• 02 / مرداد 1403 / 5:13
  • شناسه خبر : 149731

یعنی ۱۵۰۰ پروژه نیمه تمام مدرسه‌سازی در فارس وجود داشت و…؟

مدیرکل نوسازی مدارس فارس از وجود یک هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام این حوزه در سطح استان خبر داد.

یعنی 1500 پروژه نیمه تمام مدرسه‌سازی در فارس وجود داشت و...؟
به گزارش اول فارس ، محمدخلیل خرد در نشست با اعضای قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر آموزش و پرورش استان فارس اظهار کرد: دولت سیزدهم شهید رئیسی اهتمام جدی برای توسعه عدالت تربیتی داشت و تخصیص بیشترین بودجه به استان فارس در حوزه عمرانی این دوره اتفاق افتاد.

او افزود: هر چند کار‌های خوبی انجام شده است، اما با وجود گروه‌های جهادی باید بیش از گذشته در این استان کار شود، هر چند دو طرح شهید عجمیان و شهید عرب در استان بسیار اثر گذار بوده است، اما نیازمند کار بیشتری است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس ادامه داد: تعداد یک هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام در استان داریم که از این آمار حدود ۶۰۰ پروژه خیرساز است که باید برای اتمام آنها تلاش کنیم.

خلیل خرد تصریح کرد: بیش از ۴۷۰ مدرسه با بیش از ۲ هزار کلاس درس در دولت رئیسی در استان فارس ساخته شده است. همچنین ۱۵۰۰ مدرسه را استاندارد سازی و ۱۱۰ سرویس بهداشتی در مدارس را تعمیر و تجهیز کردیم.

او با بیان اینکه انجام بیش از ۶۰۰ هزار متر مربع آسفالت، ۲۵۰ هزار متر مربع ایزوگام از دیگر اقدامات دولت رئیسی در استان است، اضافه کرد: طی یک ساله اخیر بیش از ۸۰ مدرسه را به بهره برداری رساندیم و سرانه آموزشی و پرورشی را افزایش دادیم و در طرح عجمیان با کمک گروه‌های جهادی بیش از ۳۷۰۰ مدرسه استان شاداب سازی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس هم در این نشست اظهار کرد: در دنیا مقوله‌ای به نام، ضریب جینی داریم و بر اساس آن اندازه توزیع امکانات مشخص می‌شود، البته در آموزش و پرورش این توزیع امکانات به آموزش بر می‌گردد.

فرشید قاسمی افزود: در دولت سیزدهم طرح‌هایی اجرایی شد که تا آن زمان نبوده است لذا اجرای این طرح‌ها کمک کرد تا به سمت عدالت پیش برویم. در گذشته، شاید به صورت جسته و گریخته کار‌هایی در راستای توسعه عدالت انجام می‌شد، اما منسجم نبود لذا در این دولت این مهم صورت گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش تصریح کرد: وقتی وارد جایی می‌شویم احساس شادی و شعف ما بستگی به فضاسازی خوب آن محیط دارد لذا دانش‌آموزانی را باید تربیت کنیم که حس تلخی کمتری را نسبت به بی‌عدالتی احساس کرده باشند.

کاظم اسماعیل شعار، مسئول بسیج دانش‌آموزی استان فارس نیز با تصریح اینکه تلاش داریم فعالیت گروه‌های جهادی منسجم و موثر انجام شود، افزود: پیوست فرهنگی برنامه‌های گروه جهادی ضروری است، تلاش داریم بیش از ۱۳۰ نفر را در گروه جهادی ویژه مدارس ساماندهی کنیم.

دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس نیز گفت: در سال جدید سهمیه مربوط به طرح شهید عجمیان محدود شد و تنها ۲۰ سهمیه به استان فارس تخصیص داده شد.

قهرمان قهرمانی افزود: مدارس شهرستان‌های بیست‌گانه را در سامانه ثبت کردیم و راستی آزمایی صورت گرفته و نیازمندی‌ها نیز احصا شده است. همچنین ۶۸۰ مدرسه در این ۲۰ شهرستان تحت پوشش قرارگاه جهادی قرار گرفته است.

او با بیان اینکه انتظارات قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی را برای شهرستان‌ها اعلام کرده و اهداف را تشریح کردیم، تصریح کرد: طرح شهید عرب نیز در استان کلید زده شده است و نیازمندی‌های مدارس در خصوص سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی احصا شده است، لذا در مرحله اول این طرح ۶۷ مدرسه تحت پوشش قرار گرفته است.

مطالب مرتبط

جستجو برای آب خوردن در زیر زمین فارس: کف‌شکنی و حفاری ادامه دارد

یک انتصاب دقیقه نودی در آموزش و پرورش استان فارس

تغییر ساعت کاری ادارات و بانک‌های استان فارس از شنبه ۳۰ تیر تا چهارشنبه سوم مرداد

نظرات