شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان توان به صحنه آوردن دوباره مردم را ندارد

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: کنار کشیدن بدنه اصلاحات ربطی به سران اصلاحات ندارد. اول فارس | گروه سیاسی :  «سیدمحمود علیزاده طباطبایی»، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفتگو با برنا ، درباره ناکارآمدی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان از نظر عبدالله ناصری مشاور سید محمد خاتمی گفت: در حال حاضر بنده که با […]

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: کنار کشیدن بدنه اصلاحات ربطی به سران اصلاحات ندارد.

کنار کشیدن بدنه اصلاحات ربطی به سران اصلاحات ندارد/ بعید است شورای عالی توان به صحنه آوردن دوباره مردم را داشته باشد/ بهتر است دوره‌ای اصولگرایان روی کار بیایند تا ببینیم می‌توانند، مشکلات را حل کنند

اول فارس | گروه سیاسی :  «سیدمحمود علیزاده طباطبایی»، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفتگو با برنا ، درباره ناکارآمدی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان از نظر عبدالله ناصری مشاور سید محمد خاتمی گفت: در حال حاضر بنده که با بدنه اصلاح طلبان ارتباط دارم  متوجه شدم آنها به کلی ناامید شدند چون از همه مسائل اطلاع دارند و متوجه شدند آن ذهنیت‌ها و تصوراتی که از دموکراسی و مردم سالاری‌دینی داشتند، نقش بر آب شده است. متاسفانه جریان رقیب و بخشی از حاکمیت به این جمع‌بندی رسیده است که باید همه چیز در اختیار آنها باشد و برای مردم هم نقشی قائل نیستند. از این رو اصلاح طلبان به این دلیل ناامید شده و خودش را کنار کشیده اند.

او با بیان اینکه این اصلاح‌طلبان بودند که مردم را تشویق می‌کردند در صحنه حضور داشته باشند، تاکید کرد: در واقع کنار کشیدن بدنه اصلاحات ربطی هم به سران اصلاحات ندارد چراکه بدنه اصلاحات با آگاهی خود به این جمع‌بندی رسیده است که مردم‌سالاری، واقعیت ندارد و اعتقادی به مردم سالاری آن چنان که باید در ایران وجود ندارد هرچد نامش را شایسته سالاری می‌گذارند. اینها در حالی است که افراد شایسته و شناخته شده باید وارد مجلس، دستگاه قضایی و اجرایی شوند. چه شورای عالی سیاست‌گذاری و چه شورای عالی اصلاحات و یا هر اسم دیگری بعید به نظر می رسد توان به صحنه آوردن دوباره مردم را داشته باشد مگر اینکه اصلاح طلبان از نظام علامتی ببیند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره تلاش اصلاح طلبان نیز عنوان کرد: وقتی اجازه حضور در قدرت را به اصلاح‌طلبان ندادند و نمی‌دهند این تلاش‌ها نتیجه مطلوبی به دنبال ندارد. حال اینکه یک گروه از اصلاح‌طلبان خوشبینانه فکر می‌کنند که می‌توانند اعتماد حاکمیت را جذب کنند در واقع اشتباه می‌کنند. در پرونده‌ها وقتی می‌بینم ذهنیت یک جناح به گونه‌ای است که همه یا باید مطیع آنها باشند و اگر مطیع نباشند دشمن هستند وقتی چنین تصور و ذهنیتی جناح حاکم دارند هر قدر هم اصلاح‌طلبان خودشان را نزدیک کنند، تصور جناح مقابل این است که اصلاح‌طلبان می‌خواهند در حاکمیت نفوذ کنند و اجازه ورود به حاکمیت را به اصلاح‌طلبان نمی‌دهند. بنابراین بهتر است یک دورانی را اصولگرایان روی کار بیایند و بینند آیا می‌توانند مشکلات را حل کنند چراکه واقعا مشکلات کشور، مشکلات ملی است و نیازمند یک اراده ملی برای حل آن‌ها هستیم.

عضوکانال واتساپ اول فارس شوید

مطالب مرتبط

پزشکیان خطاب به اعضای جبهه اصلاحات ایران:حق نداریم حقوق یک عده یا گروه را نادیده بگیریم

خطر رادیکال‌ها برای آینده ایران/بخشی از مردم از حکمرانان طلاق گرفته‌اند؛ حتی خانواده‌های مذهبی و متدین

بیانیه شورای اجماع نیروهای انقلاب در مورد «کاندیدای اصلح» خطاب به هواداران

نظرات