چاپ کد خبر: 146367
26 خرداد 1403

یک باند کلاهبرداری ۱۰۰ میلیاردی در استان فارس منهدم شد

فرمانده انتظامی استان فارس از انهدام یک باند کلاهبردار که اعضای آن مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال از شهروندان به بهانه برنده شدن در مسابقات اپراتورهای تلفن همراه کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

به گزارش اول فارس از شیراز ، سردار “رهام‌بخش حبیبی” در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: در پی شکایت یک شهروند شیرازی مبنی بر کلاهبرداری از وی به بهانه برنده شدن در یکی از مسابقات اپراتورهای تلفن همراه، رسیدگی به موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان فارس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت، شخصی ناشناس با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود به عنوان یکی از مسئولان اپراتورهای تلفن همراه و برنده شدن در یکی از مسابقات این اپراتور، از وی درخواست می‌کنند تا برای دریافت جایزه ۲۰۰ میلیونی خود پای دستگاه عابر بانک برود.

متهمان برای ناشناس ماندن خود با اجاره کردن حساب‌های بانکی و سیم کارت‌های مختلف از دیگران، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بودند

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: متهمان علاوه بر کشاندن شاکی به جلو دستگاه عابر بانک، با مهندسی اجتماعی به اطلاعات همراه بانک وی دسترسی پیدا کرده و در چندین مرحله از چند حساب شاکی، مبلغ ۵ میلیارد ریال برداشت کرده بودند.

سردار “حبیبی” تصریح کرد: با اقدامات فنی و شیوه و شگردهای خاص پلیسی، ۳ نفر به هویت‌های معلوم شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی، تیمی از افسران پلیس فتا استان فارس به استان تهران مراجعه و آنها را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه متهمان برای ناشناس ماندن خود با اجاره کردن حساب‌های بانکی و سیم کارت‌های مختلف از دیگران، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بودند، گفت: تاکنون این افراد، به کلاهبرداری از ۴۰ نفر به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال اعتراف کرده‌اند.

این مقام انتظامی با تأکید بر اینکه شهروندان توجه داشته باشند برای واریز وجه به حساب بانکی آنان و دریافت جوایز، نیازی به حضور در کنار دستگاه خودپرداز نمی‌باشد، افزود: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی، مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری استان فارس گزارش کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار