مشاور سازمان هواشناسی گفت:

گرمای هوا تا اواسط هفته آینده ادامه دارد

گرمای هوا تا اواسط هفته آینده ادامه دارد

 رکورد دمای هوای ۴۳ درجه‌ای در استان تهران شکسته شده است و گرمای هوا تا هفته آینده ادامه دارد.

به گزارش اول فارس ، اصغری مشاور سازمان هواشناسی در برنامه شبکه خبر با بیان اینکه حالت عادی این افزایش  دما برای سال آبی و زراعی است و نسبت به شرایط عادی ما افزایش دما داشتیم گفت: بیشترین دما ها و ناهنجاری ها در شرق کشور رخ داده است. در استان های یزد،کرمان، خراسان جنوبی،اصفهان و قم ما شاهد افزایش دمای هوا هستیم.

وی ادامه داد: در استان قم گرد و غبار که مانند ابر عمل می کند اجازه نمی‌دهد که دما خیلی کاهش پیدا کند و یک فکر اساسی باید برای آن شود.

مشاور سازمان هواشناسی  اظهار کرد: جنوب استان کرمان به شرایط عادی نزدیک تر است. رکورد های جدی در بخش غرب کشور  وجود ندارد و آب و هوای خشک باید به سمت دریای خزر حرکت کند.

او اظهار کرد: زمانی که در  شمال بارندگی وجود داشته باشد صبح های خنکی در کرج و البرز خواهیم داشت و در آذربایجان شرقی بی هنجاری مثبت وجود دارد و در استان تهران به جز شنبه و یکشنبه که گرم است بعد از آن ما یک افت دما خواهیم داشت.

اصغری توضیح داد: اوج این گرما برای نیمه اول هفته آینده است. وقتی دما از دمای بدن انسان بالاتر می رود تحمل آن سخت می شود.

مشاور سازمان هواشناسی  با بیان اینکه استان تهران مرز بین استان های غرب و شرق است گفت:  روز گذشته در شهر خوی سیل آمد و بارش هایی که ما در جاهایی مثل خوی، ماکو، سلماس،چالدران،کلیبر،خود آفرین،جلفا و مرند داریم این روز ها خطرناک است و بستر برای وقوع سیلاب فراهم است.

وی افزود: این ابر هایی که در تهران هستند باعث می‌شوند که دما گرمتر از شرایط عادی شود و فردا به نظر می آید صبح خنکتری داریم.

او گفت: رکورد گرمای هوای ۴۳ درجه ای در استان تهران شکسته شد و تا اواسط هفته آینده تداوم افزایش دمای هوا را شاهد خواهیم بود.

مطالب مرتبط

هشدار هواشناسی به مردم : شنبه و یک‌شنبه هفته آینده خطر جدی است

روند تدریجی افزایش دما در ۵ روز آینده در بیشتر مناطق کشور

از روز یکشنبه هوا ۲ الی ۳ درجه گرمتر می‌شود/احتمال بارندگی تابستانه در برخی استانها

نظرات