گیربکس رنو رافال جدید کلاچ ندارد اما ۱۵ دنده دارد

گیربکس جدید رنو که با کد DB49 شناخته می‌شود، روی رنو رافال پلاگین هیبریدی جدید نصب خواهد شد.

رنو رافال

دیجیاتو: شرکت هورس پاورترین که متعلق به جیلی و رنو است، برای نسل بعدی رنو رافال از گیربکس جدیدی رونمایی کرد. این گیربکس ۱۵ دنده دارد و بدون کلاچ است. گیربکس جدید رنو که با کد DB49 شناخته می‌شود، روی رنو رافال پلاگین هیبریدی جدید نصب خواهد شد.

گیربکس اتوماتیک DB49 رنو از نسبت‌های مختلف دنده و ۲ موتور الکتریکی بهره می‌برد که داخل آن نصب شده است. این گیربکس می‌تواند تا ۱۵ ترکیب از نسبت مختلف قدرت و سرعت را تولید کند. حداکثر گشتاوری که این گیربکس می‌تواند تحمل کند، ۴۷۰ نیوتن‌متر است. وزن کل آن نیز به ۹۹ کیلوگرم می‌رسد. حداکثر توان موتورهای برقی این گیربکس نیز ۴۸ اسب‌بخار اعلام شده است.

موتور بدون گیر بکس

طراحی بخش جایگزین کلاچ در این گیربکس را کارخانه آویرو در اسپانیا برعهده دارد. این بخش جعبه جدید Power Electronics (PEB) نام گرفته است. سخت‌افزار و نرم‌افزار این بخش بهینه شده‌اند تا مصرف انرژی به حداقل برسد و با یک بار شارژ، بتوانید مسافت بیشتری طی کنید. رنو امیدوار است با عرضه مدل هیبریدی و جدید رافال به همراه گیربکس خاص آن، سهم قابل توجهی از بازار خودروهای هیبریدی را در اختیار بگیرد.

«پاتریس هتل»، مدیرعامل هورس پاورترین، هنگام رونمایی از گیربکس رنو رافال گفت:

«شروع تولید DB49‌ در سویل بیش از نقطه عطف تکنولوژیکی است. این گیربکس نقش استراتژیک ما را در اکوسیستم جهانی تحرک برجسته می‌کند. این جعبه‌دنده در واقع نسخه تکامل‌یافته‌ای از گیربکس DB35 است که در رنو رافال فعلی استفاده می‌شود. نوآوری ما نتیجه تلاش‌های بی‌وقفه با هدف توسعه راه‌های حل‌های جدید برای آینده‌ای پایدارتر است. درعین‌حال نوآوری‌های ما در زمینه ساخت گیربکس، نیازهای بازارهای جهانی را برآورده می‌کند. ما با نوآوری فقط به‌دنبال اختراع نیستیم، بلکه می‌خواهیم آنچه را درحال‌حاضر وجود دارد، مداوم بهبود دهیم.»

مطالب مرتبط

آموزش خودرو | گیربکس چیست؟ آشنایی با نحوه کار و اجزای جعبه‌دنده خودرو

دلیل کمبود گیربکس در نمایندگی‌های مدیران خودرو شیراز چیست؟

کشف انبار پر از گیربکس و موتور کامل ماشین های خارجی در یکی از دهات شیراز

نظرات