چاپ کد خبر: 147631
6 تیر 1403

۱۰ هزار قطعه زمین برای جوانی جمعیت در استان فارس واگذار می شود

استاندار فارس با بیان اینکه ۱۰ هزار قطعه زمین در قالب قانون جوانی جمعیت در استان در آستانه واگذاری است، عنوان کرد: از این تعداد قرارداد ۵۵۰۰ قطعه زمین منعقد شده و قرارداد ۴۵۰۰ قطعه دیگر نیز در چند هفته آینده انجام خواهد شد.
به گزارش اول فارس از شیراز، محمدهادی ایمانیه امروز چهارشنبه در آیین اهدای ۱۰ هزار قطعه زمین به خانواده‌های مشمول جوانی جمعیت در فارس و آغاز عملیات اجرایی و افتتاح پروژه‌های نهضت ملی مسکن که به صورت مجازی با حضور سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: ۱۱۰ هزار واحد مسکونی در فارس تعیین تکلیف شده است.

وی ادامه داد: تخصیص زمین ۴۰ هزار واحد مسکونی در روستا‌ها نهایی شده و ایجاد ۶ شهرک جدید ویژه طرح ملی مسکن که بالاترین میزان در سطح کشور است، نیز در شورای عالی شهرسازی تایید و نهایی شده است.

استاندار فارس با اشاره به اینکه ۱۰ هزار قطعه زمین در قالب قانون جوانی جمعیت در استان در آستانه واگذاری است، عنوان کرد: از این تعداد قرارداد ۵۵۰۰ قطعه زمین منعقد شده و ۴۵۰۰ قطعه دیگر نیز تخصیص زمین طی چند هفته آینده انجام خواهد شد.

ایمانیه همچنین اعلام کرد: ۲۵۰۰ واحد روستایی امروز تحویل متقاضیان خواهد شد که با ۷۵۰۰ واحد روستایی که در آخرین سفر رئیس جمهور شهید واگذار شده، این عدد به ۱۰ هزار واحد روستایی خواهد رسید.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه بارگذاری روی ۴۰ هزار واحد مسکن روستایی آغاز شده است، از سرپرست ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی و اعضای شورای عالی مسکن خواست شرایطی فراهم کنند تا مسئله تسهیلات بانکی تعیین تکلیف یک سوم هزینه اجرای زیرساخت‌ها در طرح ملی نهضت مسکن از طریق مولدسازی حل شود.

ایمانیه در پایان یادآور شد: ۹۸ درصد مسکن مهر تحویل داده شده و بحث مسکن ایثارگران، پرستاران، نخبگان، مهندسان و اساتید نیز در دست پیگیری است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس از اختصاص ۸ هزار هکتار زمین در استان برای طرح نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت خبر داد و گفت: این رقم به تنهایی دو برابر بیشتر از تامین زمین در طرح مسکن مهر کل کشور است.

بیشتر بخوانید

افزایش موارد قطع آلت تناسلی مردان بعلت ویروس پاپیلوما یا HPV

۵ نشانه اصلی فاسد شدن لوازم آرایشی که خانم ها باید بدانند

رضایی با بیان اینکه در دولت سیزدهم احداث ۶ شهر جدید در فارس مصوب شده و در مرحله اجراست، عنوان کرد: در طرح بزرگ نهضت ملی مسکن بیش از ۷۵ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است که در بیشتر شهر‌های استان به صورت یک یا دو طبقه حیاط دار است.

وی همچنین اضافه کرد: در دولت سیزدهم آزادراه شیراز-اصفهان به طول ۲۱۰ کیلومتر و ارزش ریالی ۲۵۰ هزار میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار