روزه هر نانوایی میرم یا تعطیله و میگن آرد نداریم یا خیلی خیلی شلوغه و نصف بیشتر صف هم افغانی هست و میگن گیرتون نمیاد آخه این چه وضعیه کی مسئول ای قضیه هست افغانی با ۵ بچه میاد تو صف و ۱۵۰ تا نون لواش می‌خره ولی من که ایرانی هستم نباید گیرم بیاد
واقعا باید خون گریه کرد
از دست این مسئولین شیراز و استان فارس هیچکس هم جوابگو نیست

جمالی جمعه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶

توی صف نانوای ها از هر ۲۰ نفر ۱۵ نفرش افغانی هست. خدا شاهده برای ۱۰ تا دو نه نون حدود دو ساعت تو صف بودم. این افغانها دارن از سیپسوت نان و برق و گاز آب این کشور استفاده میکنن. اینها همش ضربه به بدنه اقتصاد کشور هست‌. حدود ۱۵ ملیون افغانی توی ایران هست.

هادی جمعه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲

به خدا فقط نون میخوریم خدا…کنه که نون رو هم دریغ میکنید از مردم سه روزه نون گیرم نیومده بریم به کی شکایت کنیم.

ناشناس جمعه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱

بی لیاقتی مسئولین
چون حرف حق گفتم دیدگاهم شد تکراری

ناشناس جمعه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰

بی لیاقتی مسئولین

علی جمعه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳

آقا چرا به گردن نانوا میندازید سهمیه روشناورکردن هرم حله آرد ازنانواکم میکنن من خودم نانواهستم دوکیسه سهمیه من کم کردن هرجا هم رفتم جواب نمیدن به گردن هم میندازن شکایت خودمو هم ثبت کردم ،هرکاری میکنن خودشون میکنن عین روز روشنه

حسین جمعه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸

هزاران دلیل برای تغییر داریم، اما افسوس…

ناشناس جمعه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰

افغانها را از ایران بیرون کنید تا با کملودنان مواجهه نشیم هرافغانی ده تا بچه داره اگر یک ایرانی ۵عدد نان میگیره یه افغانی ۳۰ عدد نان میگیره خدا ل..ون بکنه که ریختن تو مملکت ما

کاربر جمعه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴

سهم ما می رود…. .. دوم ۷میلیون افغانی هم رو دست هست….!

علی جمعه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶

نانوایی تو محل ما خیلی وقتها تعطیل هست فکر کنم آردشون می‌فروشند به قنادی ها

محمد جمعه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲

من که اهل دردصف ایستادن نیستم سه روز است نتواتسته ام نان بخرم امروز نان ساندویچی خریدم
استاندار باید فکری بکند

نانوا جمعه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

اکثر نانوا ها قبل ماه رمضان بعلت کمبود آرد فروش کم داشتن ودرماه بعد که ماه رمضان بودسهمیه رو کم کردن ماه رمضان مصرف نان زیاد شد وراهکار غلط عزیزان اجرایی در فکر جدیدچون آیندفکری ندارن به نانواکه آرد ندادن به مردم فشار آوردن وفشار ازدهام جمعیت در نانوایی ها یکی بخاطر این بود دوما این که شما قاچاق آرد رو فیلم گرفتین ورسانایی کردین این بود که مقصر ازجایی بود که آرد رو یه روز ه قیمت رو بالا بردین و وکمبودآرد پشت سرش اومدچرا برید فکر کنید این مسئله رو؟
نانوا یی که خودتون میدونید تحط کنترل شدید هست
پس چرا حرفاتون مثل پتک رو سر نانوا میزنین
خجالت بکشین.. فکر غلط دارین آینده فکری ندارین برین کنار

..... جمعه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲

ی مشت .. شدن مسئولان فارس دولت محترم بداد فارس برس از .. تا..بالا تا پایین همش فساده کمک کنید همش کار شکنی و ظلم به مردم

ج جمعه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱

مسئولین خوب دزدی خودشان را تو گردن نانوایان همیشه از دست اینه ظلم کشیده…۱۰۰درصد دزدی آردهای کشور ۱۰در شامل نانوا و۹۰درصد همان عزیزان که خودشان فهمیدن چون نانوا بی کس کاره کردن آنها می اندازند بخاطر همین آزاد نمیکنند وبه حساب سرپرستان نمی ریزن…چون نمی توانند از آب گلا لوت ماهی بگیرن

آخرین اخبار