۲۸ فوتی و ۲۳ مصدوم درحادثه برخورد اتوبوس با ساختمان آموزش و پرورش دهشیر

۲۸ فوتی و ۲۳ مصدوم درحادثه برخورد اتوبوس با ساختمان آموزش و پرورش دهشیر

رییس پلیس راه یزد با تاکید بر اینکه اتوبوس حامل زائران پاکستان به دلیل نقص فنی سیستم ترمز دچار حادثه شده است

رحیم حاجی ده آبادی با بیان اینکه اتوبوس پاکستانی حامل زائران اربعین مدل ۲۰۱۹ بوده است، نقص فنی سیستم ترمز را عامل بروز تصادف عنوان کرد و گفت: اتوبوس بعد از نقص ترمز با یک دستگاه کامیون و با سرعت بسیار زیاد به ساختمان آموزش و پرورش دهشیر برخورد کرده است.

وی با بیان اینکه شدت برخورد عامل واژگونی و تلفات بالای اتوبوس است، افزود: در ساعات اولیه امداد رسانی انجام شد و همه دستگاه‌های استان وارد عمل شدند که به مصدومان رسیدگی کنند.

براساس این گزارش اول فارس به دنبال حادثه واژگونی اتوبوس زائران پاکستانی در دهشیر شهرستان تفت استان یزد تاکنون جان باختن ۲۸ زائر و مصدومیت ۲۳ نفر تایید شده است.

با توجه به ماموریت اتوبوس آمبولانس یزد در مراسم اربعین، اتوامبولانسی از استان فارس جهت امدادرسانی به مصدومان حادثه اعزام شده است.

بنا بر اعلام اورژانس یزد این حادثه در اثر واژگونی و آتش سوزی اتوبوس زائران پاکستانی در ساعت ۲۱:۵۴ روز ۳۰ مردادماه در روبروی پاسگاه دهشیر شهرستان تفت اتفاق افتاده که بلافاصله ۹ کد امدادی آمبولانس اورژانس و چهار کد هلال احمر از استان یزد به منطقه اعزام شده است.

این اتوبوس که از مرزهای شرقی ایران در سیستان و بلوچستان به سمت مرز چذابه خوزستان در حرکت بوده، تعداد ۵۳ نفر سرنشین داشته است.

با توجه به تعداد بالای سرنشینان، تاکنون تعداد ۲۸ نفر فوتی و ۲۳ نفر مصدوم در این حادثه تایید شده است.

بیمارستان‌های خاتم الانبیاء ابرکوه، شهید بهشتی تفت و بیمارستان شهید رهنمون یزد جهت پذیرش مصدومان به حالت آماده باش درآمده‌اند.

با توجه به ماموریت اتوبوس آمبولانس یزد در مراسم اربعین، اتوامبولانسی از استان فارس جهت امدادرسانی به مصدومان حادثه اعزام شده است.

نقص فنی در سیستم ترمز، ناآشنایی راننده با مسیر و فرسودگی خودرو به عنوان دلایل این حادثه اعلام شده است.

مطالب مرتبط

تخصیص ۲۶۹۳ تن کالای خوراکی برای هیات های مذهبی و مواکب فارس با قیمت دولتی

توقیف اتوبوس کرمان به خوزستان در نزدیکی شیراز که پُرش تریاک بود

تصادف رانندگی باعث عکاسی از «بزرگترین غار جهان» شد(+تصاویر)

نظرات

  • سید اسماعیل سبحانی

    تاریخ : ۳۱ - مرداد - ۱۴۰۳

    در این حادثه پلیس راه بدلیل اجازه ادامه سفر با این اتوبوس و با این تعداد مسافر تقصیر کار است حتی اگر ایراد ترمز نداشت شلوغی اتوبوسی که ظرفیتش ۴۰ نفر است و کنترل آن در گردنه ها بسیار مشکل و شاید غیر ممکن باشد