چاپ کد خبر: 340
10 مهر 1397
لایحه کمک مالی در شورا تصویب شد

کمک مالی شورای شهر به تیم های قشقایی وفجر سپاسی

 اول فارس | avalfars : پس از حواشی اخیر پنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز در‌حالی برگزار شد که آرامشی عمیق بر این جلسه حاکم بود آرامشی که پس از شروع شورای پنجم شبیه آن را ندیده بودیم.

تصویب لایحه کمک به تیم‌های فوتبال

یکی از لایحه‌هایی که در صحن علنی شورا ارائه و بررسی شد با موضوع کمک به تیم‌های فوتبال شیراز بود که براساس آن به دو تیم فجر شهید سپاسی و قشقایی شیراز در ابتدای فصل ۹۸_۹۷ مبلغ هزار میلیون ریال و برای هر برد نیز میلغ ۱۰۰ میلیون ریال پاداش پرداخت شود.

این‌ لایحه در‌ حالی تصویب و به کمسیون‌های فرهنگی و برنامه و بودجه ارائه شد که رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز در مخالفت با این لایحه گفت: در خصوص بذل و بخشش به تیم فجر شهید سپاسی گلایه مندم و در خصوص سایر تیم‌ها صحبت نمی‌کنم اما این موضوع باید مطرح شود که چرا پیشتر که برای حمایت از بانوان ورزش کار لایحه‌ای به صحن شورا آمد کسی حمایت مالی از این ‌ورزشکاران نکرد؟

 سولماز دهقانی اظهار داشت: اینکه میان ورزشکاران تبعیض قائل شویم روند پسندیده‌ای نیست و باید برای این افتخار آفرینان کشور و به خصوص استان برنامه‌های حمایتی داشته باشیم.

۱۸۰دستگاه اتوبوس شهری شیراز نوسازی می‌شود

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز در این گفت: پس از بررسی کمیته‌ حمل و نقل و ترافیک کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز، مقرر شد  ۱۸۰دستگاه اتوبوس نوسازی شود.

نواب قائدی اظهار داشت: شهرداری مکلف شد ۶۶ دستگاه اتوبوس بنز، ۴۵۷ دیزلی بدون کولر مدل ۱۳۸۲و ۱۱۴دستگاه اتوبوس اسکانیای گازسوز بدون کولر مدل ۱۳۸۸را از چرخه ناوگان حذف و اتوبوس‌های خریداری شده را جایگزین ناوگان اتوبوسرانی کند.

وی افزود: همچنین  لایحه‌ پیشنهادی شهرداری شیراز مبنی بر واگذاری دو دستگاه اتوبوس از سوی شهرداری شیراز به دانشگاه علوم پزشکی شیراز به منظور برپایی بیمارستان سیار در حوادث غیر مترقبه تصویب شد.

قائدی افزود: بنابراین لایحه به شهرداری اجازه داده می‌شود نسبت به واگذاری ۲ دستگاه اتوبوس بنز ۴۵۷ مدل ۱۳۸۲ به دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حفظ مالکیت شهرداری، به منظور برپایی بیمارستان سیار در حوادث غیرمترقبه اقدام کند.

تجلیل از آتش‌نشانان برتر شیراز در صحن شورا

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در این جلسه از ۶ نفر از آتش‌نشانان شیراز به مناسبت هفتم مهر «روز آتش‌نشان» تجلیل کردند.

 جاذبه‌های گردشگری رودخانه خشک بازآفرینی می‌شوند

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز در این جلسه گفت: کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز بررسی کلیات طرح بازآفرینی جاذبه‌های گردشگری رودخانه خشک بر پایه پتانسیل‌های طبیعی این رودخانه را آغاز کرده است.

سولماز دهقانی اظهار داشت: کلیات طرح بازآفرینی جاذبه‌های گردشگری رودخانه خشک بر پایه پتانسیل‌های طبیعی این رودخانه در کمیسیون بررسی و مقررشد کارگروهی متشکل از اعضای کمیسیون، نمایندگان شهرداری مناطق همجوار رودخانه، مدیریت طراحی شهری و مدیریت گردشگری تشکیل شود تا ضمن آسیب‌شناسی به بررسی کارشناسی این موضوع بپردازند.

وی با بیان اینکه بررسی لایحه‌ برگزاری هفته‌ فرهنگی و گردشگری شیراز در شهر تهران نیز در دستور کار قرار گرفته است، بر بالا بودن سطح کیفی برنامه‌های هفته فرهنگی شیراز تاکید کرد و گفت: حجم زیاد برنامه‌ها نباید سبب کاهش کیفیت شود و باید با اجرای برنامه‌های فاخر در راستای معرفی شیراز و جذب گردشگر که هدف اصلی برنامه‌هاست گام برداریم.

دهقانی با اشاره به عدم شناخت مناسب گردشگران از شهر شیراز گفت: در راستای معرفی شهر شیراز در عرصه بین‌المللی، می‌توان هفته‌های فرهنگی را در خارج از کشور برگزار کرد و همچنین از فضای مجازی می‌توان در راستای معرفی هر چه بهتر شهر شیراز استفاده کرد.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار