چاپ کد خبر: 42258
18 دی 1399

گودال سه متری جویندگان گنج در مقبره یک امامزاده در استان فارس

فرد یا افراد ناشناس که گمان می‌رود به امید یافتن چیزهای با ارزش وارد مقبره امامزاده شاه کرامت‌الله خفر بودند، این مکان را حفاری کردند و صندوق نذر را شکستند ولی چیزی ندزدیدند.

lrfvi hlhlchni

به گزارش گروه اجتماعی اول فارس ، بیژن قریب‌زاده  افزود:فیلمی در فضای مجازی مبنی بر سرقت از امامزاده شاه کرامت الله در روستای علی آباد خفر، پخش شد و چنین القا می شد که این امامزاده تخریب شده است اما جز حفاری در بالای یکی از قبور امامزاده و شکستن صندوق نذور و هدایای این امامزاده، آسیبی به بنای این امامزاده نرسیده است.

وی ادامه داد: با تأیید کارشناسان میراث فرهنگی مشخص شد این امامزاده، چیزهای قیمتی و تاریخی ندارد و همه وسایل موجود از قبیل فرش و… نیز بر جای خود باقی است و از آن چیزی کسر نشده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جهرم بیان کرد: هم اکنون حفره ایجاد شده مرمت شده است و زائران می‌توانند از این مکان مقدس برای زیارت و انجام امور مذهبی استفاده کنند.

وی اظهار کرد: پیگیری قضایی برای یافتن سارقان و شکنندگان حرمت این امامزاده توسط اداره اوقاف شهرستان جهرم در حال انجام است.

پیش از این، عضو هیات امنای امامزاده شاه کرامت‌الله روستای علی‌آباد گفته بود: در پی طمع ورزی عده‌ای سودجو، مقبره امامزاده توسط افرادی ناشناس تخریب شد.

محمد نظری افزوده بود: در ساختمان این امامزاده سه قبر مدفون است که از قداست خاصی در بین مردم برخوردارند.
وی اظهار کرده بود: سارقان طی شب در بالای سر یکی از قبور اقدام به حفر گودالی به عمق سه متر کردند که با یک لوح سنگی برخورد کردند.
به گفته نظری سارقان حتی صندوق هدیه و نذور را هم با استفاده از سنگ فرز برش دادند و به سرقت بردند.
وی با بیان اینکه تلاش برای شناسایی سارقان ادامه دارد، درباره اینکه چگونه کسی متوجه رفت و آمد و سروصدای حاصل از حفر زمین نشده است و چه اقلامی به سرقت رفته، توضیحی نداده بود.

طی روزهای گذشته فیلمی مربوط به تخریب این امامزاده در فضای مجازی منتشر شده بود که نخست انتساب آن به خفر تکذیب شد و پس صحت آن توسط عضو هیئت امنای امامزاده شاه کرامت الله خفر تأیید شد.

شهرستان  خفر در فاصله ۱۰۹ کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار