چاپ کد خبر: 55240
7 خرداد 1400

گونه عجیب یک درخت که راه می‌رود + تصاویر

14045735 108
به گزارش اول فارس به نقل از دیلی میل، یک درخت نخل در حال راه رفتن است، مطمئناً وقتی چیزی شبیه به این را می‌شنوید بلافاصله فکر می‌کنید که این واقعی نیست، اما حقیقت این است که در واقع درختی وجود دارد که راه می‌رود و به آن «Socratea exorrhiza» یا نخل «سقراطی اگزورهیزا» گفته می‌شود و گاهی اوقات کشبونا یا درختی که راه می‌رود نیز نامیده می‌شود.

این درخت یکی از عجیب‌ترین گیاهان جهان و نوعی درخت خرما است که توانایی حرکت و تغییر مکان خود را برای رسیدن به مکان‌هایی که بیشتر در معرض اشعه خورشید قرار بگیرد را دارد و دقیقا به همین دلیل است که آن را درختی که راه می‌رود، می‌نامند.

این نخل شگفت انگیز بومی جنگل‌های گرمسیری و مرطوب است و در کشور‌های آمریکای مرکزی یعنی نیکاراگوئه، کاستاریکا و پاناما یافت می‌شود و همچنین در حوزه آمازون در آمریکای جنوبی یافت می‌شود و همچنین در جزایر موریس در اقیانوس هند نیز حضور دارد.  درخت راه رونده دارای ریشه‌های شگفت انگیزی است که به نظر می‌رسد مانند ساقه است. در بالای سطح خاک رشد می‌کند و به او این امکان را می‌دهند تا در جستجوی نور خورشید حرکت کند.

ارتفاع این درخت نخل به ۱۰ یا حتی ۲۰ متر می‌رسد. این نوع عجیب درخت خرما دارای برگ‌های بزرگ و تیره رنگی و شبیه پر است و میوه‌های کوچکی می‌دهد. برخلاف سایر گیاهان این ساقه‌ها در حدود دو متر طول دارند و به آن اجازه می‌دهند تا به سمت مکان‌هایی که پرتو‌های خورشید می‌رسند، راه برود.

نخل می‌تواند با استفاده از سیستم حیرت انگیز ریشه‌های در هم تنیده که نقش پا‌ها را بازی می‌کند، ۲ تا ۳ سانتی متر در روز حرکت کند یعنی حدود ۲۰ متر در سال جا به جا می‌شود، زیرا آن‌ها ریشه‌های خود را با ریشه‌های جدید جایگزین می‌کنند تا بتوانند حرکت کنند و زنده بمانند و همه این‌ها به دلیل جستجوی مداوم او برای یافتن منبع نور در فصول مختلف است.

این اطلاعات از سوی «جان بودلی» محقق و گیاه شناس در سال ۱۹۸۰ در یک مطالعه علمی منتشر شده که از سوی «انجمن زیست شناسی و حفاظت از مناطق استوایی» تأیید شد و بودلی گفت که این نوع نخل از طریق سیستم ریشه شگفت انگیز خود از منطقه‌ای به منطقه دیگر منتقل می‌شود تا رشد بیشتری داشته باشد.

درختی که راه می رود 2

درختی که راه می رود 3

درختی که راه می رود 4

درختی که راه می رود 5

درختی که راه می رود 6

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار