چاپ کد خبر: 55635
10 خرداد 1400

۴۳ درصد کادر ناسا ” سازمان هوافضایی آمریکا ” ایرانی هستند

ناسا

به گزارش اول فارس به نقل از اسپوتنیک، جدیدترین گزارش‌ها از حضور گسترده ایرانیان در سازمان هوافضایی آمریکا موسوم به ناسا خبر می‌دهد. نشریه علمی نوآورد در این زمینه نیز در گزارش خود می‌نویسد: «حضور بسیار پررنگ متخصصان ایرانی در بالاترین رده‌های سازمان هوافضایی ایالات متحده، حاکی از توانایی‌ها و هوش سرشار نژاد ایرانی بوده که در تمام طول تاریخ و هر زمان که فرصتی برای عرضه اندام داشته، به بهترین نحو خود را نشان داده است.»

بر اساس گزارش منتشره در نشریه فضا و طبق آخرین آمار؛ ۴۳ درصد کادر پژوهشی ناسا را پژوهشگران و متخصصان ایرانی تشکیل می‌دهند که نام گروهی از این متخصصان همراه با مسئولیتشان عبارت است از: پروفسور محمد جمشیدی مدیر برنامه‌های داخلی ایستگاه فضایی ناسا؛ فیروز نادری مدیر برنامه اجرایی سیاره مریخ در ایستگاه فضایی ناسا؛ حمید برنجی عضو پژوهشگران ایستگاه فضایی ناسا؛ قاسم اسرار عضو هیئت مدیره ایستگاه فضایی ناسا؛ کاظم امیدوار عضو پژوهشگران ایستگاه فضایی ناسا؛ رضا غفاریان مهندس لابراتوار نیرو محرکه جت ایستگاه فضایی ناسا؛ پروفسور پرویز معین رئیس موسسه مرکزی تحقیقاتی دانشگاه ناسا؛ پروفسور صمد حیاتی عضو هیئت مدیره ایستگاه فضایی ناسا؛ عبدالحمید کریمی در رابطه با ساخت موشک‌های فضایی در ناسا فعالیت دارند و خانم دکتر مقدم در آزمایشگاه پیشرانش جت در ناسا بر روی رادارها کار می‌کند.

11

کاربران ایرانی بسیاری از اینکه موفقیت هموطنانشان را در این عرصه می‌بینند خوشحالند و ابراز خرسندی می‌کنند. این کاربران ضمن تحسین پژوهشگران و دانشمندان ایرانی عنوان می‌کنند به احترام آنها می‌ایستند و دست می‌زنند که در همه جای دنیا ایران را سرافراز می‌کنند.

گروهی از کاربران معتقدند تعداد دانشمندان ایرانی در ناسا بیش از این است و نژاد ایرانی سرشار از هوش و استعداد است. این دسته از کاربران امیدوارند به نخبگان ایرانی نیز ارزش داده شود و در ایران بمانند تا نام ایران همچون همیشه بدرخشد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار