چاپ کد خبر: 107502
7 فروردین 1402

یک استاندارد اجباری جدید برای شیرینی ، پیتزا ، مواد خوراکی و فست فود‌ها

17484959 604

مدیر کل استاندارد فارس گفت: جعبه‌های مقوایی که بعنوان ظرف بسته بندی مواد غذایی مورد استفاده قرار میگیرند مشمول استاندارد اجباری است.
به گزارش اول فارس ، رزمجو گفت: از آنجا که عمده مواد اولیه مورد مصرف در تولید مقوا، از کاغذ‌های باطله و مواد بازیافتی تامین می‌شود لذا این محصول مطابق استاندارد مربوطه مورد آزمون میکروبی و فیزیکی قرار می‌گیرد و در صورت قبولی نتایج آزمون پروانه کاربرد علامت استاندارد برای محصول صادر می‌شود.

او گفت: باتوجه به استفاده این جعبه‌ها بعنوان ظرف نگهداری شیرینی، پیتزا، مواد خوراکی و فست فود‌ها و اینکه معمولا این غذا‌ها مرطوب، چرب، چسبنده و گاهی گرم هستند لذا اطمینان از استاندارد و بهداشتی بودن این جعبه‌ها ضروری است.

مدیر کل استاندارد فارس گفت: جعبه‌های مقوایی بایستی دارای علامت استاندارد با کد ده رقمی بوده و مقوای جعبه نیز ضمن داشتن علامت استاندارد معتبر، دارای پوشش مناسب فود گرید (کاغذ بکر و پوشش پلیمری و دارای پروانه معتبر بهداشتی) باشد.

رزمجو گفت: در حال حاضر در استان فارس ۶ واحد تولیدی در زمینه جعبه‌های مقوایی از اداره کل استاندارد فارس تاییدیه محصول خود (پروانه کاربرد علامت استاندارد) را دریافت کرده‌اند.

او گفت: از مصرف کنندگان مواد غذایی بویژه پیتزا، فست فود و شیرینی تقاضا میشود به علامت استاندارد بر روی درب جعبه مقوایی و کد ده رقمی ذیل آن دقت کنند و با ارسال این کد به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت علامت استاندارد مطمئن شوند.

رزمجو تاکید کرد: در صورتیکه جعبه مقوایی غیر استاندارد باشد احتمال غیر بهداشتی بودن آن و انتقال میکرو ارگانسیم‌های مضر به مواد غذایی و به خطر افتادن سلامت مصرف کنندگان وجود دارد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس دوشنبه , ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸

با سلام واحترام:ضرورت دارد مواد غذایی خریداری شده در جعبه نگهداری شود.تمام فروشندگان جعبه،پاکت،…باید مجانی به مشتری بدهند یا به قیمت خرید جعبه،نه قیمت محصولی که خرید میشود .شیرینی قنادی که خرید میشود اگر کیلویی ۱۴۰ باشد حدود ۱۹ هزارتومان جعبه را پای مشتری محاسبه میکنند.که این رویه باید تغییر کند

آخرین اخبار