چاپ کد خبر: 97101
11 آبان 1401

۱۰ غذای عالی برای آب کردن چربی ها و داشتن شکم صاف و لاغر در یک ماه

۱۰ غذای برتر برای داشتن شکم صاف و لاغر در یک ماه

شکم صاف و لاغر : اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، احتمالا ورزش می‌کنید و به آنچه می‌خورید توجه می‌کنید، اما نتایج خوب تنها در صورتی به دست می‌آید که توجه بیشتری به رژیم غذایی خود داشته باشید. ممکن است وعده های غذایی و مصرف کربوهیدرات خود را کاهش داده باشید و شیرینی ها را از زندگی خود حذف کرده باشید، اما اگر می خواهید شکم صاف و لاغر داشته باشید، فقط بر روی چیزهایی که نمی خورید تمرکز نکنید، به مواد مغذی که وارد بدن  می شود نیز توجه کنید.

برخی از مواد غذایی وجود دارند که به شما کمک می کنند تا در کنار ورزش منظم، چربی دور کمر خود را آب کنید. از آنجایی که این غذاها حاوی پروتئین و فیبر بیشتری نسبت به سایر غذاها هستند، در روند لاغری بسیار موثر هستند. فیبر و پروتئین باعث می شود که برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید و سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

بنابراین اگر به صورت منظم در یک ماه رژیم غذایی تان را بر اساس این ۱۰ مواد غذایی که در بخش تناسب اندام و تغذیه معرفی شده، تنظیم کنید، به صورت معجزه آسا چربی های شکم تان آب می شود و لاغر و زیبا می شوید.

۱۰ مواد غذایی برتر برای آب کردن چربی شکم

۱.دانه چیا

شکم صاف و لاغر ، دانه چیا منبع غنی پروتئین است. اگر این دانه ها را به وعده های غذایی خود اضافه کنید، مدت بیشتری احساس سیری می کنید و در طول روز کمتر غذا می خورید. همچنین به شما انرژی می دهد و هضم را سرعت می بخشد، نفخ را برطرف می کند، بنابراین احساس سبکی و لاغری می کنید و چربی های شکم تان به سرعت آب می شود. دانه های چیا را با بلغور جو دوسر مخلوط کنید، به اسموتی ها یا ماست اضافه کنید و از یک وعده غذایی سالم و سبک لذت ببرید.

۲.فلفل تند

۱۰ غذای برتر برای داشتن شکم صاف و لاغر در یک ماه

ماده کپسایسین موجود در فلفل تند برای هضم غذا مفید است و به کاهش وزن کمک می کند. با مصرف فلفل تند سوخت و ساز بدن را تا ۲۵ درصد افزایش می دهید و اثر آن تا ۳ ساعت بعد از خوردن فلفل باقی می ماند. علاوه بر این، کپسایسین ایمنی را تقویت می کند و در روزهای سرد زمستان شما را گرم می کند. البته در حد اعتدال مصرف شود.

۳.توت سیاه

شکم صاف و لاغر ، شاه توت علاوه بر این که سرشار از آنتی اکسیدان است که اثر ضد سرطانی دارد و به دلیل اثر رادیکال های آزاد آسیب به سلول ها را ترمیم می کند. نیازهای قندی شما را تامین می کند، هضم غذا را تحریک و شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد زیرا سرشار از فیبر است.

همچنین سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و روزانه مصرف کنید. شما می توانید آن را به صورت تازه در فصل، منجمد یا خشک در زمانی که در فصل نیست مصرف کنید. آن را به اسموتی ها، سالادها، ماست یا بلغور جو دوسر اضافه کنید.

۴.اسفناج

شکم صاف و لاغر ، اگر می خواهید دور کمر خود را کوچک کرده و وزن اضافی را کاهش دهید، سبزیجات برگ سبز، به ویژه کلم پیچ و اسفناج، غذاهای عالی هستند. آنها علاوه بر این که سرشار از ویتامین K و آهن هستند، کالری کمی دارند و فیبر زیادی دارند. سبزیجات برگ سبز التهاب را در بدن کاهش می دهند، نفخ را سرکوب می کنند و چربی های شکم را از بین می برد.

۵.عدس

عدس از نظر محتوای غذایی در گروه مواد غذایی فوق العاده قرار می گیرد. سرشار از آهن و فیبر و چربی کم است. عدس یک انتخاب عالی در رژیم غذایی شما هنگام تلاش برای کاهش وزن است و باید به طور منظم مصرف شود. این یک جایگزین عالی برای گوشت قرمز است. عدس را می توان برای سالاد، سوپ، خورش، تزیین و برای پخت و پز استفاده کرد.

۶.تخم مرغ

شکم صاف و لاغر ، روز خود را با ورزش شروع کنید و سپس با یک املت خوشمزه یا تخم مرغ آب پز به خود پاداش دهید. محتوای پروتئین بالا در تخم مرغ متابولیسم را بهبود می بخشد، شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد و منبع عالی انرژی است. تخم مرغ کلید یک صبحانه با کیفیت و پایه یک رژیم غذایی سالم است.

۷.ماست

۱۰ غذای برتر برای داشتن شکم صاف و لاغر در یک ماه

ماست تاثیر خوبی بر دستگاه گوارش دارد که برای داشتن شکمی صاف و کمر باریک ضروری است. البته ماست های معمولی باید مصرف شوند، ماست های میوه ای شیرین که از بازار خریداری می شوند توصیه نمی شود. اگر ماست میوه ای می خواهید خودتان درست کنید. به عنوان مثال، تکه های توت فرنگی و بادام را برای طعم بیشتر اضافه کنید. ماست یک پروبیوتیک است که باکتری های خوب روده شما را که برای هضم خوب مهم هستند تغذیه می کند. این باکتری ها برای سیستم ایمنی نیز مهم هستند.

۸.گوجه فرنگی

شکم صاف و لاغر ، چه آن را یک میوه یا سبزی در نظر بگیرید، مهمترین چیز این است که گوجه فرنگی بسیار مغذی و سالم است. سرشار از ویتامین C، ویتامین K، پتاسیم، منگنز و مس است، حاوی لیکوپن، یک آنتی اکسیدان قوی، حاوی مقدار زیادی فیبر و کالری بسیار کمی است. همه این ها گوجه فرنگی را برای کسانی که می خواهند وزن اضافی خود را کاهش دهند و کمر باریکی داشته باشند، ایده آل می کند.

۹.آجیل کاج

آجیل کاج یک دانه کاج خوشمزه و خوراکی است. آنها سرشار از کالری هستند (۱۰۰گرم حاوی حدود ۶۷۰ کالری)، اما منبع بسیار خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. نکته مهم در مورد آن این است که اشتها را سرکوب می کند زیرا حاوی اسید چرب غیر اشباع پینولنیک است. این امر باعث تحریک ترشح هورمون کوله سیستوکینین می شود که شما را گرسنه نمی گذارد.

۱۰.کدو تنبل

شکم صاف و لاغر ، کدو تنبل کالری بسیار کمی دارد. ۱۰۰ گرم کدو سبز حدود ۱۳ کالری دارد. با وجود کالری کم، حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است. سرشار از پتاسیم است. محتوای کم سدیم آن، آن را به یک غذای ادرارآور عالی تبدیل می کند. مزیت دیگر این است که کدو سبز برای هضم شدن به انرژی قابل توجهی نیاز دارد. می توان آن را به صورت خام یا پخته هر چند وقت یکبار مصرف کرد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار