چاپ کد خبر: 135620
9 اسفند 1402

یک برنامه ریزی عالی و حرفه ای برای خانه تکانی عید در کم ترین زمان و بدون خستگی

خانه تکانی یکی از کارهایی است که اغلب ما ایرانی ها با نزدیک شدن عید نوروز آن را انجام می دهیم.بهتر است انجام خانه تکانی دراوایل ما اسنفد شروع شود تا دچار خستگی مفرط نشویم.با یک برنامه ریزی خوب می توانیم خانه تکانی را بدون هیچ خستگی و در کمترین زمان ممکن انجام دهیم.در این مقال یک برنامه عالی برای خانه تکانی به شما ارائه می دهیم که با این برنامه می توانید کاهای خود را پیش ببرید  پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

خانه تکانی

مرحله اول

فرش‌ها را به قالیشویی بدهید و وسایلی که در خانه قابل شست‌وشو نیست مثل(پتوهای دو نفره، روتختی‌ها و پرده‌های بزرگ و سنگین) را به خشکشویی بدهید.حتی اگر در خانه می‌توانید بشورید، پس خودتان این کارها را در مرحله اول انجام بدهید.

مرحله دوم

۳ روز را برای نظافت آشپزخانه در نظر بگیرید که آرام آرام کارها انجام شود.اول از شستن ظرف‌های خاک خورده و کثیف کابینت شروع کنید.سپس به تمیز و مرتب کردن همه کابینت‌ها مشغول شوید.در ادامه:

  • بیرون آوردن لوازم بلااستفاده
  • تمیز کردن یخچال و فریزر
  • جرمگیری لباسشویی و ظرفشویی
  • تمیز کردن هود، گاز و دیگر لوازم برقی
  • تمیز کردن بین کابینت‌ها و دیوارهای کابینت
  • این اقدامات را در ۳ تا ۴ روز انجام بدهید که خسته نشوید.

مرحله سوم

تمیز کردن اتاق خواب‌ها (روزی یک اتاق) را در نظر بگیرید و شروع به جدا کردن لوازم اضافی که نیاز ندارید کنید. در ادامه به بخشیدن لباس‌هایی که اندازه‌ شما نیست و استفاده نمی‌کنید مشغول شوید همچنین جدا کردن وسایل و لباس‌های فصلی و شستن، اتو کردن و گذاشتن در کمد لباس‌های کثیف.

خانه تکانی

مرحله چهارم

اختصاص یک روز به شست‌وشوی پرده‌ها، ملحفه‌ها، روکش بالش‌ها و پتوهایی که در خانه قابل شست‌وشو هستند.

مرحله پنجم

اختصاص یک روز به نظافت سرویس بهداشتی و حمام، شامل (شست‌وشوی کف، دیوارها، شیرآلات و…)

مرحله ششم

آخرین مرحله نظافت پذیرایی است. در این مرحله با  تمیز کردن در، پنجره، دیوار و لوستر شروع کنید و سپس به سراغ تمیز کردن لوازم تزئینی و  تمیز کردن کف بروید.

در ادامه در صورت نیاز شستن یا تمیز کردن مبل‌ها و در انتها پهن کردن فرش‌ها و نصب پرده‌ها را انجام دهید.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار