رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت:

۲۶ هزار معلم « خرید خدمت » تبدیل به « قرارداد کار معین »می شوند

۲۶ هزار معلم « خرید خدمت » تبدیل به « قرارداد کار معین »می شوند

با واسطه دولت حدود ۲۶ هزار نفر از معلمان خرید خدمات که به صورت شرکتی فعالیت می‌کردند به قرار داد کار معین تبدیل وضعیت می شوند.

به گزارش اول فارس به نقل از خانه ملت، علیرضا منادی با تاکید بر تلاش کمیسیون آموزش برای تعیین تکلیف تبدیل وضعیت معلمان در طرح‌های مختلف اظهار داشت: طبق مصوبه مجلس دهم بخشی از معلمان طرح‌های مختلف خرید خدمات، پیش دبستانی، طرح امین، مهرآفرین و … تعیین تکلیف شده و حدود ۳۶ هزار نفر از معلمان دیگر نیز به واسطه آزمون جذب سیستم آموزشی کشور شدند. بخشی از معلمان به هر دلیلی نتوانستند جذب سیستم آموزشی کشور شوند. برخی از معلمان موفق به کسب نمره کافی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش نشده‌اند، مجلس در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ محدودیت حق التدریسی این گروه معلمان را برداشت، اما مقرر شد برای جذب آنها در سیستم آموزشی حدنصاب نمره قبولی آزمون را کسب نمایند.

وی افزود: معلمان حق التدریسی، خرید خدمات، برون سپاری‌ها، پیش دبستانی‌ها، آموزشیاران نهضت، معلمان غیرانتفاعی و… انتظار دارند که آزمون داخلی برگزار شود تا به نوعی همگی جذب سیستم آموزشی کشور شوند، اما شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزاری چنین آزمونی را ممنوع اعلام کرد و حتی تاکید ویژه داشت که به این گروه از معلمان سهمیه‌ای تعلق نگیرد و باید به صورت آزاد بدون سهمیه موفق به کسب نمره لازم برای پذیرش در سیستم آموزشی کشور باشند.

نمایندهٔ تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: کمیسیون آموزش مجلس از حداکثر توان خود بهره گرفت تا محدودیتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ادامه فعالیت این گروه از معلمان ایجاد کرده است ازبین برود. با پیگیری صورت گرفته مسئله سهمیه این گروه از معلمان به نوعی حل شد، اما موضوع آزمون داخلی آنها حل نشد و مقرر گردید این گروه ازفرهنگیان براساس ماده ۲۸ در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند.

وی افزود: نمایندگان مجلس در برنامه هفتم، برای معلمان غیررسمی در آزمون‌های استخدامی به ازای هر سال سابقه آنها، ضریب ۱.۱ دهم را تصویب کردند. در بند الحاقی ۲ ماده ۸۹ لایحه قانون برنامه هفتم تاکید شد آزمون‌های استخدامی موضوع ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، برای افرادی که در امور آموزشی و پرورشی با واحد‌های دولتی و غیر دولتی با تأیید وزارت آموزش و پرورش همکاری کرده‌اند، به ازای یک سال سابقه تمام وقت، ضریب ۱.۱ دهم برای نمره مکتسبه آنها در آزمون، محاسبه و به ازای هر سال سابقه بیشتر حداکثر تا ۵ سال سابقه، این ضریب به میزان یک دهم افزایش یابد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: دو امتیاز سهمیه مذکور شامل حال معلمان پیش دبستانی و غیرانتفاعی نیز خواهد شد. آموزش و پرورش باید آیین نامه این ماده قانونی را سریعا تدوین کند، مجلس تمام قد از این گروه معلمان حمایت کرده و در برنامه هفتم توسعه و هم در بودجه ۱۴۰۳ به صورت ویژه به آنها پرداخته است. تمام معلمان در طرح‌های مختلف باید در آزمون مشخص شده شرکت کنند، اما مقرر شد با واسطه دولت حدود ۲۶ هزار نفر از معلمان خرید خدمات که به صورت شرکتی فعالیت می‌کردند به قرار داد کار معین تبدیل وضعیت شوند.

وی افزود: کاظمی وزیر آموزش و پرورش در تشریح برنامه‌های خود متعهد شده تا در جذب معلمان قانون را به درستی انجام داده و رضایت این گروه از معلمان را جلب نماید.

چگونه از آب رفتن پارچه لباس نخی جلوگیری کنیم؟

مطالب مرتبط

اعلام شرایط فعالیت و به کارگیری معلمان آزاد در مدارس غیردولتی

اگر معلمان غیررسمی صلاحیت نداشتند چرا تا امروز از آن‌ها استفاده کرده‌اند؟

وزیر آموزش و پرورش:لو رفتن سؤالات امتحانات نهایی شایعه است/۷۲ هزار معلم در ۱۴۰۳ استخدام می‌شوند

نظرات