گوشت قرمز خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد

گوشت قرمز خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد

آهن موجود در گوشت قرمز می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را در افراد افزایش دهد

یک مطالعه جدید هشدار می‌دهد که گوشت قرمز حاوی نوعی آهن به نام “آهن هِم” است که می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را در افراد افزایش دهد.

به گزارش اول فارس ، نشریه پزشکی “Health Day”نوشت: محققان آمریکایی در مطالعه‌ای که ۱۳ اوت در ژورنال “Nature Metabolism” منتشر شد، اعلام کردند افرادی که بیشترین مواد غذایی سرشار از آهن هِم (که به طور عمده در گوشت قرمز و سایر فرآورده‌های حیوانی موجود است) مصرف می‌کنند، ۲۶ درصد بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار دارند. این مطالعه به تجزیه و تحلیل نمونه خون بیش از ۳۷۵ هزار نفر پرداخته است.

نتایج همچنین نشان داد که “آهن غیر هِم” که در غذاهای گیاهی یافت می‌شود، هیچ ارتباطی با دیابت نوع ۲ ندارد.

فرانک هو، پروفسور تغذیه و اپیدمیولوژی در دانشگاه هاروارد معتقد است که این مطالعه بر اهمیت انتخاب‌های غذایی سالم در پیشگیری از دیابت تأکید می‌کند.

به گفته او، کاهش دریافت آهن هِم، به ویژه از طریق گوشت قرمز، و اتخاذ یک رژیم غذایی گیاهی می‌تواند راهبرد موثری در کاهش خطر ابتلا به دیابت باشد.

آهن هِم از هموگلوبین، پروتئین خون که انتقال اکسیژن در گلبول‌های قرمز را تسهیل می‌کند، به دست می‌آید. این نوع آهن معمولاً در گوشت، مرغ و غذاهای دریایی یافت می‌شود و راحت‌تر از آهن غیرهِم جذب بدن می‌شود.منبع:دویچه وله

مطالب مرتبط

عشایر در ازای دریافت نهاده دامی باید گوشت قرمز تحویل دهند

آیا تلخی ته خیار برای کنترل قند خون خوب است؟

علائم مهم و هشدار دهنده دیابت نوع دو

نظرات