گلایه شهروندان از قطعی و افت شدید فشار آب شهر صدرا / آبفا شیراز: سایبان نصب کنند

گلایه شهروندان از قطعی و افت شدید فشار آب شهر صدرا / آبفا شیراز: سایبان نصب کنند

مدیرعامل آبفا شیراز با اشاره به اینکه برخی از شهروندان به دلیل اینکه بالاتر از تراز قرار گیری مخزن آب هستند در ساعاتی از شبانه روز آب نداشتند برای رفع این مشکل ایستگاه پمپاژ و حفر چاه جدید در دستور کار است

به گزارش اول فارس ،  مناطقی از جمله شهر جدید صدرا که ساکنین آن در برخی از ساعات روز آب ندارند و در دیگر ساعات با افت شدید آب روبرو هستند  که در روزهای اخیر با گلایه شهروندانی همراه بوده است.

اگرچه موضوع اختلال و قطعی آب در شهر صدرا همچنان ادامه دارد که به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز وضعیت آبرسانی و تامین آب در صدرا به دلیل افزایش ساخت وسازها، افزایش جمعیت به ویژه در فصل تابستان و مسائل زیرساختی مانند تامین بخش عمده آب از منابع آبی چاه متفاوت است.

سفره ها افت پیدا کرده است

در این رابطه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز  با اشاره به اینکه بیشتر منابع تامین آب شهر صدرا حدود ۷۰تا ۸۰ درصد از آب چاه است و۱۵ حلقه چاه در شهر صدرا داریم ، عنوان کرد: به دلیل خشکسالی های سال های قبل تراز سفره ها افت پیدا کرده است و ۲ حلقه چاه را در شهر صدرا از دست داده ایم.

بهمن بهروزی اضافه کرد: در شهر صدرا نیز بقیه چاه ها  ۲۰ تا ۳۰ لیتر کاهش دبی آب داشته اند و در مجموع ۷۰ لیتر آب در ثانیه در تابستان امسال آب در شهر صدرا از دست دادیم.

وی با اشاره به اینکه این موضوع به دلیل اینکه چاه آهکی بود، قابل پیش بینی نبود، یادآور شد: برای تامین آب دو حلقه چاه استیجاری کشاورزی و مجموعه اهل بیت برای ساعتی از شبانه روز در اختیار گرفتیم و همچنین افزایش ظرفیت از خط دوم آبرسانی در  دستور کار قرار گرفت .

مدیرعامل آبفا شیراز بیان کرد: ایستگاه پمپاژ خط انتقال برق تمام شد و در مدار بهره برداری قرار گرفته است که ۷۰ تا ۱۰۰ لیتر قابل بهره برداری است و بیشتر مورد استفاده در منطقه فاز دو صدرا است.

بهروزی با اشاره به اینکه برخی از شهروندان به دلیل اینکه بالاتر از تراز قرار گیری مخزن آب هستند در ساعاتی از شبانه روز آب نداشتند ، خاطرنشان کرد: از طرفی در صدرا برخی از ساکنین مخزن ذخیره آب ندارند و باید این مخازن را داشته باشند و همچنین منابع تخصیصی سال جاری هنوز در دست ما قرار نگرفته است و فعالیت هایی که انجام شده است به صورت دیون بوده است.

وی ادامه داد: تلاش شده است ایستگاه پمپاژ اصلی و مخزن ذخیره انجام و ظرفیت ۵۰۰ لیتر بر ثانیه از خط دوم برای صدرا بگیریم .

 مشکل عمده در صدرا توزیع آب است

بهروزی با اشاره به اینکه مشکل عمده در صدرا توزیع آب است، عنوان کرد: برای رفع این مشکل ایستگاه پمپاژ و حفر چاه جدید در دستور کار است.

وی افزود: افزایش ساخت و سازها در صدرا و ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  که از آب شرب است بخشی از دلیل کمبود آب در شهرصدرا است که با هماهنگی شرکت عمران صدرا سعی شده است این موضوع حل شود.

بهروزی خاطرنشان کرد: در صدرا بیش از ۱۰۰ هزار مشترک داریم که اگر فرض کنیم ۵۰ درصد کولر آبی داشته باشند ۱۶ هزار متر مکعب اب مصرف می شود که معاد ۳۰درصد اب مورد نیاز شهر صدرا است و باید نصب سایبان و … داشته باشیم.

مدیرعامل آبفا شیراز خاطرنشان کرد: همچنین آبیاری فضای سبز باید به ساعات پایان شبانه روز منتقل شود و با پیش بینی گرمای هوا در تابستان شده بود می طلبد شهروندان مدیریت مصرف داشته باشند تا از پیک گرما عبور کنیم .

بهروزی خاطرنشان کرد: لازم است زیرساخت های بیشتری را ایجاد کنیم و تامین اب مورد نیاز شهروندان انجام شود در برای برنامه بلند مدت استفاده از خط سوم ابرسانی از سد بشار نیز در دستور کار داریم .به گفته وی  افزایش جمعیت صدرا در تابستان، افزایش ساخت و سازها و…در کنار مسائل زیرساختی به بحث مشکل ابی دامن زده است.

مطالب مرتبط

آب و فاضلاب شیراز : مشکل آب شهر صدرا را قطعی حل کردیم !

آب و فاضلاب در کمین آب دزدها که باعث قطع آب شیرازی ها می شوند

اعلان قطع آب در برخی مناطق شهر صدرا ۲۵ مرداد

نظرات