چاپ کد خبر: 108655
20 فروردین 1402

گزارش فعالان اجتماعی از کمبود دارو در شهرهای مختلف هرمزگان

فعالان اجتماعی از کمبود دارو در شهرستان‌های مختلفی هرمزگان خبر می دهند و برخی شیرخشک‌های مورد نیاز نوزادان نیز از پیش از نوروز تاکنون در استان توزیع نشده است.

کمبود دارو در هرمزگان 1
خبرگزاری فارس از بندرعباس نوشت: فعالان اجتماعی از شهرهای مختلف هرمزگان از کمبود دارو گله مندند.

از جمله در بندرخمیر، بازگشت مجدد ویروس کرونا باعث شده تا کمبود برخی داروهای مربوط به این بیماری باعث گلایه شهروندان شود.

به گفته فعالان اجتماعی با وجود فعالیت مضاعف پزشکان جهادی که اخیرا در بندر خمیر سرگرم ویزیت رایگان مردم هستند کمبود سرم و داروهای کرونا و آنفولانزا  تلاش کادر درمان و پزشکان جهادی را تحت شعاع قرار داده است.

موضوع فقط بندرخمیر نیست، سندرک هم مشکل کمبود دارو دارد

اسماعیل زارعی فعال رسانه‌ای در سندرک نیز چند روز پیش از نبود دارو در این شهر شرقی هرمزگان گلایه کرده بود و عدم تأمین به موقع دارو برای درمان مردم را مصداق ترک فعل خوانده بود.

 

کمبود دارو در هرمزگان 2

کمبود برخی شیرخشک‌های آلرژیک

برخی از والدین دارای نوزاد با مشکلات آلرژیک نیز از نبود برخی شیرخشک‌های مورد نیاز آنان سخن به میان می آورند و می گویند که نیاز خود را از تهران و شیراز و توسط اقوام‌شان تأمین کرده‌اند.

 

کمبود دارو در هرمزگان 3

انتقاد نماینده شرق هرمزگان از کمبود دارو و دکتر

موضوع آن قدر جدی شده که امروز حسین رییسی نماینده مردم شرق استان در مجلس نیز در تذکر به وزیر بهداشت، اظهار کرده که مسؤولان وزارت بهداشت  به کمبود دارو و پزشک در مرکز درمانی شرق استان هرمزگان رسیدگی کند، متاسفانه گوش شنوایی در این زمینه وجود ندارد.

اذعان به کمبود دارو

در همین باره دکتر جاودان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان عنوان کرده که کمبود دارو در برخی اقلام را می پذیرد و بزودی و طی فرایندی کمبود دارو در شهرستان خمیر و برخی نقاط دیگر استان مرتفع می شود.

کمبود دارو در هرمزگان 4

شیوع کرونا در فصل گرم و تشدید نیاز مردم به دارو

با روند رو به افزایش کرونا در هرمزگان و نیز گرم شدن هوا و احتمال شیوع بیشتر بیماری‌های تنفسی در این استان، نیاز به دارو در فصول گرم سال نیز افزایش می یابد و باید مسؤولان عالی استان از جمله مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی فکری به حال این وضعیت کنند. وضعیتی که خانواده‌های دارای بیمار مجبورند علاوه بر تحمل درد و بیماری به دنبال دارو نیز بگردند و برای تأمین یک نسخه پزشک، حداقل به ۱۰ داروخانه شهر سر بزنند.

این وضعیت در هرمزگان در حالی است که برخی از فعالان اقتصادی که به کشورهای حوزه خلیج فارس تردد دارند، ابراز می کنند که می تواند برخی کمبودها از جمله در مورد آنتی بیوتیک‌های نوزادان را تأمین کنند اما قوانین سخت دارو و درمان در استان اجازه نمی دهد که آنان بتوانند وارد این چرخه تأمین شوند. ظرفیت که دانشگاه علوم پزشکی می تواند برای آن برنامه ریزی کرده و از ظرفیت آنان بهره بگیرد.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار