چاپ کد خبر: 107597
8 فروردین 1402

۵۰۰ نفر کشته در ۲۹۰ میلیون تردد نوروزی در جاده‌های کشور+تصاویر نشست خبری سردار رادان در شیراز

بازدید سردار رادان از دستاوردهای نیروی انتظامی 1

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تاکنون ۲۹۰ میلیون تردد در ایام نوروز ۱۴۰۲ در جاده‌های کشور ثبت شده است گفت: براثر سوانح ترافیکی و تصادفات تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر در سطح کشور جان باخته اند.

به گزارش اول فارس، سردار احمدرضا رادان سه شنبه در نشست خبری در شیراز افزود: حجم تردد در جاده های کشور به مناسبت ایام نوروز امسال بیش از ۲۹۰ میلیون بوده که به نسبت سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر در جاده های کشور در ایام نوروز ۱۴۰۲ براثر تصادفات کشته شده اند که این عدد از آمار مدت مشابه نوروز سال گذشته کمتر است، البته آمار دقیق بعد از تعطیلات نوروز از سوی پزشکی قانونی کشور اعلام خواهد شد.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران علت بیشتر تصادفات نوروزی امسال را تخطی از سرعت مطمئنه و عدم رعایت حق تقدم دانست و گفت: امسال تردد در جاده های کشور به نسبت چند سال اخیر بیشتر بوده است و ضروری است که مردم سفرهای نوروزی را مدیریت کرده و بازگشت را به روزهای پایانی تعطیلات موکول نکنند.

وی توصیه کرد: رانندگان باید از جاده هم مانند مقصد سفر لذت ببرند و هرگز خسته و خواب آلوده رانندگی نکنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

فرمانده فراجا تصریح کرد: استان فارس یکی از استان‌های خوب و موفق کشور در زمینه کاهش حوادث رانندگی بوده است، به گونه‌ای که با ایجاد ایستگاه‌های سلامت و نشاط در ۳۰ کیلومتری شهرها، توانسته در این زمینه تأثیر گذار باشد.

رادان با بیان این که در نوروز سال جاری تعداد کشته‌های حوادث رانندگی کشور به بیش از ۵۰۰ نفر رسیده است که این به هیچ وجه زیبنده نیست، تصریح کرد: البته این آمار رخداد است و آمار قطعی توسط پزشکی قانونی ارائه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی مرکز تحلیل داده‌ها برای موضوع هوشمندسازی پلیس، گفت: در نیمه اول سال جاری سعی می‌شود تا مسئله هوشمندسازی در برخی از پلیس‌های تخصصی به صورت جدی پیگیری شود، چراکه پلیس آینده نمی‌تواند غیر از پلیس هوشمند و مقتدر باشد.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان «مهار تورم، رشد تولید»، بیان کرد: حمایت از تولیدکنندگان واقعی و مبارزه ویژه و جدی‌تر با قاچاق کالا از مهمترین اقداماتی است که پلیس در این راستا مد نظر قرار خواهد داد.

بازدید سردار رادان از دستاوردهای نیروی انتظامی 3 بازدید سردار رادان از دستاوردهای نیروی انتظامی 4   بازدید سردار رادان از دستاوردهای نیروی انتظامی 7  بازدید سردار رادان از دستاوردهای نیروی انتظامی 9 بازدید سردار رادان از دستاوردهای نیروی انتظامی 10  بازدید سردار رادان از دستاوردهای نیروی انتظامی 12  بازدید سردار رادان از دستاوردهای نیروی انتظامی 14   بازدید سردار رادان از دستاوردهای نیروی انتظامی 17 بازدید سردار رادان از دستاوردهای نیروی انتظامی 18  بازدید سردار رادان از دستاوردهای نیروی انتظامی 20  بازدید سردار رادان از دستاوردهای نیروی انتظامی 22  بازدید سردار رادان از دستاوردهای نیروی انتظامی 24        بازدید سردار رادان از دستاوردهای نیروی انتظامی 32      بازدید سردار رادان از دستاوردهای نیروی انتظامی 38  بازدید سردار رادان از دستاوردهای نیروی انتظامی 40  بازدید سردار رادان از دستاوردهای نیروی انتظامی 42    بازدید سردار رادان از دستاوردهای نیروی انتظامی 46  بازدید سردار رادان از دستاوردهای نیروی انتظامی 48  بازدید سردار رادان از دستاوردهای نیروی انتظامی 50  بازدید سردار رادان از دستاوردهای نیروی انتظامی 52   بازدید سردار رادان از دستاوردهای نیروی انتظامی 55 بازدید سردار رادان از دستاوردهای نیروی انتظامی 56  بازدید سردار رادان از دستاوردهای نیروی انتظامی 58  بازدید سردار رادان از دستاوردهای نیروی انتظامی 60  بازدید سردار رادان از دستاوردهای نیروی انتظامی 62  بازدید سردار رادان از دستاوردهای نیروی انتظامی 64 بازدید سردار رادان از دستاوردهای نیروی انتظامی 65

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار