یاری خواستن مدیر آموزشگاه استثنایی حاج جرات میانرود شیراز از مردم و مسئولان
دانش آموزان اوتیسمی و معلول ذهنی و حرکتی و بیش فعال شدید مدرسه ابتدایی تازه تاسیس حاج جرات شهرک میانرود آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز منتظر دستهای مهربان و سخاوتمندانه نیکو کارند.
محمد هاشمی عزیزلی این واحد آموزشی در گفتگو با اول فارس خواستار توجه خیرین به اینگونه مدارس نیازمند با دانش آموزانی با نیازهای ویژه شد.
وی اظهار داشت:گروهی از دانشآموزان وجود دارند که به دلیل شرایط خاص جسمی، ذهنی یا عاطفی، نیاز به توجه و حمایت ویژهای دارند. دانشآموزان استثنائی، این قهرمانان خاموش، شایسته بهترین فرصتها برای یادگیری و رشد هستند.
این گروه از دانشآموزان با چالشهای متعددی مواجهاند که میتواند مانع از دستیابی آنها به پتانسیلهای واقعیشان شود. از این رو، ضروری است که نظام آموزشی ، خانواده ها به نیازهای خاص آنها توجه ویژهای داشته باشد.
فعال آموزشی و دانش آموخته دکتری تعلیم و تربیت استثنایی گفت:از این رو و به جهت رفاه حال خانواده ها و دانش آموزان استثنائی منطقه میانرود و مناطق هم جوار، مدرسه استثنائی حاج جرأت میانرود در شیفت دوم مدرسه عادی حاج جرأت ، به همت ریاست اداره استثنائی و همچنین ریاست محترم اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز افتتاح گردید.
هاشمی خاطر نشان کرد:در این مدرسه تعداد ۴۸ دانش آموز دختر و پسر در حال تحصیل هستند که این تعداد دانش آموزان در طیف اوتیسم ، کم توان ذهنی ، مشغول آموزشهای تخصصی میباشند.
مدیر آموزشگاه استثنایی حاج جرات شیراز افزود:برخی از نیازهای اساسی این دانشآموزان ،داشتن مکانی اختصاصی ویژه و مدرسه ای مجزا متناسب با این دانش آموزان می باشد که مهم ترین مشکل این دانش آموزان است و همچنین امکانات و وسایل آموزشی ، -یک محیط مجزا و یک مدرسه مستقل متناسب با نیاز های دانش آموزان با نیاز های ویژه که یکی از مهم ترین مشکلات این دانش آموزان است(با توجه به اینکه طراحی مدرسه جهت دانش آموزان عادی و شیفت مخالف نیز مدرسه عادی می باشد) ، نداشتن اتاق بازی جهت دانش آموزان پیش دبستانی و همچنین مشکل هزینه سرویس که دانش آموزان و خانواده ها را درگیر خود کرده است، که انشالله بتوانیم با همت مسئولین این مشکلات را حل کنیم و مدرسه ای مختص این دانش آموزان و ایجاد محیطهای حمایتی: فراهم کردن فضایی امن و حمایتی درمدارس که به دانشآموزان استثنائی اجازه دهد بدون ترس از قضاوت یا طرد شدن، به یادگیری ادامه دهند.ما به عنوان یک جامعه مسئول،باید صدای این دانشآموزان را بشنویم و برای بهبود شرایط آموزشی آنها تلاش کنیم.
وی بیان داشت: با همکاری و همفکری یکدیگر میتوانیم آیندهای روشنتر برای این عزیزان رقم بزنیم و به آنها فرصتی برای شکوفایی بدهیم.بیایید دست در دست هم، گام در مسیر حمایت از دانشآموزان استثنائی برداریم و به آنها نشان دهیم که .